Søgning på: fysik og kemi noter. Resultater: 18741 til 18760 af 39386
-
Afrunding
ForumindlægHej Jeg har flere steder ved en terminsprøve i dag glemt at afrunde mine resultater. Der er ikke tale om, at jeg ikke har afrundet korrekt. Der er tale om, at jeg slet ikke har afrundet, hvorfor jeg har leveret 5 decimaler flere steder. Kan dette give fejl i en opgave, selvom fremgangsmåde og... -
Hjælp til en boganmeldelse
ForumindlægHej. Jeg har læst Engler & Dæmoner af Dan Brown, og jeg skal nu skrive en anmeldelse af den. Jeg er ikke så god til at finde nogle guldkorn, så hvis der er nogen der kan hjælpe mig, så bliver jeg meget glad. Vær sød at hjælpe.!På forhånd Tak! -
Køleskab varmeenergi
ForumindlægHej, Jeg er gået helt kold på denne opgave: Et køleskab modtager varmeenergi gennem sin låge og sider. Hvis køleskabets kølesystem blev slukket, ville temperaturen i køleskabet stige fra 5,1 grad til 6,3 grader i løbet af 60 minutter. Med det aktuelle indhold har skabet den samlede varmekapaci... -
Orgelpibe & noget med en guitar
Forumindlæg110) En orgelpibe, der er aben i begge ender, afgiver en tone på 240 Hz? a) hvor lang er piben? b) Hvilken tone afgiver piben, hvis den lukkes for oven? 111) På en guitar er E-strengen 65,5 cm lang og afgiver grundtonen 82,4 Hz a) Hvilken bølgelængde har de lydbølger, der udsendes fra stre... -
DET DUMMENSTE SPØRGERSMÅL. Vær parat! ;-)
ForumindlægI et EL-VÆRK bliver der lavet elekticitet, ved hjælp af store spoler som består af kobber? Mens en STOR magnet bevæges hurtig op og ned i spolen? = ELEKTICITET!! -
Eksamensspørgsmål - hvilke spørgsmål?
ForumindlægHejsa! I morgen skal jeg så til fys eksamen ... og er bare en kende nervøs ... Mit emne er: 2. Solen, månen og jorden Du skal give en mundtlig præsentation af Jorden, solen og månen Stikord til den faglige samtale, der vil tage udgangspunkt i din præsentation: ? Solsystemet og dets størrelsesfor... -
Periodiske system
ForumindlægEr der nogen der kender en side, hvor man kan læse om det periodiske system? -
Konstant acceleration
ForumindlægJeg har fået stillet følgende opgave og er gået fuldstændig i stå... hvis nogen blandt andet kunne forklare hvad der menes med bevægelsesligning ville det være til stor hjælp.. phill Et passager tog er på vej ind på en station, og bremser op. Størrelsen af den resulterende kraft på toget er 2,4... -
Forskellen
ForumindlægREFORMATIONSTID OG RENÆSSANCEN ER DET IKKE DET SAMME?? FORDI JEG HAR HØRT NOGLE SIG AT DET ER DET SAMMEN BARE HVILKEN ORD MAN BRUGER? TAK PÅ FORHÅND :) -
Hvad er et oscilloskop? + induktion
ForumindlægEn der kan forklare mig hvad et oscilloscop er? og hvad det bruges til? Lige en ting til. Hvordan eller hvad kan man perspektivere Induktion til? MvH AnniSOS -
Potentiel energi
ForumindlægKan det passe at en der bliver tilført potentil energi ved at en bil køre op af en bakke ? -
Frit fald - nemt
ForumindlægHey Egentligt meget nemt, men min hjerne er taget på ferie, så har brug for lidt hjælp. Jeg kaster et æble ned mod jorden fra en bro. Der er 22 m mellem jorden og broen. Tyngdeaccelerationen er 9,8 m/s^2 og der ses desuden bort fra luftmodstanden. Hvor lang tid tager det æblet at ramme jorden ... -
"Haster "Hjælp"
Forumindlæghej jeg vil bare hører om der er nogen der har læst dittemenneske barn og hviken 10 sidere synes i er gode på forhånd tak p.s det er til en nye undersøgelse please svar mig -
Biologi Eksamen !
ForumindlægHej ! jeg skal til at forberede mig til en biologi eksamen , men jeg ved slet ikke hvordan jeg skal forberede mig, har I derude nogle råd, som kan hjælpe mig ? på forhånd tak.. -
ET LILLE SPØRGSMÅL!!!
Forumindlæghey guys! jeg er igang, med at lave en fysikrapport, om fordampningsvarme. Jeg er nu kommet til dette punkt, der hedder fremgangsmåde! og i punktet fremgangsmåde, hvad skal jeg så skrive der??? hvordan man har lavet forsøget??? eller hvordan og hvorledes? fordi jeg kan bedre forklare det, end at... -
J/mg til J/g?
ForumindlægKort og enkelt: Hvordan omregner jeg J/mg til J/g? -
Alber Einstein!
ForumindlægHvad beskæftigede han sig egentlig med? Hvad var historiske bedrift? - altså hvorfor var det vigtigt? En der vil svare mig på det? Sidder nemlig med en større opgave! ;-) -
Komplekse tal
ForumindlægHvorfor skal man lære om komplekse tal eller hvad skal man bruge det til? Jeg forstår ikke beviset til i2 = -1, kan nogen forklare det? -
Forskellen på 2.gradspolynomium og 2.gradsligning
ForumindlægSå vidt jeg kan se er den eneste forskel på et 2.gradspolynomium og en 2.gradsligning at den sidste netop er repræsenteret ved en ligning, mens 2.gradspolynomiet kan tegnes grafisk. Hvad er det helt præcist sammenhængen mellem de to begreber er? -
lys med bølgeegenskaber
Forumindlægjeg har trukket emnet lys med bølgeegneskaber. prøvens første del omfatter en præsentation af emnet: lys med bølgeegenskaber. stikord til den faglige samtale; bølgelængder, farver, diffraktion, interferens, dobbeltspalte, optisk gitter, gitterligninger envidere ønskes en omtale af eksperimente...
