Søgning på: historie noter stx. Resultater: 18661 til 18680 af 33650
  • Forskelle mellem I - og Ulande

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogle, der ligger inde med nogle naturgeografi noter, der skitsere forskellene mellem I og Ulande? Gerne ift befolkningens vækst, befolkningens sammensætning, befolkningens levevilkår, den erhvervsmæssige - og økonomiske udvikling. Har søgt i forummet og i opgaver, men har ikke fund...
  • Ingeman, Frøbenet.

    Forumindlæg
    Hej. er der nogen der har nogle brugbare noter til Ingemans, Frøbenet? jeg står og skal op til danskeksamen i morgen, og kan pludselig se, at resten af min klasse har gennemgået den, da jeg lå syg i vinters. håber en eller anden kan hjælpe mig...
  • Én sætning. "Da ikke.."

    Forumindlæg
    Hej :) Hvordan skal man oversætte sætningen: "Du lægger dig da ikke ned nu!"? Her er evt. et forslag: "You do not lay down now, do you?" - men det lyder ikke rigtig? På forhånd tak.
  • Lektiehold

    Forumindlæg
    Tænkte på er der nogle der er interesseret i at lave et hold, hvor man kan lave lektier, forberedelse eller udveksle noter. Det kan foregå på biblo, nær Kbh eller nørrebro. Hvem vil?? Skriv her til dem er interesseret..
  • - 2 sætninger så er du fri.

    Forumindlæg
    En der kan rette for sprolige fejl! The reason is that the conditions have not been good in the recent time and their security for population is lacking. Tak
  • Spørgsmål

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der kan hjælpe med de to spørgsmåler. Do you believe in the power of the mind? Why or why not?? How would you apply this?
  • Kemieksamen

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal til kemieksamen på c-niveua om en måned. Jeg prøver at finde ud af, hvor jeg skal starte og slutte. Er der nogen, som har nogle gode erfaringer med det? Også hvordan man kan lave noter, der er sublime til eksamen. Tak for forhånd. Mvh. Elisabeth
  • Ligevægte!

    Forumindlæg
    En der kan forælle mig meget kort om: - Heterogene ligevægte - Opløselighedsproduktet - Indgreb i en opløselighedsligevægt Det er ikke sådan at jeg vil have at i skal lave mine lektier, har skam selv læst og taget noter til det meste, men det giver måske bedre overblik?
  • kunne du muligvis side inde med lige netop det jeg leder efter??

    Forumindlæg
    Har du skrevet en eng stil om novellen "Crickets" fra bogen "follow that dream"? så kunne det være super dejligt hvis du havde nogle noter eller andet jeg kunne få lov at kigge på!! :-)
  • Analyse af Benny andersen " mit liv som indvandrer"

    Forumindlæg
    Jer har valgt digtet " mit liv som indvandrer" af benny andersen til dansk mundtlig. Jeg ville høre om der er nogen der har arbejdet med digtet før, og evt. stadig har nogle noter?? & jeg har også brug for hjælp til at pespektivering?:)
  • Hvorfor koagulere æggeblommen ved højre tempratur?

    Forumindlæg
    Jeg har lige et spørgesmål angående koagulering ved opvarmning. -Hvorfor koagulere æggeblommen ved højre tempratur? I må gerne byde ind med noter og facts om koagulering skal nemlig måske op i det, så jeg øver. :-)
  • Lys

    Forumindlæg
    Lys med bølgelængden 500 nm sendes fra luft og ind i en væske i en beholder. Der bliver noteret en indfaldsvinkel i= 22 grader og en brydningsvinkel i væsken på b = 13 grader. a) Beregn lysets frekvens b) Beregn bølgelængden af lyset, når det er i væsken
  • Omkring redox og oxidationstal!!?

    Forumindlæg
    Mine noter lyder sådan : Kan kobber opløses i saltpetersyre (HNO3)? Elektronregnskab: Cu(s) + NO3-- (aq) --> Cu2+ (aq) +NO(g) Hvordan redox afstemmer jeg denne? og hvilke oxidationstal har de?
  • Novelle: Experiment af Sibylle Berg?

    Forumindlæg
    Ligger nogle af jer inde med analyse/noter til novellen Experiment af Sibylle Berg? Skal skrive om den i AT i forhold til identitetsdannelse.. Så håber nogle af jer ligger inde med nogle guldkorn jeg lige kan få :)
  • Tværsnitareal

    Forumindlæg
    Opgave 4: En aksel med en not har et tværsnit med dimensioner (mål i mm) som vist på figur 3. a) Beregn tværsnitsarealet. Forklar din løsningsmetode med ord, inden du udregner resultatet. Figuren er vedlagt På forhånd tak.
  • beregning af pOH i en stærk base

    Forumindlæg
    Jeg har skrevet i mine noter, at pOH = -log (x × cB). Men hvad er x i den sammenhæng? Nogen der kender den version af formlen, for jeg kan ikke finde den forklaret nogen steder...
  • En sætning

    Forumindlæg
    Er der nogle som kan hjælpe mig med at oversætte : "Han kom ikke langt " - kan ikke rigtig finde nogen rigtig vending på engelsk andet en " He did not much" - måske en anden har en bedre vending?
  • Demokrati

    Forumindlæg
    Hej, Jeg står fast i en opgave, og har brug for hjælp. og håber at i vil hjælpe med nogen ´små noter. Jeg har et spørgsmål i min opgave som lyder: Hvilke udfordringer har demokratiet i danmark? Tak på forhånd Hilsen mig
  • Globaliseringens betydning

    Forumindlæg
    Hvis i har nogen notter om Globaliseringens betydning for Danmarks Økonomi Globaliserings betydning for Danmarks Økonomi ? Hvordan påvirker globaliseringen: - DK's konkurrenceevne ? - DK's arbejdsstyrke ? - Danske firmaer ? - Dammarks import og eksport ?
  • Globaliseringens

    Forumindlæg
    Hvis i har nogen notter om Globaliseringens betydning for Danmarks Økonomi Globaliserings betydning for Danmarks Økonomi ? Hvordan påvirker globaliseringen: - DK's konkurrenceevne ? - DK's arbejdsstyrke ? - Danske firmaer ? - Dammarks import og eksport ?