Søgning på: dansk noter hf. Resultater: 18721 til 18740 af 56577
-
hvornår skal jeg gå igang ?
Forumindlægheeeej !! Hvis jeg fx. har eksame prøver om en måned. Hvornår er det så klogest at gå igang ? -
Er dette korrekt puttet ind i formlem HASTER : (
ForumindlægHej Se vedhæftningen nedenfor -
Omskriv potenserne
ForumindlægHej, er der nogen, der kan hjælpe mig med at omskrive nogle potenser? Gerne med regnestykker. 5-3 4-2 (3/4)-5 -
Den hæslige by
ForumindlægHej alle! Har fået til opgave at skrive en litterær artikel om "Den hæslige by" af Michael Strunge Skrig er udspændt mellem husene i den hæslige by. Menneskene er skygger af fabrikkerne og kontorerne. En pige løfter sin kjole og hendes køn er et ur. Fragmenter af en endnu fri bevidsthed... -
Protonpuljemetoden
ForumindlægHvordan bruger man den? Jeg har en opgave hvor jeg skal bruge den, men jeg har aldrig fået vejledning i hvordan den skal bruges, og mit undervisningsmateriale nævner det på 3 linjer. Her er spørgsmålet: http://cl.ly/6ROl -
Emner i fysik
ForumindlægHej, Kender I en god hjemmeside hvor man kan læse sig frem eller se sig frem til forklaringer? -
har haft om det - men ikke opgivet i pensum
Forumindlæghej vi har i 3g. haft en del om stød - og lavet forsøg om det. men det er ikke opgivet i pensum. vil det sige jeg ikke kan blive spurgt om det. -
Kosmologi
ForumindlægJeg har været så uheldig at trække kosmologi i fysik C - eksamen og jeg skal op i morgen tidlig. Jeg er en smule i tvivl om hvordan jeg skal gribe det hele an. Er der nogen der der kan hjælpe mig med lidt stikord og gode råd til parallakse, rødforskydning, big bang og retrograd bevægelse? På forh... -
Historie guf
ForumindlægJeg skal op i historie i morgen og har fået mine kilder i dag. Jeg har lavet nogle problemstillinger til mit emne ud fra mine kilder, men jeg vil bare gerne være sikker på, om de opfylder de taksonomiske niveauer. Mit emne er: Enevælde i Danmark. Mine problemstillinger: - Hvad var baggrunden for... -
Fysik: gode notater.
Forumindlæg<p>Hej, jeg skal op i fysik imorgen. og ville spørge om I havde nogle gode notater under emnerne: syrer og baser, salte og gødning, metaller og magnetisme og strøm??</p> -
Introduktion af sinus og cosinus til vilkårlige vinkler
ForumindlægJeg skal op i mundtlig matematik på b niveau i gymnasiet, og jeg har fået et spørgsmål jeg ikke forstår, jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig. Spørgsmålet lyder; Introducer sinus og cosinus til vilkårlige vinkler. Er der nogen der ved hvad jeg skal komme ind på? Hvad forventes jeg at vide... -
BIOLOGI EKSAMENSSPØRGSMÅL OM CELLER, VIGTIGT
ForumindlægHej :-) Jeg skal op i biologi, og vi har fået offentliggjort nogle spørgsmål, som vi kan forberede os på. Jeg er dog lidt i tvivl om et spørgsmål, pga. det er formuleret lidt underligt. Så hvis der er nogen, som kan forklare mig, hvad jeg skal gøre, og komme med nogle fif, ville jeg blive meget g... -
stabil kerne
ForumindlægHvad betyder at den nydannede kerne er stabil? svar muligheder. 1 Den udsender straks mere betstråling 2 Den er ikke radioaktiv 3 Den spaltes i to mindre kerner 4 Den kan ikke indgå i kemiske forbindelser Jeg tror det er 3 eller 4.. -
Hjælp;)
ForumindlægNogen der kan forklare kort hvad disse to ord betyder? 1) Declaration of Independence 2) Emancipation Proclamation -
Hints/hjælp til matematik opgave.
ForumindlægHej Er det en som kan hjælpe/give hints med disse 2 opgaver? På forhånd tak! -
1/sqrt(x) er det samme som sqrt(x)/x, men hvorfor?
Forumindlæg1/sqrt(x) er det samme som sqrt(x)/x men kan ikke helt se hvorfor, nogen der kan hjælpe? :) -
Bevis af Keplers love?
ForumindlægJeg har virklig brug for hjælp til at kunne bevise keplers 2. og 3. lov. Jeg har prøvet at læse mig frem forskellige steder, men synes ikke rigtig jeg kommer nogen vejne med det. Så er der en der har en nogenlunde simpel måde at forklare det på, for jeg fatter det bare ikke. På forhånd tak! -
Vand som opløsningsmiddel
ForumindlægSpørgsmålet er så: Er der nogle ‘regler’ for disse saltes opløselighed? L=letopløseligt T= tungtopløseligt -
Boganmeldelse
ForumindlægNogle der kan sende mig en boganmeldelse lige meget hvilken? -
Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet???? Hjælp
ForumindlægHej Opgaven lyder således En funktion f er givet ved f(x)=4*ln(x)-2x+8 Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P(1, f(1)) Jeg har slet ingen ide om hvordan denne opgave løses. er der nogen der kan give en fyldestgørende forklaring og et facit? Mange tak
