Søgning på: historie begreber. Resultater: 18681 til 18700 af 22480
-
Idéer til valg af enme, SSO
ForumindlægHejsa Jeg skal skrive SSO på VUC i december måned, men skal allerede nu vælge hvilket fag jeg vil skrive i. Kriterierne er at man skal skrive i et fag på b-niveau, man må skrive i op til tre fag hvor det ene skal være b-niveau. Indtil videre har jeg tænkt på: Historie B - hekseprocesser. Sam... -
Er der nogle der kan give mig et stort hjælp?
ForumindlægHej, Jeg har et problem, jeg kan ikke skrive videre på min sidste del af SRP'en jeg er simpelthen gået kold. Jeg skal aflevere den om 2 dage, og ved ikkejeg skal få skrevet de sidste 4 sider, desuden har jeg også brug for en korrekturlæser. Ved godt jeg gerne vil have meget hjælp, men hvis I ... -
Analyse via den hermeneutiske metode?
ForumindlægHej alle. (Denne opgave er i historie & dansk) Jeg sidder her med H. C. Andersens - Jernbanen og skal analysere den. Vores problemformulering er " På hvilken måde afspejler teksten den periode, den er skrevet i?" Jeg er gået lidt i stå - Og er i tvivl om hvordan jeg analyserer de... -
Den kolde krig: Opstillede missiler
ForumindlægJeg er igang med mit studieretningsprojekt om den kolde krig og raketteknologi (fysik/historie). "Giv en redegørelse for den kolde krig med særligt fokus på raketkapløbet under den kolde krig. " Jeg er så kommet der til, hvor jeg skal undersøge hvor og hvornår der blev opstillet missile... -
perspektivering
ForumindlægHej alle sammen, ved godt perspektivering ikke er nødvendig at have med, men da der stadig er nogle sider at ta af i min opgave vil jeg gerne have en. spørgsmålet er så bare hvad jeg skal perspektivere til. Har matematik A og historie A og skriver om græsk matematik, nærmere og archimedes og eukl... -
perspektivering srp
ForumindlægHej alle sammen, ved godt perspektivering ikke er nødvendig at have med, men da der stadig er nogle sider at ta af i min opgave vil jeg gerne have en. spørgsmålet er så bare hvad jeg skal perspektivere til. Har matematik A og historie A og skriver om græsk matematik, nærmere og archimedes og eukl... -
Vurderings spørgsmål?? hjælp
ForumindlægHej, jeg er en dem der har været så heldige at trække et vurderings spørgsmål, nu er det så her jeg er gået fast, da jeg aldrig før har skrevet en opgave hvor jeg skulle vurdere (bortset fra kronik i dansk) er der ikke en der kan give mig nogle ideer til hvad jeg skal gøre med min vurderings o... -
Ægte brøker bogen - Hjælp
ForumindlægHey folkens, Så er jeg lige blevet færdig med ungdomsromanen: Ægte Brøker og jeg ville lige høre om nogle af jer havde læst den? Jeg mener selv at det var en utrolig tankevækkende bog og usædvanligt speciel og jeg sidder stadig lige og sluger den i mit hoved, men jeg havde også mange steder l... -
Hjæp til inspiration - SRP
ForumindlægHej derude. Nu er det ved at være tid til jeg skal vælge emne til SRP. Faktisk i morgen kl.10. Og jeg har simpelthen ingen ide om hvad jeg skal vælge, er der nogen der har nogle gode ideer? Mine studieretningsfag på A: Samfundsfag A Engelsk A Andre fag: Mediefag B Naturgeografi B Historie A Da... -
Onkel Toms hytte
ForumindlægI historie har vi læst et uddrag fra af romanen "Onkel Toms hytte". Vi skal så svare på nogle spørgsmål, som jeg har svært ved at svare på. Jeg håber, at der er nogen, der har læst den og vil hjælpe her. Overvej hvordan fiktion og virkelighed indgår i teksten? Hvad er tekstens budskab? ... -
Danskopgave renæssancen
ForumindlægHej Klassen kører et tværfagligt forløb mellem teknologihistorie og dansk. overemnet er renæssancen, og vi skal have fukous på bl.a. kilder. Vi er 3 i klassen som ikke har teknologihistorie, men stadig dansk. (team danmark elever o.a.) Har i nogle forslag til, hvordan man kan skrive en dansko... -
Borgerrettigheder
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en historie opgave omkring borgerrettigheder. Jeg vælger at sætte mit fokus omkring slave handel og de manglende og krænkende mennesker rettigheder. Jeg skal gerne ende med også at fortælle lidt om min mening omkring krænkelserne. Mit fokus er omkring USA og slavehandlen fr... -
Maleri i renæssancen
ForumindlægHej jeg skal bruge nogle bud på malerier fra renæssancen, som kan sættes ind i tidsperioden. jeg skal lave en blanding af en danskopgave, med noget historie. jeg har valgt at lave en billedanalyse.Men problemformulering skal være problemorienteret, så jeg skal også have et problem som jeg kan dis... -
Herman Bang Stuk
ForumindlægHej med jer! Jeg mangler lidt hjælp/inspiration i AT dansk/historie. Jeg skal lave en synopsis i AT over Herman Bang's Stuk. Er der nogle, som har en ide til hvordan jeg skal oplyse emnet. Jeg vil arbejde med analyse af bogen, men skal jeg indrage en historisk kontekst, det moderne gennem... -
Endnu en oversættese
ForumindlægHej! En lille dansk sætning, jeg har forsøgt mig med: Da hun endelig ankom til den rigtige Grunewaldstrasse, var Manni væk. Dette er begyndelsen på en vild historie, der bliver fortalt i et rasende Tempo. På tysk: Als sie endlich kam zu der richtigen Grundwaldstrasse an, Manni war fort. Diese i... -
Romantik
ForumindlægHej. Jeg er pt. igang med et projekt, som handler om romantik, jeg er interesseret i både historien bag det, og mennesket syn på de forskellige dele af romantikken Derfor vil jeg rigtig gerne spørger jer, hvad jeres mening angående romantik er, hvad synes I er romantisk & om i kan vejlede... -
Tysk -
ForumindlægHejsa, jeg har noget jeg vil skrive på tysk, men er ikke sikker på hvordan man skriver det grammatisk korrekt. Moralen i historien er at hjælpe de mennesker der har brug for hjælp. Man skal tænke mindre på en selv, hvorefter man vil få en belønning. (tilfredsstillelse af at hjælpe nogen der har b... -
Hjælp til spansk oversættelse!
ForumindlægHej alle :-) Jeg sidder og skal skrive en vigtig opgave, og jeg skal oversætte en spansk tekst som er skrevet af Jorge Franco Ramos og hedder; "Micos en el Polo". Jeg tænkte om der var nogen derude som kender historien, og som kan fortælle mig hvad den helt præcist handler om, da min ov... -
Den handlende person
ForumindlægGod søndag til jer alle! -Jeg har dedikeret søndagen her til at skrive engelsk essay og der stødte jeg på et lille problem: Er der en måde at skelne mellem fortælleren og den handlende person i et essay? -Er der et bestemt ord man kan bruge om personen der ligesom handler, i forhold til fortæller... -
Emnevalg og materialer?
ForumindlægHej folkens Jeg skal som de fleste andre 2.g'er skrive dansk/historie opgave nu her. Jeg har valgt udelukkende at skrive i samtidshistorie, nærmere bestemt noget i stil med Saddam Hussein, hvordan han kom så langt, hvad der gik forud for det og hele forløbet med krigene i Irak. Det jeg så g...
