Søgning på: matematik b eksamen 2016 hhx. Resultater: 18701 til 18720 af 130414
-
Fs10 matematik december 2013
ForumindlægHej alle Jeg søger Fs10 december 2013 facit, jeg håber i vil hjælpe mig da jeg er desperat:) Tak på forhånd -
matematik statistik og sandsynlighed
Forumindlægmin opgave ligge i filen under det er kun opgave 40 og 41 -
Hjælp til matematik opgave!!! skal afleveres i morgen
ForumindlægHej Stuedieportalen Håber der er nogen der kan besvare følgende opgave, da det haster (grundet den skal afleveres i morgen) Opgave er vedhæftet som billede (for at gøre det nemmere for jer) Håber virkelig der er nogle som kan hjælpe! -
Matematik aflevering 7. Indlandsisen
ForumindlægHjælp mig med opgave 4.3! -
Ægyptisk matematik.. Det ville være en kæmpe hjælp!!!
ForumindlægEr der en der kort vil gennemgå de forskellige ægyptisk regnemetoder? På forhånd tak -
Matematik - sinus + endhedscirkler!!! HJÆÆÆLPPP
ForumindlægPLZ EN DER KAN HJÆLPE Begrund ud fra definitionen på enhedscirklen, at sinus er voksende på stykket fra fra − π/2 til π/2 . Begrund tilsvarende ud fra definitionen på enhedscirklen, at cosinus er aftagende på stykket fra 0 til π -
At "angive" i matematik
ForumindlægHvad betyder det når man skal angive? Jeg står ovre for en opgave, hvori jeg skal angive et svar. I denne opgave kan jeg nemt aflæse mig frem til svaret men jeg kan ikke se hvordan jeg skal kunne udregne det. Skal jeg bare aflæse, og så angive det som svar? -
Matematik 2015 December
ForumindlægBeskriv i en kort tekst udviklingen i antallet af personer, der indvandrede til og udvandrede fra Danmark fra 2005 til 2014. I din tekst skal du bl.a. bruge ordene stigning, fald og procent. Billede: -
Opgave 6 i matematik aflevering
ForumindlægJeg sidder lige nu med en opgave, hvor jeg ikke forstår hvad jeg skal gøre I en model kan den årlige affaldsproduktion i EU pr.indbygger beskrives ved funktionen w(t)=((519.9)/(1+0.098*e^(-0.434t))) Hvor w(t) betegner den årlige affaldsproduktion pr.indbygger (målt i kg) til tiden t (målt i år e... -
Diskret matematik - hjælp til sandhedstabel
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe mig med at lave sandhedstabel for nedenstående: -
har brug til hjælp til noget matematik!
Forumindlæghej opgaven lyder en únavngivet matematiklærer har drukket øl og hans promille er blivet målt til 1,6 det antes at hans promille efter indtagelsen dalder med 0,12 pr time. opgaven er så- opstil et udtryk for f(x) der beskriver lærernes promille som funktion af x antal timer efter pr... -
Diskret matematik bevis
ForumindlægNogen der kan hjælpe med hvordan man skal gøre det her? Bevis at 4^n + 15n−1 er et multiplum af 9 for alle n ∈N. -
Den indiske elefant - matematik
ForumindlægEn indisk elefant kan drikke 200 liter vand på 4 minutte. hvor mange liter vand er det i minuttet? Og hvor mange sekunder er den om at drikke 1 liter? -
Religion: Notater og Eksamen generelt
ForumindlægVær hilset, O teologiske vidunderbørn!Jeg skal op i religion om nogle dage og ville være ENORMT taknemmelig hvis der var en venlig sjæl eller to iblandt Jer, der ville velsigne mig med nogle guldkorns notater i:1) Kristendom2) Jødedom3) IslamJeg har downloaded dem der er tilføjet her på studiepor... -
Fransk Fortsætter A: Eksamen obligatorisk?
ForumindlægHey! Jeg er lidt forvirret fordi jeg har hørt flere forskellige svar på dette spørgsmål: "Er det blevet bestemt at man SKAL til eksamen i fransk skrifteligt og/eller mundtligt eller udtrækkes det ligesom andre fag" Jeg har hørt at undervisningsministeriet har lavet det om, så at Fransk ... -
optagelse på studie hvis eksamen mangler
ForumindlægHej :) Jeg vil gerne klage over en censor og prøve at tage den pågældende eksamen om. Jeg vil bare høre om der er nogen der ved om man kan søge ind på en videregående uddannelse hvis man skal tage en eksamen om? eller kan man så først søge næste år? Jeg håber i kan hjælpe så jeg ved om jeg skal ... -
Old eksamen efter reformen
ForumindlægHvordan foregår old eksamen efter reformen? Skal man igennem hele sange? Eller er det kun fra et vers til et andet? Jeg spørger fordi vi på klassen gennemgik fx 6. sang over to leksioner, men det virker ikke uoverskueligt at gennemgå hele sangen til eksamen.. Mit spørgsmål lyder: Hvor meget tek... -
AT-eksamen om radioaktivitet
ForumindlægJeg skal op i morgen klokken 12 og jeg er lidt lost i, hvad jeg skal gøre. Jeg har om radioaktivitet i fysik/historie og har fundet ud af noget med, hvordan radioaktiviteten blev opdaget via en præsentationstale fra Nobelpris ceremonien i 1903, hvor Becquerel og ægteparret Curie modtog den. Men ... -
Integration, Vejen til Matematik A2, Opgave 264, Side 211, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 264 Benyt blyantsmetode til at udregne følgende stamfunktionr og kontrollér med grafregneren: a) ∫ √ ( 2x -1 ) dx Prøver at løse med integration med substition Indre funktion: t = 2x -1 Differentierer t: dt / dx = 2 Isolerer dx: dx = 1 / 2 Indsætter t = 2x -1 o... -
Eksamens idéer til billedkunst
ForumindlægJeg skal lave eksamens projektet nu, men ved ikke hvad jeg kan finde på? Det skal være noget dansk. Er der nogen der kan komme med nogle idéer? Hvad er rigtig dansk :D
