Søgning på: matematik c hf noter. Resultater: 18721 til 18740 af 98817
-
Undersøg om trekanten ABC er retvinklet
ForumindlægHej. Jeg sidder med spørgsmålet: Undersøg om trekanten ABC er retvinklet na°r A(7;2), B(1;8) , C((1;-4). Jeg starter ud med at beregne afstanden ml. punkterne vha. afstandsformlen, men får AB=0, og ved derfor ikke, hvad jeg skal gøre derfra? skal jeg så bare konkludere, at det slet ikke er en tr... -
Diff. ligning - Torricellis lov
ForumindlægHej folk på studieportalen! Jeg har i matematik lavet et forsøg omkring Torricellis lov, hvor jeg har fået målt en masse punkter til at finde en funktion af hvor meget vand der løber ud af et hul i en sodavandsflaske med en bestemt tid. jeg har fået opgivet følgende differentialligning til ... -
Spørgsmål mht. gsk kurser (Gymnasiale suppleringskurser)
ForumindlægSad lige og troede det var så lige til da jeg printede min ansøgning ud til et 3 måneders gsk med matematik b, men det var det så ikke alligevel.. Håber nogen kan svare på mine spørgsmål 1. Jeg er student anno 2007. Jeg har haft 3 årigt matematik på A niveau men er dumbet det. Jeg kunne nu godt... -
Eng.oversættelse - fejlretning
ForumindlægHej alle.Jeg har skrevet en oversættelse af nedenstående danske tekst:For fem hundrede år siden vidste man ikke ret meget om sundhed og hygiejne. I de tætbefolkede byer kunne man se rotter og fluer, der mæskede sig i alt det snavs og møg, som gaderne var fyldt med. Folk drak vand fra floder, der ... -
Årsprøve i skiftlig dansk
ForumindlægHej, jeg skal snart til årsprøve i skiftlig dansk (jeg går i 2.g på matematisk linie). Jeg har hørt, at man får eksamens sættet fra studentereksamen året før (altså vil jeg få det fra sommeren 2003). Er det rigtigt? -
EPR opgave
ForumindlægHejsa Jeg ville hører om der var nogen som kunne hjælpe mig med min EPR eksamen, jeg skal lave en synopsis ud fra min problem formulering. Her skal både dansk a og samfundsfag b indgå. Min problemformulering lyder: Hvordan kan man i romanen "Fodretid" af Anne Marie Løn se, hvorledes... -
Oso
ForumindlægHej derude... skal skrive oso om officer udannelsen i den er uge men magter det ikke.. nogen som ligger inde med et projekt om officer udannelsen? kontakt mig: theis_bundgaard@hotmail.com -
NAzisternes magtovertagelse
ForumindlægJeg skriver i æjeblikket 2.HF opgave. Jeg søger en tidslinie, eller noget da ligner. nazisternes magtovertagelse... Nogle der ligger inde med den. Helst inden torsdag d.10. om aftenen... Super. -
Eksamenskarakter og årskarakter
ForumindlægHej, jeg har fået af vide af en kammerat at både eksamenskarakter og årskarakter tæller. Nogle som kan forklare lidt nærmer? -
Hvad sker der hvis man dumper suppleringskursus
ForumindlægJeg er tilmeldt noget Spansk 0-A på turboforløb på 4 måneder, de siger at der aldrig har været et turboforløb for faget der kommer til at gå så hurtigt. Derfor jeg er ærligt talt lidt nervøs allerede nu hvordan det skal gå eksamen, jeg har højt gennemsnit og har aldrig dumpet noget, men jeg kan... -
Procent / Funktion . Støt mig.
ForumindlægAntallet af internetbutikker er i de senere år vokset med 40 % om året, og denne udvikling forventes at ville fortsætte. I 2006 var der 7700 internetbutikker. a) Opstil en formel, der beskriver sammenhængen mellem antallet af internetbutikker og antal år efter 2006. b) I hvilket år forventes an... -
Differantial-regning
ForumindlægNogen der ved hvordan man udregner og løser opgave 1172 i "Eksamensopgaver"?På forhånd tak -
omvendt proportionalitet?
Forumindlægnogle der kan fortælle mig hvad omvendt proportionalitet er? -
citere? hvad haster eksam
Forumindlæghej ville lige høre skal til dansk eksam imorgen og der står i min stil at citerer fra Dahlerrups tale ? hvad menes med citere, er det tage noget fra teksten og skriv det i stilen og dermed forklar den? -
dansk eksame
ForumindlægHeej er der nogen som har været op i skrf. dansk i dag??? og hvilke emner var der?? -
Stråling og atomer
ForumindlægKan overhovedet ikk finde rundt i det her.\n\nEt brintatom ioniseres af en foton. Den løsrevne elektron har energien 2.7eV.\n\na) Hvilken hastighed havde elektronen, da den forlod brintatomet?\n\nb) Hvilken bølgelængde havde fotonen? -
enkeltfagskursist.
Forumindlæghej, er der en der kan fortælle hvad "enkeltfagskursist" går ud på.MVHsaba -
Haster meget!
ForumindlægNår man går op til mdt. samfundsfag, skal man så have noget ekstra materiale med, eller skal man kun forholde sig til de bilag man har modtaget og kernestoffet fra timerne? Jeg skal op om 14 timer, så et hurtigt ja/nej svar ville være dejligt :) - Rikke -
Sådan regner du gennemsnit
Forumindlægprøv at kigge her matematisk: https://home.eg-gym.dk/scripts/elever/karakter/bevis/matbevis.asp sproglig: https://home.eg-gym.dk/scripts/elever/karakter/bevis/sprbevis.asp -
Potensfunktioner
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig, hvilken betydning konstanterne a og b har i potensfunktioner?
