Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 18641 til 18660 af 24857
-
Vands densitet
ForumindlægHej Jeg er ude at rejse, samtidig med at jeg læser fysik op. Jeg skal lave en aflevering hvor jeg skal bruge en tabel over vands densitet som funktion af temperaturen, men jeg har ikke nogen! Er der nogen der har noget jeg kan bruge, eller forklare mig hvor man kan finde det? på nettet? Håber i ... -
Månen
ForumindlægJeg har brug for hjælp til nogle spørgsmål angående Mars og fysik :-) 1) I er astronauter på Månen. Vil I kunne opleve noget, som svarer til dag og nat på Jorden? Hvor længe vil i givet fald et ”månedøgn” vare? 2) Vil I som astronauter på Månen kunne se ”nyjord”, ”ha... -
Til Mathon
ForumindlægJeg har ikke noget spørgsmål. Jeg vil blot takke mathon for hans indsats i at hjælpe utallige studerende med deres opgaver. Under alle opslag med matematik eller fysik er han sådan set sikret at havde skrevet under. Jeg ved simpelthen ikke hvordan du formår dig at gøre det. Tak. -
1. sutteflaske
ForumindlægHej folkens jeg står her med en fysik opgave ang. opvarmning af en sutteflaske. ville være rart hvis nogen ville hjælpe mig denne opg. Det er opgave 1. - opgaven kan finde på: " http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%... -
Serieforbindelse
ForumindlægHej med jer. Jeg sidder og døjer med en lille opgave i fysik, jeg er ikke den stærke til det med strøm. Men håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe! Opgaven går ud på at jeg skal tegne en serieforbindelse med nogle kertepærer samt begge måleinstrumenter (her mener jeg voltmeter og amperemeter... -
Gymnasium
ForumindlægJeg skal her til august på gymnasium, men jeg er i tvivl om at jeg ska tage HTX eller STX. jeg kunne godt tænke mig at tage den naturvidenskabelige retning, men ved ikke hvor jeg skal tage den, og hvor det vil være bedst. jeg er rigtig meget intresseret i fysik, kemi, matematik og biologi, (andre... -
Hjælp til tryk i hav
ForumindlægHej jeg skal lave et aflevering indefor tryk i fysik og jeg har brug for lidt hjælp Opgave En dykker med dykkerudstyr medbringer en trykmåler og måler ved en vis dybde trykket 450 kPa. Beregn den dybde, hvori dykkeren befinder sig. antag, at lufttrykket er 1 atm og anvemd, at saltvands densitet... -
Tryk. Haster! Tak:)
ForumindlægHej folkens, har brug for lidt hjælp med en fysik opgave, jeg ikke forstår: Den største kendte havdybde er på 11 033 m. Denne havdybde er målt i stillehavet.Beregn trykket. Antag, at lufttrykket er 1 atm og anvend, at saltvands densitet er 1,03 g/cm^3 Nogle kloge hoveder der kunne give et hurti... -
HJÆLP til problemformulering
ForumindlægJeg har begyndt på min problemformulering og jeg vil gerne spørge nogle af jer erfarende hvad i tænker med mine afsnit. Er der noget jeg skal uddybe, noget der skal ændres eller hvordan billeder: https://imgur.com/a/SzXsfXp Jeg har om manhatten projekt med Fysik B og Historie A Jeg har linket ... -
HJÆLP til problemformulering SRP
ForumindlægJeg har begyndt på min problemformulering og jeg vil gerne spørge nogle af jer erfarende hvad i tænker med mine afsnit. Er der noget jeg skal uddybe, noget der skal ændres eller hvordan billeder: https://imgur.com/a/SzXsfXp Jeg har om manhatten projekt med Fysik B og Historie A Jeg har linket ... -
Skal et materiale have en pH-værdi på 7 for at være et salt?
ForumindlægHej :D Jeg tænkte på: 1. Skal et materiale have en pH-værdi på 7 for at være et salt? 2. Hvordan laver man salmiak (fysik, koger man eller hvad?)? Formlen er HCl + NH3 --> NH4Cl Håber i kan og har tid til at svare på mine spørgsmål - kunne godt bruge noget hjælp! :D -
hjælp til SRO
Forumindlægjeg igang med at skrive en opgave men to fag kombination og jeg har fysik/kemi. der er et spørgsmål jeg ikke kan finde ud af og ved hellere ikke hvordan jeg skal besvare det. det lyder: Forklar kort, hvorfor energiniveauerne i væsker og faste stoffer er forskellige fra dem i gasser. Hvordan påvir... -
hjælp til en opgave.
Forumindlægjeg igang med at skrive en opgave men to fag kombination og jeg har fysik/kemi. der er et spørgsmål jeg ikke kan finde ud af og ved hellere ikke hvordan jeg skal besvare det. det lyder: Forklar kort, hvorfor energiniveauerne i væsker og faste stoffer er forskellige fra dem i gasser. Hvordan påvir... -
De første alkener
ForumindlægHej, Jeg er igang med en fysik/kemi rapport om alkohol, og er ved at fortælle om alkener. Men jeg kunne ikke finde noget i min bog eller nettet om hvad de første alkener hedder? Altså fx. hedder de første alkaner: - Metan - Ethan - Propan ... bare sådan enkelt hvad de første alkener hedder? :-) t... -
Hvad menes der med dette ??????
ForumindlægHej Folkens :) Jeg sidder og laver mine fysik/kemi lektier men forstår ikke helt, hvad der menes med denne sætning: Den termiske energi afhænger af den kinetiske energi, som er forbundet med molekylers eller atomers bevægelse i stoffet. Når atomernes eller mole-kylernes fart vokser, vokser temper... -
SRP
ForumindlægHey guys, jeg har fået min srp tilbage idag, og blev bedømmet til 02 indfor matematik og fysik Hvad er reglerne inden for at klage? Kunne være virkelig fedt hvis nogle personer her inden fra ville læse den igennem og give deres bedømmelse og give mig et råd om jeg overhoved skulle klage. -
Mekanisk Energi
ForumindlægEn bil der vejer 750 kg, køre 72 km/h den bremses nu (af bremse, luftmodstand og vejfriktion) bremsearbejdet er 150 kj, hvor hurtigt køre bilen efter nedbremsningen? Hvordan regner jeg den opgave? er lidt skiftet gym, og på mit gamle gym havde vi ikke fysik, så er lidt bagefter :) -
Er blevet taget for snyd
ForumindlægHej. Jeg har været til terminsprøve i fysik sammen med resten af min klasse. Vi har stort set hele klassen brugt skype, og har delt vores opgaver med hinanden. Nu er vi så blevet taget, og skal til samtaler imorgen. Nogen der har en ide om hvilke konsekvenser det kan få.... Jeg ved godt at... -
AT emne 2011 - "at være på"
ForumindlægHej Jeg har valgt at have fagene Fysik B og Engelsk B til AT. Emnet er "at være på". Jeg tænkte i den forbindelse på at have om gps'en. Er der nogle som har forslag til en evt. problemformulering, eller måske et helt andet emne? - Jeg kunne godt bruge noget hjælp, da jeg skal hente... -
hjælp :) :)
ForumindlægHej allesammen :) Jeg er blevet egnet til gym, og har så søgt ind sammen med min uu vejlder. er der en chance for jeg ikke bliver optaget ? mit gennemsnit er på 6,5.. Passer det, at man SKAL op til optagelsesprøven for at komme på gym, hvis man ikke består i mat, dansk, fysik samt engelsk eksamen?
