Søgning på: italiensk opgave. Resultater: 18681 til 18700 af 141843
-
Tivoli mekanik
ForumindlægHej, Jeg skal regne på et pendul i form af en forlystelse på bakken. Vikingeskibet? Der står, at vikingeskibet antages at kunne være en tynd stang med massen M og længden R. De kendte størrelser er M,R,G, og den maksimale vinkel θ0 1. Find et udtryk for vinkelhastigheden afhængig af vinklen... -
Moms regning
ForumindlægHej. Jeg sidder her med nogle opgaver og er dybt i tvivl på hvad jeg skal. Er der nogen der vil give mig en forklaring, så jeg kan komme videre med mine lektier. 1) En taske: Indkøbspris: 150 kr. Omkostninger: 40 kr. Samlede udgifter: ___________ kr. Fortjeneste: 50% Moms 25%: __________ kr. ... -
Lidt valutaomregning
ForumindlægHej Opgaven består af to punkter: a) Hvor mange danske kr. koster 800 DM? Hvor 100 DM = 394 kr. Mit svar: 394 * 8 = 3152 kr koster 800 DM b) Hvor mange DM kan man få for 7880 danske kr.? Mit svar: 7880 * 100 / 394 = 2000 DM eller 100 / 394 * 7880 = 2000 DM. Er det korrekt beregnet? På forhånd tak... -
Hjælp til matematik emneopgave!
ForumindlægHej folkens, håber i vil hjælpe mig med disse opgaver. Antag, at prisen pr. kg for en bestem var som funktion af afsætningen i kg er givet ved forskriften f(x)= 400 -0,1x for x Antag endvidere, at prisen pr. kg som funktion af udbuddet i kg er givet ved g(x) =0,10x + 70 for Tegn grafe... -
Fysik - energi
ForumindlægHej alle sammen, er der nogen der kan hjælpe mig med denne opgave: En bils motoreffekt angives ofte i hk (hestekraft). 1 hk er oprindeligt defineret som den effekt, der skal tilføres for at løfte en masse på 550 punds med hastigheden 1 foot pr. sekund. I dag anvendes værdien 1 hk = 735 W. Vi ser... -
Bliv supergod til fysik imorgen d. 27/05
ForumindlægHej alle Hvis I vil være rigtig sikre på at lave nogle gode besvarelser imorgen, så kan I læse i undervisningsministeriets evalueringer for hvert eksamenssæt, der har været tidligere. Her skriver de udførligt, hvad de forventede til opgaven og hvad en dårlig og god besvarelse er. Det er godt at... -
Betydning af at underrummet bliver afbildet på U selv
ForumindlægHej, i den aller sidste del af spørgsmål e, skal der kommenteres på at h afbilder underrummet U, på U selv. Ud fra opgave formuleringen lyder det som om at de fisker efter noget specifikt - men jeg ved ikke helt hvad det er? jeg kan godt se at h afbilder underrummet U på U selv. Da ma... -
Vis at (a,b) er et dobbeltpunkt
ForumindlægHej! Jeg sidder i klemme med en lille matematik opgave. Jeg skal vise at (16,8) er et dobbelt punkt for vektorfunktionen og beregne vinklen imellem de to hastighedsvektorer dertil: f(t)=( t^3-12t ) t^2-2t Når der spørges: vis at (16,8) er et dobbeltpunkt, skal man så selv komme frem... -
nedsynkning af objekt i jorden
ForumindlægHej, Håber I kan hjælpe min ven. Han sidder med denne opgave: Vi har et objekt, som vejer 10 kg. tyngdeaccelerationen er 9.8 m/s^2. Dens underside er kvadratisk med sidelængde 8 cm (se vedhæftet fil, hvis det hjælper). a) Objektet synker 0.3 cm ned i jorden, og kraften er kostant og modsatretted... -
Problemregning eksamen
ForumindlægHej venner. Jeg skal til eksamen om lidt, og er faktisk okay god til færdighedsregning, men det er mere problemregningen, der halter for mig. Jeg er dårlig til at bruge GeoGebra og Excel, og plejer faktisk at springe de opgaver over så jeg lander direkte på et dumt 7-tal hver gang. Jeg vil så g... -
what is the theoretical chemical oxygen demand of the water?
ForumindlægHej Jeg har lidt svært med denne opgave, håber i kan hjælpe :)) Another common solvent at Cheminova is isopropanol. If groundwater from a monitoring well at the Cheminova site contains 40 mg/L isopropanol (systematic name 2-propanol) what is the theoretical chemical oxygen demand of the wate... -
Arealer
ForumindlægHar prøvet at lave opgave 2.2 ved at tegne de forskellige dele af redekassen in på de 2 spåndplader der er slået sammen. Er det rigtigt det jeg laver indtil videre og hvordan laver jeg den sidte væg (Den i midten). Og hvilken målestoksforhold er det, hvis jeg f.eks har 40 cm bliver det til 4 cm ... -
SRP-hjælp - Fluernes Herre
ForumindlægHej alle :) Er der nogen, der har skrevet SRP i fagene samf A og eng A om William Goldings "Lord of the Flies", som kunne have lyst til at dele sin problemformulering? Jeg har brug for noget inspiration. (Hvis man har set et eksempel på netop sådan en SRP-opgave, kunne jeg godt tænke ... -
His.Opg. - 1. Verdenskrig
ForumindlægHejsa!Jeg er ny herinde.Til marts skal jeg skrive historieopgave, og vores hovedemner er 1. Verdenskrig eller DK i 60´erne.Jeg vil gerne skrive om slaget i Verdun, men så tænkte jeg om, der var nogle af Jer, der havde nogle ideér/forslag til om der er andet man kan tage med ind i opgaven sammen m... -
Trekanter
ForumindlægJeg har fået disse 2 opgaver:I en retvinklet trekant er følgende givet:opg. 4Vinkel C=90 grader, vinkel B=37,2 grader, c=16,1 cmBeregn trekantens areal! --------------opg. 5Vinkel A=36,2 grader, hc=2,83 cmBeregn vinkel B og siderne a, b og c--------------Jeg har siddet hele aftenen i går med dem ... -
emperisk formel
ForumindlægHar et enkelt spørgsmål til en opgave:En vis mængde af et carbonhydrid giver ved fuldstændig forbrænding 3,056 g CO2 og 1,502 g H2O beregn stoffets emperiske formel.Så har jeg fundet massen af H og C men når jeg beregne massen af O mangler jeg da massen af selve carbonhydridet? Eller hvordan kan ... -
simulering af en harmonisk bølge
Forumindlæghej! jeg er lige igang med at skal lave en fysik aflvevering om bølger, som hedder: "simulering af en harmonisk bølge". I interesser mig generalt meget for fysik men jeg er gået fuldstændig i stå hvad det her bølge noget angår. Sys at de her opgaver er meget svære og håber sårn at der e... -
Svært ved problemregning
ForumindlægHej alle sammen. her til sommer skal jeg op i matematikproblemregning i 10 klasse. Jeg frygter meget eksamen.. Fordi jeg har meget svært ved matematik, til problemregningsdelen kan jeg ikke finde ud af opgaverne, altså jeg har svært ved, at læse dem også finde regnestykkerne i teksten Har I m... -
Halleys komet, Ellipse, solen
Forumindlæghej, jeg har nogen opgaver jeg skal svare på vedrørende mit studieretningsprojekt.. og jeg ved ikke hvordan man løser dem: a)Hvordan afhænger farten af en planet i punktet nærmest solen (perihliet) og fjernest fra solen (apheliet) af dens baneparametre? b) Halleys komet kredser om solen i en... -
Haster , Rumfang??
ForumindlægHej .. er dette her rigtigt? Opgaven: En kasseformet tank til fyringsolie er indvendig målt 200 cm lang, 50 cm bred og 100 cm høj. Hvor mange liter kan tanken rumme? = Kassens rumfang: 200*50*100= 1000000cm^3 Tanken rummer= 1000000/1000 = 1000 liter. Tanken fyldes med 900 liter olie. på en måler ...
