Søgning på: analyse af reklamefilm. Resultater: 18661 til 18680 af 23690
-
HJÆLP!!! digt om døden
ForumindlægHej alle sammen Jeg har brug for hjælp!! Skal bruge et digt hvor døden indgår, og som er god at analysere, så det må gerne være langt! Har kikket på Inger Christensens "Forfængelighed" men kan ikke finde digtet på nettet, og der vil gå en uge før jeg kan få det hjem, er der nogen der ve... -
Mangler hjælp til at finde en trykt reklame!
ForumindlægHejsa (: Som overskriften så fint siger mangler jeg hjælp til at finde en trykt reklame... reklamen skal være fra 10´erne (altså fra 2010 - nu) Jeg har kigget på en del reklamer men jeg synes ikke at jeg kan finde den rette.. jeg søger en reklame med rigtig meget analyse stof. Jeg håber at der e... -
Maslows behovspyramide - selviscenesættelse
ForumindlægHej! Jeg har trukket selviscenesættelse til Mundtlig dansk i 10. klasse - og mit prøveoplæg er et afsnit af paradise hotel som jeg har valgt at analysere. Kunne Maslows Behovspyramide blandes ind? og hvordan? Lige umiddelbart kan jeg godt se, at selvrealisering spiller en rolle i Paradise Hotel,... -
Engelsk hjææælp..
ForumindlægHeej allesammen! er der nogen der haar en god klade til skriftlig engelsk eksamen ?? Nu tænker jeg på fx indledning kan starte på samme måde altid og nogle analyse punkter med hvad effekten er osv :S nogle gode vendinger at bruge til skriftlig engelsk :S -
Hjælp til dansk eksamen.
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal her om en måneds tid op til dansk mundtlig, og har trukket kortfilm. Jeg har så valgt filmen "Life is a bitch", og har analyseret det hele men jeg mangler bare noget og perspektivere til og et budskab, nogen som evt. kan hjælpe mig lidt da jeg står på rimel... -
Perspektiveringer til Natmaskinen af Strunge?
ForumindlægHej gutter! Sidder ligenu og bakser med en dansk synopsis, der skal afleveres i morgen! Har analyseret, fortolket osv. "Natmaskinen" af Michael Strunge, og nu er jeg næsten kommet til enden. BUM, jeg er blank! Har ingen anelse hvad jeg kan perspektivere digtet til? Er der nogle med ken... -
Perspektivering af hovedet
ForumindlægHej Jeg skal snart op i dansk mundtlig årsprøve og har trukket temaet "mod" under det tema har min lære valgt en novelle, der hedder hovedet (lavet af Jesper Wung Sung). Jeg ved ikke hvad jeg skal perspektivere til, da vi ikke har læst så mange tekster om temaet mod. Er der nogen der s... -
KOMM/IT - EKSAMEN
ForumindlægHej STUDIEPORTALEN.. - Er igang med mit afsluttende projekt i KOMM/IT inden eksamen, men mangler stadig at færdiggøre mit Produkt, har tænkt på at skulle lave en informations-reklame/kampage. Er lidt i tvivl om, hvordan det skal gøres osv, med analyse, nogle der har en analysemodel, eller ideer... -
Flyv fugl! Flyv
ForumindlægHej. Jeg er igang med at analysere digtet "Flyv fugl! flyv" og kan ikke helt finde ud af hvilken fortællerstil vi har at gøre med. Er det et lyrisk- eller episk digt? Desuden forstår jeg ikke helt vers 5 "alt sol ligger bag de dæmrende skove" -
Tilladte hjælpemidler?
ForumindlægHej. Jeg har downloadet STX Dansk A Skriftlig Fremstilling (den, der har hele pakken), men en af mine venner siger, at jeg ikke må tage den med til eksamen, selvom det står på siden, at jeg godt må. Vil det blive set som snyd, hvis lærerne ser, at jeg har notater fra de dokumenter, eller vil de ... -
Utterslev Mose/Fortæller
ForumindlægHej allesammen! Jeg er igang med at analysere Utterslev Mose af Katrine Marie Guldager. HVis nogle af jer har læst den, hvem er så fortælleren? Hvis ingen har. Er en 3-persons-fortæller, så ikke en der omtaler personerne som ham og hun, men ikke nødvendigvis ved hvad alle tænker, da det jo er al... -
Kommentarer til skriftlig eksamen i dansk 2011
Forumindlæg1: To Verdener Skriv en litterær artikel om "To Verdener". Artiklen skal indeholde en analyse og fortolkning af To Verdener (tekst 1), hvor du blandt andet undersøger tekstens komposition. Giv en perspektivering til perioden. Min besvarelse er vedhæftet. Teksten (To Verdener) kan f... -
Nogen der vil kommentere på min opgave?
ForumindlægI opgaven skulle man analysere og fortolke på uddraget af Doppler. Man skulle i opgaven komme ind på fremstillingsformen og doppler's forhold til virkeligheden. Derefter skulle man perspektivere til et læst stof. Det ville være dejligt hvis der var en der gad at bedømme opgaven, og komme med ... -
Hjælp til perspektivering - Fluen på væggen
ForumindlægHej Jeg er ligenu i gang med at analyser "Fluen på væggen" af UFO Yepha, og jeg har meget svært ved at lave min perspektivering, da jeg ikke ved, hvad jeg skal perspektivere til i hverken pensum eller udenfor pensum. Så hvis i kunne hjælpe mig lidt, med hvad jeg kunne perspektivere ti... -
SRO - HJÆLP!!!
ForumindlægHej alle... Jeg skal aflevere SRO i morgen, og er på nuværende tidspunkt desperat! Jeg er kommet til at skrive i en forkert fagkombination, og har nu været nødt til at ændre det brat... Jeg skal nu skrive i Engelsk A og Mediefag B, men har ingen idé om, hvad jeg kan skrive om. Min opgave lyder så... -
Forklaring af kildetekst: Poul La Cours
ForumindlægHej, please hjælp mig med denne kildetekst, som jeg skal analysere til en vigtig opgave! Jeg forstår ikke præcis tekstens indhold, hvad står der præcist? Hvem er imod og hvem er for videnskaben? Her er linket til min kildetekst: http://darwin-online.org.uk/content/frameset?viewtype=text&... -
Aften. Den gamle kone og døden
ForumindlægHej. For omkring en uge siden trak vi i mundtlig dansk, og jeg trak maleriet "aften. Den gamle kone og døden". Jeg er næsten færdig med min analyse, men nu vil min lærer gerne have at jeg skal skrive noget om Eksistentialismen, og kan bare ikke finde ud af hvordan det har nogen sammenh... -
Kedsomhed og ensomhed er lige så farligt som rygning og overvægt - HJÆLP!
ForumindlægJeg skal op til mundtlig dansk om en uge, hvor jeg har valgt Jyllands postens kommentar fra soulaima gourani, nemlig kedsomhed og ensomhed er lige så farligt som rygning og overvægt. Sagen er bare den, at jeg er gået i stå med min analyse, så det vil være dejligt hvis I kan sende jeres noter til ... -
Skriftlig samfundsfag eksamen d. 22 maj 2011
ForumindlægHej derude I morgen d. 23/5 skal jeg op i skriftlig samfundsfag og frygter det lidt? 1. Hvilke forskellige opgavetyper er der? (notat og redegørelse, analyse, diskussion? - andre?) 2. Nogen der har en idé om hvilke emner der skal terpes på, modeller og metoder? & har i bare nogle generelle go... -
Forskel på andenhåndskilde og sekundær kilde?
ForumindlægHej! Jeg sidder og er ved at skrive en analyse af Novo Nordisk' og insulins historie (som fortalt af novo nordisk selv), og er blevet i tvivl om, hvilken type kilde der er tale om? Og hvad er forskellen på en andenhånds- og en sekundær kilde? Link til Novos historie https://docplayer.dk/...
