Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 18721 til 18740 af 47925
  • Matematik A dumpet?

    Forumindlæg
    Jeg skal op i morgen i matematik A som er mundtligt. Hvad sker der hvis jeg nu dumper mundlig eksamen? Jeg har fået tildels gode årskarakterer som er 7/10, men man ved jo aldrig hvis man går i panik eller noget uheldigt som sker. Men hvad betyder det egnetlig hvis jeg nu dumper mat A mundtlig ek...
  • Cons & Pros til KU og AU

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg er endt i lidt af en suppedas. Jeg bor i Århus og lige siden jeg gik i 1.G, har jeg villet studere på KU. Min mor og far har studeret der, og jeg har to søskende der lige nu færdiggører deres kandidater der. Således har hele min familie lidt en fortid med KU, og jeg har altid fø...
  • Bestemmelse af kræfter

    Forumindlæg
    Hej matematikere :) Jeg står i en situation, hvor jeg skal bestemme to kræfter i et matematikprojekt. Hele projektet er et eksamens matematikprojekt, HTX, fra sidste år, maj 2009. Det er opgave 1.c, hvis nogle skulle ligge inden med opgaven. Opgaven lyder således: "Kurverne, som kablerne føl...
  • hjælp til opgave!

    Forumindlæg
    Jeg skal bruge lidt hjælp til en fysik opgave....1) en klods med massen glider ned af en træbane, der har hældningen 30 grader..hvad er klodsens vægt? vægt er ikke det samme som masse...men nogen foreslag?
  • Studieretningen Mat A, Fys B og Kemi B

    Forumindlæg
    Jeg ville bare lige høre, om nogen herinde havde erfaring med den studieretning, der hedder Matematik A, Kemi B og Fysik B?Hvad er jeres indtryk, og har I fortrudt?
  • Elektromagnetisk lys

    Forumindlæg
    Jeg har brug for hjælp? det er noget fysik....;) Vi har et gitter med afstanden 1.5E-6 mellem hver spalte. a. Hvad er gitterkonstanten? b. Hvor mange linier pr. mm har gitteret? Det kunne være en stor hjælp ;)
  • Olies tabelværdi densitet væske

    Forumindlæg
    Hej, (: Er i gang med en fysik rapport om væskers densitet og er støt ind i et problem, da jeg simpelthen ikke kan finde ud af, hvad densiteten er for 1 g/cm3 olie? Er der nogle der ved det, vil det være en kæmpe hjælp! (: tak
  • HASTER

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en fysik rapport om induktion og veksel strøm er der nogle der har lyst til at forklare noget om hvad det er. ? er totalt lost.. :s håber i vil hjælpe mig hurtigst muligt.. tusind tak..
  • emne til SRO

    Forumindlæg
    jeg skal snart vælge et emne til min SRO som onhandler fysik og dansk, men har bare ingen ide om hvad jeg kan skrive om, det ville være dejligt med noget hjælp om emnevalget:)
  • Musik på Gymnasiet?

    Forumindlæg
    Jeg er imod, at faget musik kan tages på højniveau i gymnasiet. Jeg mener, at musik er i samme kategori som idræt og billedkunst. Disse er obligatorisk og kan så også tages på mellemniveau - det samme burde gælde for musik - hvad er forskellen? Jeg bliver bare irriteret over at se, mine klassekam...
  • ekstemporal tekster

    Forumindlæg
    hej..Jeg skal snart op i fransk.. problemet er bare, at jeg synes ekstemporal reksterne er ret svære.. hvordan kan jeg øve mig til dem? selve eksamen er jeg ikk bange for.. men... håber der er nogen, der kan hjælpe..
  • Mundtlig Psykologi

    Forumindlæg
    Jeg skal op til mundtlig psykologi, og tænkte på hvordan eksamen egentlig foregår? Min lærer har aldrig rigtig gennemgået det ordenligt.. Vi har ikke gennemgået nogle cases siden starten af året.. Mvh
  • nogen der kan hjælpe med design?

    Forumindlæg
    hej. jeg skal til eksamen i design, på onsdag.. jeg skal analysere reolen der hedder Carlton, den er fra 1981. jeg skal også fortælle hvordan farver kan spille forskellige roller i design.. jeg ønsker gerne hjælp hurtigst muligt :) Hilsen Mette.
  • Spørgsmål om eksamensbevis i gymnasiet

    Forumindlæg
    Hej, eftersom man har idræt i alle 3 år af gymnasiet selvom det er på c-niveau, undrer jeg mig over fra hvilket år ens årskarakter kommer på eksamensbeviset? Og hvilket år kan man komme til eksamen i idræt?
  • Fuld pensum?

    Forumindlæg
    Hvad skal der til, for at man bliver stillet til fuld pensum, dvs. skal til eksamen i faget, selvom klassen ikke trækker det? I dette tilfælde er der tale om tysk.. Hvad skal der til for det? Og hvad vil der ske mht. den skriftlige karakter, når man kun kan komme op i en mudntlig, i og med, der ...
  • RELIGIONS RÅD

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg skal til religions-eksamen her på mandag, og i forbindelse med det ville jeg spørge om I derude havde nogle gode fif, råd og tricks? Til at stige i karakter, og ja jeg ved selvfølgelig godt det basale: være inde i stoffet, perspektivere osv. Er der andet man kan gøre??
  • Haster!! Godt råd til mundtlig matematik.

    Forumindlæg
    Jeg skal op i mundtlig matematik C på mandag og er ufattelig forvirret over hvordan jeg skal håndtere eksamen. Er der nogle der har nogle gode råd til hvad man skal starte med at gøre når man kommer derind osv, har virkelig brug for nogle gode råd!
  • synopse i dansk?

    Forumindlæg
    hej folkens, jeg skal snart op til mundtlig eksame og jeg har trukket tekst fra det moderne gennembrud. Kan i evt. komme emd nogle gode råd til forberedelse, præsentation og måske ligge nogle links.
  • Historielærer/hjælpere

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal op i historie næste uge og vil høre om der er en historielærer eller en, der har meget forstand på historie, som kan hjælpe mht. min eksamen, som er 24 timers forberedelse. Jeg vil selvfølgelig gerne betale vedkommende for hjælpen :)
  • Vurderingssamtaler

    Forumindlæg
    Hej, Nogle der skal eller har været til vurderingssamtale istedet for eksamen pga corona? Jeg skal til vurderingssamtale på min skole, hvor lære og censor vil være til stede, hvilket ikke giver mening, i biologi. Nogle der ved, hvad der sker, hvis man ikke deltager i vurderingssamtalen?