Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 18621 til 18640 af 52987
-
Ester syntese
ForumindlægVi har et eksperiment omkring ester-syntese og vores lærer siger at man ikke kan beregne K-værdien, som der ellers var formålet, men istedet skal vi:Hvordan kan man give en række årsager til at syntesereaktionens K-værdi ikke kan bestemmes på baggrund af det faktiske udbytte. har virkelig ingen a... -
Mangler A sektionen: A Focus on Poverty
ForumindlægHej Jeg sidder og prøver at skrive A sektionen i A Focus on Poverty, men jeg kan ikke rigtig komme i gang og mangler virkelig inspiration, så det kunne være virkelig skønt hvis der var en venlig person derude som allerede har skrevet den og som er villig til at dele. Om ikke andet så bare de to f... -
Grantræet
ForumindlægJeg er virkelig i krise!!Jeg har haft to afleveringer i denne uge og skal til at skrive den sidste.Det er i dansk om H.C. Andersens "Grantræet".Er der nogen, der ligger inde med en rigtig god analyse af den?? Så vil jeg blive rigtig rigtig glad (Kan nemlig ikke finde nogen herinde). Håb... -
Problemformulering og disposition??
ForumindlægHej Alle. Jeg skal snart til at skrive dan/his opg. og ville derfor høre (da jeg virkelig er elendig til at skrive problemformulering og dispositioner) om der er nogen herinde, som ville være en stjerne og hjælpe mig - give mig lidt gode råd, evt. henvise mig til et rigtig godt eks. på begge dele... -
OPTAGELSESPRØVE IMORGEN!
ForumindlægHej. Jeg står og skal til optagelses prøve imorgen, i fysik. Og ved virkelig intet om fysik. Jeg fik af vide at jeg skulle primært bare vide lidt om det, altså syre- baser. alfa og gamma radioaktiv stråle osv osv. Men jeg aner virkelig intet af det, er der nogle der kan hjælpe mig lidt :( ? -
Er der nogle der vil rette min opgave??
ForumindlægHejsa, jeg har virkelig brug for hjælp til at få rettet min opgave, den er ca. på 6 sider, jeg vil bare gerne høre en udefras mening og eventuelle rettelser. håber virkelig der er nogle der har tid :D mvh mathilde :D:D:D -
årsprøver
Forumindlægkære vennerjeg er en pige der går i 1.gvi skal til årsprøver snart om 2 uger i mat og dansk...vil lige spørger dem der har haft det..om hva kan man riskerer at kom op i...altså i hvilke emne...hvad kan man sådan cirka...?er det sværte...?er virkelig eksamskræk....:( er virkelig nervøse..._:(have ... -
Haster overhovdet ikke.
ForumindlægHej jeg har lidt svært, med noget matematik. Vil gerne vide Hvordan man Omskriver noget til Brøker, Fx 60 % til en brøk. Vil også gerne vide hvordan jeg ganger et tal ind i en brøk fx 4 *3/4 (tre fjerde dele) Og også hvordan jeg omskriver brøker til procent. Skal virklig Bruge det her. Jeg ville... -
Beregn farten 60m længere fremme på en bil med given fart og kraft og masse
ForumindlægHej allesammen. Jeg har virkelig siddet med en opgave i lang tid, som jeg virkelig er gået i stå med. En bil med massen 1050 kg kører med farten 30m/s. Der trædes på bremsen, så bilen udsættes for en resulterendebremsekraft på 5000 N. Beregn farten 60m længere fremme. Når ma... -
HASTER! Mundtlig DANSK EKSAMEN
ForumindlægHej alle :) Jeg kan virkelig ikke beslutte mig for hvad jeg skal vælge som tekst til min eksamen. Jeg har trukket kærlighed i digt, prosa, drama, billedkunst og film!! Har i nogle gode ideer til hvad jeg kunne vælge? Jeg har selv set på et digt af Tove Ditlevsen "En kvindes frygt" og af... -
syntese af en ester
ForumindlægHeej alle sammen håber virkelig i kan hjælpe, da jeg selv har prøvet og kunne ik rigtig finde ud af det. jeg skal beregne det teoretiske udbytte i gram af en ester. Jeg har brugt propansyre og ethanol til at danne esteren. jeg har 5,056 g af esteren. også kan jeg ikke komme længere... håber... -
Studentergave til min bedste veninde?
ForumindlægHjælp.....!!min bedste veninde bliver snart student, jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal give hende i studentergave, jeg vil gerne give hende et eller andet der minder hende om mig. men hvad? jeg er fuldstændig tom for ideer.. kom med nogle seriøse bud på hvad jeg kan give hende??Har virkelig hår... -
Målestoksforhold Hjælp : )
ForumindlægEn opg lyder sådan her: Hvor mange km i virkeligheden svarer 1 cm på kortet til, hvis målestoksforholdet er: a 1:10000 b: 1:1000000 osv. Hvordan finder jeg ud af hvad det er hvad skal jeg gøre? Vil også gerne vide hvordan man gør i en anden opgave. Hvis der på en tegning er angivet følgende måles... -
SRP SNYD?
ForumindlægHej Det skal lige siges at jeg har fået aflveret min SRP, men fordi jeg skulle udlede en formel så havde jeg brugt en smule inspiration fra en anden opgave, hvor jeg har omformuleret? Hvad gør jeg her? Jeg har det virkelig dårligt. Frygter virkelig at jeg skal kunne gå 3.g om... -
Hurtigt spørgsmål! Synopsis
ForumindlægHej SP! Jeg er virkelig på den!! Jeg hr eksamen i morgen i min synopsis men ved ikke hvordan jeg skal fremlægge den. 1. indledning, 2. Problemformulering, 3. problemstilling( svar på det spørgsmål jeg har + dansk delen analysen af avisartikel. 4. metoder. ?? Er det ik sådan man skal gør ???? Skal... -
bruger jeg Induktiv tilgang eller deduktiv i samfundsfag?
Forumindlæghjælp jeg er virkelig på den. Ved godt hvad de forskellige tilgange er men ved virkelig ikke hvilken af dem jeg bruger - nogen der kan hjælpe? har om immigration til USA fra latinamerika med udgangspunkt i filmen Maria llena eres det gracia vedhæfter min synopsis og håber nogle kan hjælpe mig - s... -
Verdensbilleder
ForumindlægJeg skal være i stand til at tale om Verdensbilleder i næsten 8 minutter... Jeg skal fortælle om udvikllingen fra Ptolemaios til Kepler... Har virkelig ingen ide, om hvad jeg skal sige i så lang tid1 Nogle ideer til, hvad man kan sige og evt. perspektivere til? Evt. har nogle gode links? AL hjælp... -
Redoxreaktion
ForumindlægJeg skal til eksamen i kemi og et af vores emner er redoxreakioner. Men jeg forstår det virkelig IKKE!! Jeg har læst en masse om det men jeg synes bare ikke det giver nogen mening. Jeg skal vise en redoxreaktion og en oxidationsreaktion. Håber virkelig der er nogen der gider forklare det så jeg ... -
The Terrapin
ForumindlægHej folkens Jeg skal besvare et par spørgsmål om The Terrapin, og jeg ville høre om nogen havde læst teksten og kan besvare et par punkter for mig. Jeg har ved hæftet spørgsmålene, og det skal lige siges spørgsmålene er på side 3. Håber virkelig virkelig i kan hjælpe mig .. -
Kemisk reaktion i batteri
ForumindlægHej Kan nogen opskrive et eksempel på en kemisk reaktion i et batteri? Jeg fatter virkelig ikke, hvordan et batteri virker, selvom jeg har læst adskillige tekster. Problemet er, at disse tekster ikke angiver nogen kemiske reaktioner, men blot beskriver, at der sker en kemisk reaktion, som dan...
