Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 18541 til 18560 af 31547
-
spørgsmål til bio rapport om ABO
ForumindlægHaii sidder og laver en biologi rapport (sammenligning af klassens ABO genotypefrekvenser med den hele danske befolkning)vi har fået udleveret en masse spørgsmål men der er 4 spørgsmål som jeg bare ik ka finde ud af at besvare... håber der er nogen der ka hjælpe1) Hvad for en slags enzymer IA, IB... -
Hjælp, haster!
ForumindlægHej, jeg er igang med en samf-matematik opgave hvor jeg skal lave et diagram der viser udviklingen fra år til år. Tallene der skal laves diagram over er "beskæftigede i alt". Jeg har sat et billede ind af skemaet så i kan se det. Spørgsmålene til opgaverne lyder sådan: a) Rede... -
Cylinder
ForumindlægHej alle, En cylinderformet dåse uden låg har højde h og grundfladeradius r, hvor 0 < r < 10. Det samlede areal af dåsens overflade, der består af den krumme overflade og dåsens bund, er 600. Mit problem er nu, at jeg skal redegøre for, at rumfanget af dåsen er bestemt ved: V = 300*r - π... -
USAs vælgersegmenter - help tak :)
ForumindlægHej - jeg er igang med at skrive en SRO opgave med disse spørgsmål/problemformulering. Redegør for valgsystemet i USA med fokus af registrering af vælgere (republikanere, demokrater og uafhængige) Analyser med udgangspuk t i relevant statistisk materiale skal I undersøge partiernes vælgerpr... -
SRO - help så er i de bedste!
ForumindlægHej - jeg er igang med at skrive en SRO opgave med disse spørgsmål/problemformulering. Redegør for valgsystemet i USA med fokus af registrering af vælgere (republikanere, demokrater og uafhængige) Analyser med udgangspuk t i relevant statistisk materiale skal I undersøge partiernes vælgerpro... -
Hjælp
ForumindlægEn æske uden låg foldes ud af et stykke pap. Figuren viser papstykkets mål 20cm bredte og 28 cm længde . Æskens højde er x (cm). a) Gør rede for, at æskens rumfang R(x), målt i cm^3, er bestemt ved R(x)=x*(20-2x)*(28-2x), og gør rede for, at 0<x<10. b) Bestem x, så æskens rumfang ... -
Samtidshistorie / International Økonomi: Velfærdssamfund
ForumindlægHej. Min problemformulering lyder således: Hovedspørgsmål: Kan den Skandinaviske velfærdsmodel overleve i fremtiden i takt med den stigende globalisering? Jeg vil indledningsvist redegøre for hvordan Danmark håndterede krisen i 1930’erne. Herefter vil jeg analyserer hvilken indflydelsen ... -
Kronik
ForumindlægHej :) Jeg er i gang med en kronik om "betydning for moderne menneskers forståelse af verden" Jeg har valgt artiklen "Bekymring: Forskeralarm: Her lades hele verden ude". Jeg kan ikke komme i gang, da det er første gang jeg skal skrive en kronik.. Jeg ved at man sk... -
Ændring af ideologiernes betydning
ForumindlægHej, Jeg har fået til opgave, at redegøre for ideologiernes ændrede betydning i et moderne informationssamfund som det danske. Her til skal jeg opstille to begrundede hypoteser for ændringen af ideologiernes betydning i forbindelse med folketingsvalgene i 2001 og/eller 2005. Jeg er lidt på ... -
Kulhydrater
ForumindlægHej :) Jeg skal besvare nogle spørgsmål om kulhydrater i kemi, men det har jeg lidt svært ved, da jeg var syg da vi havde omkulhydrater, så håber nogen kan hjælpe! :) 1.) Hvad er kulhydrater (monosakkarider, disakkarider og polysakkarider)? 2.) Redegørelse for den kemiske opbygn... -
Beregning af ligevægt
ForumindlægHej, Håber nogle kan hjælpe mig med denne opgave. Jeg får at vide at en membran adskiller to rum, hvor rum 1 har en vandig opløsning af 5mM NaCl, mens der i rum 2 er en vandig opløsning af 5mM Na2SO4. Endvidere er membran permeabel for Na+, Cl- og vand, men impermeabel for SO4(2-), og tempe... -
Ligevægt?
ForumindlægHej, Håber nogle kan hjælpe mig med denne opgave. Jeg får at vide at en membran adskiller to rum, hvor rum 1 har en vandig opløsning af 5mM NaCl, mens der i rum 2 er en vandig opløsning af 5mM Na2SO4. Endvidere er membran permeabel for Na+, Cl- og vand, men impermeabel for SO4(2-), og tempe... -
Syre-base reaktioner
ForumindlægHej her er 2 spørgsmål jeg ikk kan finde ud af : Morfin er effektiv til at nedbringe smerter. Desuden er det meget vanedannende. Stoffet har en pKb=5,76. Hvad er[H30+] og pH i en 0,115M morfinopløsning. og 4. Acetylsalisylsyre er et smertestillende middel der findes i kodimagnyler. Ks= 3,0 x 10-... -
nogen der kan hjælpe
Forumindlægsad og læste andres sso opgaver og jeg stødte på en opgave der havde fået en ret høj karakter (mener det var 13) og indledningen var meget anderledes end hvad andre har skrevet (redegør, diskuter) men mere med at nu ville vedkommende give sig i kast med denne opgave og håbede på det bedste osv.. ... -
Mikroøkonomi - delspørgsmål
ForumindlægHej alle Håber I vil hjælpe mig med nedenstående delspørgsmål fra min opgave. 1. Redegør for metoder til vurdering af dødvægtstab i praksis. 2. Giv en fortolkning af parameterværdierne i efterspørgselsfunktionen m=4000-0,0005P. Altså, hvad fortæller værdierne 4000 og 0,0005P? Funktionen er et ud... -
SSO hjælp....!!!!
ForumindlægJeg skriver i øjeblikket SSO om Stalin og hans udrensninger. Jeg skal redegøre for kollektiviseringen og jeg har fået en kilde jeg skal analysere, jeg håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig lidt på vej.\n\nHvorfor går Krustjov frem i 1971 og siger at Stalin kollektiviseringer ikke bragte ... -
Cubakrisen 1962
Forumindlæg\nHey allesammen jeg ville bare lige høre hvad i ville have gjort, \n\nnår min problemformulering ser sådan her ud : \n\nDer ønskes en redegørelse for den internationale situation op til krisen. \n\n\n\nOg hvordan vil i besvare den ved at udvælge nogle specefikke ting. eller kæde alle tingene sam... -
Regler for bilags indhold i SSO
ForumindlægHej. Jeg er støt på et problem under min SSO skrivning. Jeg skal anvende Freuds psykoanalyse som tekstanalyse og skal derfor lige kort redegøre for personlighedsmodellen sam et par begreber. Jeg har figuren (personlighedsmodellen) vedlagt som bilag, men er det tilladt på billaget kort at beskrive... -
UV-spektroskopi..
Forumindlæg(utroligt som man dog får skrevet her i løbet af sådan en opgaveuge)\nJeg skal redegøre for de grundlæggende principper for analysemetoden. Analysemetoden er så UV-spektrometri og mit problem er så, at jeg ikke kan finde et sted, hvor det står forklaret, hvordan et spektrofotometer fungerer (det ... -
Mikroøkonomi/Samfundsøkonomi
ForumindlægHej alle Håber I vil hjælpe mig med nedenstående delspørgsmål fra min opgave. 1. Redegør for metoder til vurdering af dødvægtstab i praksis. 2. Giv en fortolkning af parameterværdierne i efterspørgselsfunktionen m=4000-0,0005P. Altså, hvad fortæller værdierne 4000 og 0,0005P? Funktionen er et udt...
