Søgning på: dansk noter hf. Resultater: 18601 til 18620 af 56577
-
Fysik
ForumindlægHej alle sammen, er der nogen som ved hvor man kan hente gode fysik notater til 1.g ..?? -
Hvordan tegner man en stregformel?
ForumindlægHej :) Jeg skal snart til NV-eksamen i biologi og kemi. Jeg vil bare lige høre hvordan man tegner en stregformel for et stof. Er der en regel til hvordan man skal gøre eller har hvert et bare et helt tilfældig stregformel? På forhånd tak :) -
Notater til Kemi A eller B-niveau?
ForumindlægHejsa...Der er vel ikke nogen derude der sidder inde med nogle notater til kemi A niveau (Svarer vidst nogenlunde til B niveau) fra 2.g som de har lyst til at dele?!? Eller ligeså godt en god formelsamling...Har ingen e-mail, så ville være dejligt hvis nogen eventuelt gad at oploade dem... -
Albert Camus
ForumindlægHej..er der nogen, der har nogle gode notater til novellen "le premier homme" ?på fransk altså... håber der er nogen, der kan hjælpe:) -
brydning
ForumindlægHar maks brug for hjælp, har siddet og læst og læst i bogen og fatter ikke rigtigt det med brydnings vinkel og hvordan man sætter indfaldsloddet...f.eks. hvordan går lyset gennem en prisme??hjælp er mange tak -
Vektor
ForumindlægHej, jeg har lige fået om vektor. Hvad jeg har forstået, er at en vektor er en pil med en retning og længde. Men jeg skal finde eksempler på størrelser som kan vises som vektorer? Any Help :/ ? Jeg ved ikke om det er et logisk opgave eller svær opgave... -
Rousseau <> Kant
ForumindlægSå vidt jeg har forstået, er Rousseau interesseret i, at fællesskabet er i centrum i stedet for det enkelte individ modsat Immanuel Kant. Men er der mon nogen, der kan prøve at stille nogle modsætninger op mellem disse to store herrer? -
HJÆÆÆÆÆÆLP! HASTER
ForumindlægHey med jer...Er der nogen som ved noget om novllen "Farvel" af Jan Sonnergaard.... jeg var syg en hel uge hvor klassen havde gennemgået den og nu har jeg lige opdaget den på pensumopgivelsen.... ska op i morgen... Håber der er en som kan hjælpe.. Pleeeeease...-Sara -
hjælp til forståelse af Spørgsmål
ForumindlægHej jeg har fået mine mundtlige eksame spørgsmål til Matematik A Der er nogle jeg ikke lige forstår, så håber en kan hjælpe mig. 1) Gennemføre beviset for andengradsligningens rødder. Kan ikke finde det bevis er ikke helt sikker på hvad det er for et bevis ? 2) Redegøre for andengradspolynomiet... -
Hvad er det nu en Stichomyti er?
Forumindlæg? -
Magnetiske egenskaber for O2? Haster!
ForumindlægHejsa (: spørgsmålet som volder mig stort besvær er: Angiv de magnetiske egenskaber for O2, O2-, O22-, og brug molekyleorbitalmodellen til at forklare dem. Angiv desuden hvilke af de tre molekyler, som må forvente at have den korteste henholdsvis den længste bindingslængde. Lidt hjælp til... -
SRP - Laplaces lov
ForumindlægHej, jeg sidder lige nu og er ved at skrive min SRP om magnetisme og MR-scanning. Jeg har fået til opgave at undersøge Laplaces lov eksperimentelt. Jeg har lavet forsøget og skal til at lave efterbehandlingen. I opgavevejledningen står der at jeg skal skønne over usikkerheden på F (kraften) og ... -
hmm fatter det ikk helt!!
ForumindlægJeg har en opg., hvor der står følgende: "På den græske matematiker Diophants gravsten står der" : " Med en barndomstid på en sjettedel, som yngling en tolvtedel og som ungkarl en syvendedel hengik hans liv. Han giftede sig. Fem år efter fik han en søn, der døde fire år før han sel... -
Urea og SDS denaturering
ForumindlægHej,Jeg skal bruge den kemiske virkningsmekanisme for denaturering af proteiner med SDS og Urea (carbamid), urea bryder alle non-kovalente bindinger, men hvordan (hvorfor)?? og hvordan viker SDS?Fysisk Biokemi opg. 15 vintereksamen 2003; MBI, AU -
IDEER-> til 3.års opg. i bio?
ForumindlægHey folkens..Jeg tænkte på om der er nogen der har evt. emner i biologi som ville være gode at skrive om. Kunne godt bruge lidt hjælp, så håber der er nogen derude, som kan hjælpe mig..På forhånd tak.. -
Kemi syre base
ForumindlægHvorfor er phenolphhalein en velegnet indikator til Titring af eddikesyre med natriumhydroxid -
Essayskrivning
ForumindlægJeg vil gerne høre fra folk, som har en rigtig god trin for trin plan over hvordan et essay skal skrives. -
Den kloge narrer den mindre kloge
ForumindlægEr der nogle af jer, som ved hvad ordsproget "Den kloge narrer den mindre kloge" hedder på engelsk? .. Eller om der er et andet ordsprog på engelsk, som dækker over det samme?! -
Funktion for cirkel
ForumindlægEr der nogen det kan forklare funktionerne:\nY(t)=sin(t)*r+y\nx(t)=cos(t)*r+x\n\n? -
Rettelse af resume.. :)
ForumindlægJeg har skevet et resume og ville høre om der var nogen der ville kigge lidt på grammatikken..:) The first thing that happens when Arnold come back is that he tells his parents that Eugene is dead. His parents are choked and immediately they go look for Eugene. As soon as the parents have left, A...
