Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 18741 til 18760 af 156338
  • HJÆLP!!

    Forumindlæg
    ER der nogle der har caseopgave 16.1? skal op i morgen, og har fundet ud af jeg ikke har opgaven..På forhånd tak..
  • eksamen 9.klasse

    Forumindlæg
    er det gode og få 4 i alle sine eksamen som dansk og matematik og engelsk og fysik
  • hjælp til stil..!

    Forumindlæg
    hej jeg skal skrive en stil men jeg kan ikke finde ud af det. overskriften er DEN HEMMELIGE BOG nogen der har en stil liggende eller kan hjælpe..?????
  • Trunkteret

    Forumindlæg
    Hvad betyder det?
  • Fysisk stress + skørbug?

    Forumindlæg
    Hej, Er der nogle der ved hvorfor behovet for C-vitamin er øget ved fysisk stress og tobaksrygning? Jeg læste det på http://www.netdoktor.dk/vitaminer/vitaminc.htm og kan simpelthen ikke forstå hvorfor.. På forhånd tak
  • En funktion f er givet ved ....

    Forumindlæg
    Hejsa Er dette korrekt? En funktion f er givet ved f(x) = x^2 + 5x + 1 Bestem f(3) 3^2 + 5*3 + 1 5 * 3 = 15 15 + 1 = 16 3^2 = 9 16 + 9 = 25 Det vil sige, at svaret er 25?
  • Hvad menes der med denne tekst, er det alvorligt eller intetsigende

    Forumindlæg
    Er det muligt at få sit overarbejde udbetalt akut, da det drejer sig om min svigermor i Thailand der skal have en operation.
  • hvorfor

    Forumindlæg
    hvorfor er det man siger at schweiz pga. deres høje lønniveau og store transport udgifter er kendt for at lave pålidelige og kvalitetsprodukter?
  • Laborant uddannelsen!

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Jeg blev matematisk student i sommers, og holder lige nu et sabbatår hvor jeg arbejder på en tandlægeklinik. Jeg har tænkt mig at ville læse videre efter sommerferien, men spørgsmålet er bare hvad jeg skal læse? Lige nu har jeg ufattelig meget lyst til at blive laborant, jobbet ...
  • Idræt B og C, karakter der gælder?

    Forumindlæg
    Hej alle. Hvis jeg har haft idræt b som valgfag i år tæller den karakter så kun? Det bare underligt da, man har haft idræt c obligatorisk med klassen i 3 år . Har fået karakter i både c og b, hvordan kan det være så, at man når man får sit bevis kun får idræt b karakteren?
  • Proteinsyntese

    Forumindlæg
    Jeg sidder og er ved at skrive notater til genetik og er kommet lidt i tvivl om Proteinsyntese... Jeg har skrevet at Proteinsyntese er syntese af proteiner som starter med, at ribosomers oversætter mRNA til en aminosyresekvens (peptid)ved hjælp af tRNA. Aminosyresekvensen modificeres efterfølgen...
  • kemiske bindinger

    Forumindlæg
    er der nogle, som kan hjælpe, når spørgsmålet lyder sådan her 1. Der ønskes en beskrivelse af sammenhængen mellem kemiske bindinger, stoffernes struktur (opbygning), deres tilstandsform og opløselighedsforhold Jeg forstår ikke helt, hvad jeg skal komme ind på.
  • Porter

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen der præcis ved hvad Porters holdning er til skat
  • En dag i mit liv

    Forumindlæg
    Hej, jeg går i 6. klasse, og har skrevet en stil om "en dag i mit liv". Jeg ville bare spørge om i syntes den er godt skrevet, og evt. hvilken karakter i tror jeg kan få for den.
  • Absolutte nulpunkt

    Forumindlæg
    Hej jeg har lavet et forsøg, hvor jeg har arbejdet med charles' lov og derved fundet det abolutte nulpunkt. Men hvorfor er det at det absolutte nulpunkt ligger hvor det gør? er det fordi der intet tryk er ?
  • Solsystemet og dets størrelsesforhold ?

    Forumindlæg
    Jeg skal til fysikeksamen i morgen og har fået et spørgsmål hvori der indgår en besvarelse af underemenet : "Solsystemet og dets størrelsesforhold" - nogen gode ideer til hvordan jeg kan gribe dét an??? M.
  • Stjerne - størrelsesklasser

    Forumindlæg
    Hvor mange måder findes der og finde afstande til stjerner på, ud fra dens størrelsesklasse?
  • Matematik i den større skriftlige opgave?

    Forumindlæg
    Tja. Så er det (endelig?) tid til at 3.g'erne begynder at overveje hvad de vil skrive om i deres større skriftlige opgave - først og fremmest hvilket fag, dernæst hvilket emne. Personligt er jeg i tvivl om faget. Af den grund vil jeg høre om der er nogen af jer der enten har skrevet eller ha...
  • Hvorfor kan polære og upolære molekyler ikke blandes?

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg ved, at polære stoffer er vandopløselige og derfor hydrofile. Derudover danner de en negativ og en positiv ende, hvilket gør, at de binder sig stærkt til hinanden. Upolære stoffer er derimod det modsatte, vandskyende og derfor hydrofobe. De danner ikke en negativ og en positiv ende, m...
  • Årskarakter

    Forumindlæg
    Hej. Dækker årskarakteren i et fag, i det skriftlige, over de senest afleverede opgaver eller alle opgaver på året? Det er, fordi jeg har fået 12 i omkring 2-3 af mine afleveringer i et fag. Men i den anden sidste aflevering fik jeg 10-12 og her i den sidste fik jeg 10. Hvad vil tælle mest? Hvad...