Søgning på: mediefag analyse. Resultater: 18761 til 18780 af 24062
-
enzymkoncentration
Forumindlæghej jeg kan simpelthen ikke finde ud af nedenstående soørgsmål, håber meget på at der ernogen der kan hjælpe. SPØRGSMÅL: Ved analyse af en plasmaprøve er målt en absorbansændring på |deltaABS|/tid = 0,13 min^1 Beregn enzymkoncentrationen når: epsilon = 6220 L/(mol*com) d = 1 cm plas... -
Emil Aaretrup - paa bjerget
Forumindlægohøj! jeg har fået æren af at analysere Emil aarestups digt - paa bjerget. jeg sidder ldit fast vil vil lige høre hvad dette vers betyder: Der var i deres Heften, I deres Pliren Noget - Hvis der kan hexes, skeer det Ved Hjelp af Øielaaget. -
hjælp til eksamensspørgsmål
Forumindlæghej.. jeg ved virkelig ikk hvad jeg skal fortælle om til flg. spørgsmpl.. er der ikk nogen der kan hjælpe.. please? - Kemiske forbindelsers opbygning. - Oliekemi - Kompleksdannelse, kompleks-titrering - Ionforbindelser, uorganisk analyse - Enzymer, proteiners opbygning og struktur. - Enzymer, e... -
Tysk B - 2 tekster - HASTER
ForumindlægJeg skal op i tysk imorgen, tænkte på om nogen har noget til disse 2 tekster, analyse, referat eller noget andet? Opgavetitel: Zwischen zwie Kulturen Text A Memleket heisst Heimat - Wie lange fühlt man sich fremd? Text B Ein Weg nach Dänemark På forhånd tak -
"GRUSOMT KOLESTEROL TRUER" er det besjælling?
ForumindlægHej allesammen! Jeg er igang med at analysere en artikel, og jeg tænkte på om følgende udsagn kunne betragtes som besjælling?: GRUSOM KOLESTEROL TRUER. at Jeg mener selv at besjæling kommer til udtryk her, idet den grusomme kolesterol truer os, og således får den menneskelige egenskaber. -
Hjælp til kildeanalyse
ForumindlægHej, jeg er igang med mit DIO projekt om Kina I den forbindelse skal jeg vurder Kinas holdninger til de internationale miljøaftaler og deres fremtidige rolle i den globale verden. Dette skal jeg gøre på bagrund af en kildekritisk analyse, men kan simpelthen ikke finde ud af hvilken kilde jeg ska... -
Obama´s økonomiske politik
ForumindlægHej Jeg er i gang med at min analyse af Obama´s økonomiske politik siden finanskrisens start i 2008. Jeg spørger derfor til råds, om der er nogen der ved hvilken økonomiske politik, han har ført samt om der er blevet lavet nogle tiltag i 2012 og frem? Jeg kun har kunne finde for 20... -
Dansk AT-eksamen
ForumindlægHej søde mennesker Jeg sidder og kæmper en krig med at finde ud af, hvilken humanistisk metode jeg skal anvende i min Dansk/historie AT-eksamen. Jeg har om ligestilling i Danmark og har derfor valgt at analyser en Billedereklame. Hvilken metode tror i/ved i der anvendes? Jeg håber i... -
Under vejr med mig selv
ForumindlægHej. Nogle derude, der har analyseret nogle af digtene fra Klaus Rifbjergs digtsamling "Under Vejr med mig selv"? Hvis ja, nogle der vil hjælpe lidt. Tænker især på digtet "universitet", men hvis I har noget til de andre digte, må I også gerne komme med dem. Håber nogle kan hj... -
Tværfaglig eksamensprojekt
ForumindlægHej Jeg skal lave tværfaglig eksamensprojekt (HF) og har valgt historie og samfundsfag på B niveau. Emnet er "Udvikling i kønnenes roller". Jeg skal til at lave en synopsis, men jeg er meget i tvivl om hvad jeg præcist skal skrive om/undersøge/analysere. Er der nogen der har nogle ide... -
Bestemmelse af blodtype
ForumindlægHvad betyder Anti D på eldon kortet Nedarvning af ABO - blodtype Anfør arvegange i din familie, hvis du kender familiemedlemmer blodtype, hvis ikke så analyser dig frem til mulige eller umulige blodtyper/genotyper hos dine forældre. Jeg har blodtype A. Nogle der kan hjælpe mig med begge sp... -
Novelle om det gode/perfekte liv
Forumindlæghej. Jeg skal skrive AT i samfundsfag og Dansk, om det her med at der hersker en jagt på det gode/perfekte liv i det senmoderne samfund. herunder skal jeg finde to noveller i dansk som jeg kan analysere med heblik på dette. Jeg kan ikke rigtig finde nogle, er der nogle der kan hjælpe mig? J... -
molekyleformel
Forumindlægen elementar analyse viser, at det dannede isothiocyanat fra rapsfrø har følgende sammensætning i masseprocent: C: 46,49 % H: 5,46 % O: 12,39 % N: 10,84 % R indeholder kun C, H og O b) vis, at molekyleformlen for isothiocyanatet er C5H7OSN -
Analysemetoder
ForumindlægHJÆLP- nogen der kan give input i form af evt litteratur eller ideer til min historie/dansk opg. jeg skal analysere "de blaa undulater" af H.C. Branner på 3 af følgende måder: biografisk nykritisk psykoanalytisk ideologikritisk eksitentialistisk hvad ligger lige for? udenover psykoanaly... -
Mundtlig eksamen!!!
ForumindlægHejsa Jeg har trukket reklamefilm til mundtlig eksamen i dansk, og jeg har lidt svært ved at finde en reklame som jeg godt kan arbejde med. Derfor ville jeg spørge om i kender nogle gode reklamer, som har et vigtigt budskab eller bare generelt en reklame der er god til at analysere med? Det v... -
betydningsanalyse og socialanalyse..Hjææælp!
ForumindlægHej. Jeg har lidt svært ved at se det klare BRUD mellem socialanalyse og betydningsanalyse.. Hvornår laver man en social analyse og hvornår laver man en betydningsanalyse? Hvis man fx er igang med en betydningsanalyse i billedkunst med et politisk værk, kan man så ikke let gå over i... -
Det arabiske forår - AT
ForumindlægHej jeg skal skrive en problemformulering i AT, kampen for det gode liv. Jeg har valgt samfundsfag og historie. Lige nu er mit udkast: Hvilke konsekvenser kan det arabiske forår få for både den arabiske verden men også den vestlige Analyser hvordan vesten håndterer det arabiske forår. Indd... -
Det arabiske forår
ForumindlægHej :) Er der nogle der ved hvem de forkellige parter var under Det Arabiske Forår i Egypten? Altså nogle konkrette mennesker eller organisationer. Og har disse parter muligvis holdt nogle taler som man kan analysere? Har ledt i flere dage, men kan ikke finde det! Håber nogen kan hjælpe. -
Hvis jeg finder og definerer centrale begreber i en tekst
ForumindlægHvis jeg har et videnskabeligt essay, hvori jeg finder nogle centrale begreber og definerer dem ud fra teksten, for så at bruge disse begreber til at analysere en anden tekst, hvad kaldes så denne metode? Jeg kunne forstå, at det måske kunne kaldes kritisk rationalisme, men jeg er hverken sikker ... -
Erasmus Montanus "Satire og Ironi"?
ForumindlægHeej Alle sammen. Jeg har lige haft om Erasmus Montanus i skolen, og er nu blevet sat til at lave en analyse af stykket, hvilket indtil videre er gået fint, dog ikke med satire og ironi afsnittet.. Hvad er satiren og ironien i historien? eller er der nogle eksempler? hvis ja, med hvem? Tusind tak...
