Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 18741 til 18760 af 48880
-
Spørgsmål til symboler i den sidste balkjole
ForumindlægHey, jeg er ved at lave min dansk synopsis færdig. Jeg har trukket det moderne gennembrud, og har valgt at analysere ''Den sidste balkjole'' af Herman Bang. Jeg skal finde symboler i teksen, og jeg kan kun komme på balkjolen. Det ville være til en stor hjælp, hvis i kunne give for... -
Spansk sætning?
ForumindlægHej alle. Er der nogen der kan oversætte de her to sætninger til dansk: -Haces botellones? Qué es lo que más te qusta? Y lo que menos? - Estás a favor de prohibir el botellón? på forhånd tusind tak :) -
AT - Sandheden / Rapprt
ForumindlægJeg går i 1.gog vi skal lave vores første lille AT opgave. Jeg skal skriveen rapport om "det betimelige i altid at fortælle sandheden". Hvordan skal man lige sætte en rapport op, når det ikke er noget naturvidenskabeligt. men i Dansk, samf, engelsk o matematik.?? HJÆÆÆÆLP! skal aflevere... -
HJÆLP! DANMARK MIT FÆDRELAND 1850
ForumindlægHEEEEJ ;) jeg er igang med min dansk synopseprøve. og har danmark mit fædreland med h.c andersen, 1850 mit spørgmål er således.. hvorfor er den skrevet i 1850... jeg ved det fordi der var krig men er der nogen der har et super godt svar? :D på forhånd taak :D -
Hurtigt spørgsmål!!!!!!
ForumindlægHej alle sammen :) Skal op i dansk prøveform B til middag i morgen Hvad må jeg have med der ind???? For nogle siger ingenting nogle siger synopsen og nogle siger stik ord og enkelte siger jeg må have min analyse med men IKKE læse op Jeg spørger da jeg ikke vil forhindre mig selv, men heller ikke ... -
Et enkelt spørgsmål..
Forumindlægjeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan man staver til 'offknappen' er det ikke i et ord, eller med bindestreg? eller staves det bare '0n/off-knappen' For næsten ligemeget hvad jeg skriver på word (er igang med dansk novelle) så siger den at det er forkert, og vil helts ik... -
Rygning
ForumindlægHej derude, så er tiden ved at nærme sig SRP. Jeg har valgt at skrive om rygning i biologi og dansk, begge er A niveau. Jeg har valgt at skrive om rygning, er der nogle som har nogle idéer? Evt. nogle gode rygekampagner(film??) eller nogle gode reklamer? -
FRANSK!!!
ForumindlægEr der nogen der kan oversætte disse 5 sætninger fra dansk til fransk?! 1)Jeg bliver glad når solen skinner 2)Jeg føler mig trist når det regner 3)Jeg bliver frisk af at spise mad 4)Jeg elsker at få en masse søvn 5)Jeg kan godt lide sushi det gør mig glad -
tysk sætninger
ForumindlægHejj Jeg har lige problemer med følgende sætninger han har været 12 år i det danske fængsel, hvor han har er oplevet vold er hat 12 jahre in dem danishe Gefängnis gewesen, wo er erlebt Wall hat. spørgsmålet er om hat og gewesen er de rigtige ord at bruge. og når det er wo skal hjælpevb alt... -
Hvordan perspektivere jeg maleriet "stjernenatten"?
ForumindlægHej, jeg skal op i kunstbilleder til min dansk mundtlige eksam. Jeg har valgt maleriet "stjernenatten af Van Gogh. Men hvordan og hvad kan jeg perspektivere maleriet "stjernenatten" med? Jeg skal også læse en halv side op. Men jeg kan ikke rigtig finde noget. Kender I noget, jeg ka... -
Analyse og personkarakteristik af Hans og Grete
ForumindlægJeg skal op til en mundtlig dansk prøve her på onsdag og jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp! Jeg har trukket, eventyr, og arbejder med eventyret Hans og Grete. Jeg er egentlig bare blevet i tvivl om hvordan jeg kan analysere Hans og Grete. Kan jeg kan godt analysere ud for aktantmodellen?... -
Studere astrobiologi? (Eksobiologi)
ForumindlægEr der nogen der ved noget om muligheden for at uddanne sig til astrobiolog? (Hedder vist eksobiolog på dansk). Kan ikke rigtig finde noget på ug - er det sådan at man tager ensten astronomi eller biologi og så specialiserer sig efter nogle år, eller kan man slet ikke læse det i Danmark Tak -
Jura opgave - Aftaleloven - Bindende eller ej?
ForumindlægVil i ikke mene at aftalen er bindende da der er kommet en accept fra Danske møbler? Ifølge § 1. Tilbud og svar på tilbud er bindende for afgiveren. Reglerne i §§ 2-9 kommer til anvendelse, for så vidt ikke andet følger af tilbudet eller svaret eller af handelsbrug eller anden sæ... -
AT- emne
ForumindlægHej allesammen Som nogle af jer ved, er vores emne i AT Kommunikation - muligheder og begrænsninger. Jeg vil rigtig gerne skrive i Religion c og Historie A eller Dansk A, jeg har dog lidt svært ved at finde et godt og spændende emne. Håber nogle af jer har nogen gode ideer :) Taak på forhånd -
Hjælp til spansk
ForumindlægHej. Er der nogle der har mulighed for at hjælpe med, at oversætte min tekst fra dansk til spansk? Jeg skal skrive en mail til Sebastian, og jeg skal kommentere på hans forhold til sin far, samt sammenligne min egen opvækst med hans. Jeg skal bruge præsens, præterirum, og imperfektum i min tejk... -
Oversættelse
ForumindlægHej, er der nogle der vil hjælpe mig med at oversætte denne her lille del til dansk? Ouatre amis er en serie om fire unge gymnasieelever. De er fra 16 til 18 år. Serien handler om venskabjalousi, kærlighed og unges liv. Historien foregår i Rouen, en smuk gammel by i Nordfrankrig. Serien har ligh... -
Hjælp til rettelse
ForumindlægHej sp, jeg har svært ved at rette mine fransk opgaver og har ingen der kan hjælpe mig så håbede på at nogle her inde ville gikke den igen for fejl :) Dansk: Marjane, bor i Iran som er i krig med Irak. Hun er ikke et normalt barn og har det med at gøre oprør mod autoriteterne, derfor sender ... -
Stilhæfter fra maj 2003 og august 2003?
ForumindlægFor at øve mig til eksamen og terminsprøve, kunne jeg godt tænke mig at få fat i stilhæfterne fra studentereksamen i skriftlig dansk, maj 2003 og august 2003. Jeg vil derfor sætte stor pris på hvis nogen kan scanne og maile disse hæfter til mig, eller dem uploade til en server.Det behøver ikke at... -
Eksamen, analyse af bror, min bror kortfilm!
ForumindlægHej alle! Jeg skal til eksamen på fredag i dansk, uheldigvis trak jeg emnet "den korte film". Jeg har fået at vide af min lære, at det er i orden vi downloader opgaver på internettet som inspiration. Er der nogle der ligger inde med en analyse + fortolkning af kortfilmen : "Bror, m... -
SSO i Tysk ? Hvad er betingelserne?
ForumindlægJeg har mulighed for at lave SSO i Tysk til næste år, men jeg ved ikke om jeg skal, for som jeg har forstået skal jeg "bare" læse på tysk og skrive på dansk og med den nye reform skal jeg vel lave en indledning på engelsk. Selv om jeg er ude i god tid, har jeg ikke tid til at læse på fu...
