Søgning på: fysik rapport densitet. Resultater: 18521 til 18540 af 23609
-
Resistorkobling og hoppende bold
ForumindlægHey guys.. Jeg sidder med en fysik opgave, jeg ikke lige kan gennemskue hvordan jeg løser.. Er der nogen der har nogle bud, og kan se resultatet?? Opgave 1; På figuren herunder ses en kobling af resistorer. Pilen viser en ledning, som deler den blå resistor, så den øverste del kan var... -
Synopsis cyborgs?
ForumindlægJeg er i gang med AT synopsis, og jeg har valgt at skrive om cyborgs herunder kunstig intelligens. Jeg har bare lidt svært ved at gribe opgaven an, så tænkte om jeg kunne få nogle gode ideer til hvilke problemstillinger man evt kunne tage fat i. Jeg har også det problem, at jeg ikke helt har fået... -
Eksamen.
ForumindlægJeg har fysik FS10 eksamen på mandag og jeg er rimelig meget på røven, da jeg ikke ved en skid om fysik, fordi jeg ikke rigtig kan få mange emner ad gangen til at sidde fast. Så det kunne være ret fedt, hvis der var nogen der gad komme med stikord, til nogle af de emner vi kan komme op i. Radio... -
Eksamen
ForumindlægJeg har fysik FS10 eksamen på mandag og jeg er rimelig meget på røven, da jeg ikke ved en skid om fysik, fordi jeg ikke rigtig kan få mange emner ad gangen til at sidde fast. Så det kunne være ret fedt, hvis der var nogen der gad komme med stikord, til nogle af de emner vi kan komme op i. Rad... -
Kan denne problemformulering bruges?
ForumindlægHej :) Jeg skal snart aflevere at-synopsis om videnskabelige gennembrud, og jeg har fagene fysik og historie. I fysik noget med Einsteins ligning E=m*c^2 og i historie, noget med konsekvenser af gennembruddet: den kolde krig med truslen om atombomber i den kolde krig Mulig problemformulering: Hv... -
Please hjælp, det er super vigtigt!
ForumindlægJeg har i AT (Almenstudieforberedelse) valgt at arbejde med fagene Dansk og Fysik B med udgangspunkt i de første biler og den litterære tidsperiode futurismen. Hvis nogen skulle være i tvivl, så er futurismen en kunstnerisk avantgardebevægelse med udspring i Italien i begyndelsen af 1900-tallet. ... -
Heliumatom og energi bevarelse
ForumindlægHej SP! Jeg står med en fysik aflevering og skal aflevere om 7 timer. Mit spørsmål lyder som følgende "Helium atomet er en del mere kompliceret end brint, men vi kan stadig sige noget om dets spektrum. De mest dominerende overgange udsender lys med bølgelængder på 501nm, 588nm, 668nm og 70... -
Seriøst ingen der ved det?
ForumindlægHej alle Jeg har om Svingninger i faget FYSIK og MAT, med FYSIK som hovedfag i SRP. Jeg skal lave en del forsøg og alt sådan noget, og er sådan set meget afklaret med min opgaveformulering, men det eneste jeg ikke ved hvad er, er et forsøg med; svingninger af 2 masser? Nogen der har en ide til, h... -
Hvilken problemformulering?
ForumindlægHej Alle. Mit emne er Rumkapløbet mellem USA og Sovjetunionen. Jeg skriver i Fysik (A) og Historie (A) med hovedvægt på fysikken. Jeg skal vælge mellem disse tre problemformuleringer.. Hvilken synes i er bedst, og hvorfor? 1. Hvordan de teknologiske opdagelser og den teknologiske udvikling påvirk... -
WildSling
ForumindlægJeg har valgt at tage fagene fysik B og matematik A.. Jeg har snakket sammen med en vejleder som syntes at en opgave om WildSlingen ville være en god og anderledes opgave at lave til SRP. (WildSling er en kæmpe slangebøsse der kan skyde op til 200 meter), Men jeg er usikker på om det er en for v... -
Forklaring af konstanter m.m. i Newtons gravitationslov
Forumindlæg"Eftersom jeg ikke får svar inde under emnet fysik, prøver jeg her" Jeg skal redegøre samt. fremlægge om gravitation i Fysik. Jeg har derfor besluttet at redegøre for formlen i gravitationslov. Jeg har en forklaring, men hvis jeg kan få omformuleret det på en anden måden, så det ... -
Populationskontrol af dyr
ForumindlægJeg skal til at skrive synopsis til min AT-eksamen og jeg har valgt fagene biologi og fysik, med henblik på at lave en kombination indenfor populations kontrol af dyr. Jeg har tænkt på, hvilket dyr jeg skal vælge at fokusere på, og er nået frem til: havskildpadder eller løver i Afrika. Jeg vil ... -
Hjælp til GPS - satellitsignaler og kommunikation
ForumindlægHej derude :) Jeg sidder og skriver AT synopsis i samfundsfag og fysik. Mit emne er: Forældre som overvåger deres børn med GPS. - i fysik er minde underspørgsmål således: - hvordan er GPS-system opbygget? og hvordan virker en GPS (jvf. satellitsignaler og hvordan satelliten kommunikerer). Jeg ... -
Valg - Optagelse.
ForumindlægHej. Jeg vil lige høre om der er nogen der har erfaring mht. kandidat- valg/optagelse, der kan hjælpe med at besvare dette spørgsmål :) Jeg har læst en professionbachelor indenfor miljø og vil gerne supplere med en kandidat på universitetet. Der er en række kandidater(5) man kan vælge til prof... -
Brug af formellinie i excel
ForumindlægHej alle sammen Jeg har fået følgende opgave i fysik: Antag, at selvsamme enlige svale har studeret fysik og sætter en ære i at opretholde konstant acceleration a fra 0 km/h og indtil den når sin topfart på 111 km/h, 117 sekunder senere. Beregn a, udtrykt i m/s². Dette har jeg udreg... -
Opgaver fra tivoli - det gyldne tårn
ForumindlægJeg var i torsdags i tivoli og lave fysik ( :D ), og nu har vi så en aflevering til mandag, omhandlende Det gyldne Tårn. Problemet er at jeg stinker til fysik, og jeg er gået i stå ved et par af opgaverne ! Dette er hele mit opgavesæt: http://www.tivoli.dk/media(9174,1030)/Opgaver_til_Det_Gyld... -
SRP - Muligt emne?
ForumindlægNu har jeg et virkeligt stort problem med at bestemme hvad jeg vil arbejde med, indenfor SRP. Mine fag er Matematik og Fysik og jeg har selv set lidt på aerodynamik og planetbaner + keplers love. Mine vejleder syntes ikke jeg skal tage de 2 emner, og er faktsik på vippen til at forbyde mig ... -
Karakter.
ForumindlægI mine standpunkts karakter har jeg fået 8.2 i gennemsnit (8.klasse). Er lidt skuffet over mig selv, men samtidig lidt forvirret. Jeg fik 4 i matematik problem regning i standpunkt, men vi har ikke haft nogle prøver i problemregning. Derefter fik jeg kun 7 i fysik, biologi og geografi, hvor je... -
Medicinstudiet: hvilket fag?
ForumindlægHej Jeg har et spørgsmål angående hvilket fag vil være bedst at trække op på A-niveau. Jeg har linjen naturvidenskabelig A (Mat A, Fysik b, Kemi b osv.) Jeg ville gerne havde haft Engelsk A og Kemi A, men jeg har fået at vide, at det ikke vil kunne lade sig gøre pga. skema planlægning osv. Derfo... -
Teknogiske innovation
ForumindlægHej, Jeg bor i Vietnam og gaar paa en international skole i 7. klasse. Som i nok kan regne ud, snakker jeg engelsk doegnet rundt of lige nu har j...
