Søgning på: fysik rapport densitet. Resultater: 18781 til 18800 af 23609
-
alkohol
ForumindlægHej Jeg skal lave en rapport om identifikation af en ukendt alkohol. under databehandling er der angivet 2 spørgsmål som jeg ikke helt kan finde nogle svar på, vil lige høre om der er nogen her inde som kunne hjælpe mig med det. 1.Hvorfor har aldehyder lavere kogepunkt end de tilsvarende alko... -
Vurdering, bedønnelse!
ForumindlægDa jeg i dag fik et ni tal for min 7 siders rapport vedr. emnet forosyntese, med tilhørende spørsmål, kunne jeg ikke rigtig forstå det. Jeg har ALDRIG fået under 11 i biologi, så er lidt forvirret! :( Ville derfor høre om en biologi lærer eller evt en begavet person med fagligt viden inden for fa... -
N2 og O2
ForumindlægHhv. Dinitrogen or dioxigen, har jeg ret? Eller dioxid? Der står i min bog at: "Alm. indångsluft indeholder ca. 80% kvælstof N2 og ca. 20% ilt O2. Er der altid to a hver? Troede bare man indåndede oxygen-atomer... :p er det alle grundstoffer der optræder som molekyler? Lige en... -
eksponentiel vækst
ForumindlægHejsa, Jeg har 2 spørgsmål som jeg vil stille jer: Af en rapport fra sundhedsstyrelsen fremgår det, at sammenhængen mellem husradonkoncentrationen og stueradonkoncentrationen i enfamiliehus er givet ved udtryk log(H)=0,227+0,977*log(S) Hvor H er husradonkoncentrationen (målt i Bq/m3) og S ... -
Lektiehjælp i Århus.
ForumindlægHey alle sammen. Jeg er en pige på 19 år der har brug for lektiehjælp PRONTO! - da min gamle lektiehjælp selv har travlt med eksamner. Jeg skal op d. 6 juni, så jeg søger allerede hjælp fra imorgen af. Jeg skal op til NF eksamen på HF - så det handler om gennemgang af rapporter, omskrivning... -
Opgave
ForumindlægHejsa, Jeg har 2 spørgsmål som jeg vil stille jer: Af en rapport fra sundhedsstyrelsen fremgår det, at sammenhængen mellem husradonkoncentrationen og stueradonkoncentrationen i enfamiliehus er givet ved udtryk log(H)=0,227+0,977*log(S) Hvor H er husradonkoncentrationen (målt i Bq/m3) og S e... -
Ideer til teoriemner: Radioaktivitet
ForumindlægHej der ude! Jeg sidder her og skal skrive en rapport om radioaktivitet. Jeg vil gerne bede om inspiration til teoriemner. Jeg har allerede en smule: Teori • Kort historisk baggrund • Alpha-stråling • Beta-stråling • Gamma-stråling • Baggrundsstråling • Radioaktivi... -
Udregn hvor mange gram eddikesyre der er i en liter husholdningseddike?
ForumindlægHej Jeg har lavet en rapport om "Titrereing af husholdningseddike" Jeg skulle bestemme molarmassen af eddikesyre og den har jeg regnet ud via Det Periodiske system. Således M( CH3COOH) = 12,01 + 3 * 1,008 + 12,01+ 2 * 16,00 + 1,008= 60,05 u = 60,05 g/mol. Men nu skal jeg udregne... -
Verdensbilleder - historie og engelsk
ForumindlægSom overskriften siger, har jeg om jeg verdensbilleder - historie og engelsk. Jeg skal skrive en rapport om emnet... Er der nogen, der eventuelt har nogle noter liggende som de kan bidrage med eller noget andet.. Det vil være en stor hjælp :) Problemformulering: Hvordan kan udviklingen af de... -
"Retter" til bachelorprojekt søges
ForumindlægKender I det, når man læser sin rapport om og om igen, men man føler ligesom, at der mangler en eller anden rød tråd der kan redde opgaven, eller at man i sine tanker har skabt et mindre rod man har svært ved at skubbe tilbage til rette vej? Derfor har jeg virkelig brug for en venlig sjæl, der k... -
Jern indholdet i ståluld (databehandling)
ForumindlægHej, jeg skal skrive denne her rapport der omhandler jernindhold i ståluld. Jeg har lidt svært ved noget af databehandlingen. (Vejledningen er vedhæftet) Spørgsmålene som jeg har lidt svært ved er: 1. Beregn stofmængden af KMnO4 (og dermed MnO4−) der er tilsat ved ækvivalenspunktet. 2.... -
Epidemi og pandemi
ForumindlægJeg er igang med at skrive en rapport, og er stødt på spørgsmålet: Hvad er forskellen på epidemi og pandemi? Wikipedia skriver at en epidemi forkommer, når en smitsom sygdom breder sig meget hurtigt i en befolkningsgruppe i et bestemt område. Hvis sygdomsudbredelsen bliver verdensomspændende,... -
Bundfald "Syre"
ForumindlægHej jeg skal lave en rapport om nogle forsøg vi har lavet, "til på mandag". Forsøget gik ud på at blande 2 syrer med hinanden og derefter se om der kom bundfald, det gjorde der selvfølgelig også, men mit spørgsmål er "hvorfor"? Hvorfor kommer der bundfald, jeg har prøvet at g... -
Forslag Til Produkt
ForumindlægHeej Alle Sammen .. Jeg håber I vil hjælpe mig med dette lille problem. Min klasse skal her i uge 9 have projektopgave med overemnet ”Med et blev verden anderledes”, og min gruppe har valgt at arbejde med Kræft. Vi har en rigtig god problemformulering og vi har masserer af materiale til selve r... -
Karlsbroen. HJÆLP!
ForumindlægHej alle. Jeg skal lave en rapport om Karlsbroen. Mit problem er at jeg ikke ved hvad jeg skal skrive om, som underemner. Indtil videre har jeg "udseende", "beliggenhed", "historie", og "turisme". Jeg mangler virkelig hjælp, og jeg håber at i vil hjæl... -
Løgceller og DNA
ForumindlægSkal aflevere biologi rapport i morgen .. Jeg er stort set færdig, jeg mangler bare to spørgsmål .. 1. Hvor i løgcellerne finder man nærmere bestemt stoffet DNA og, hvilke funktioner har DNA i disse celler? 2. Hvad kan man bruge DNA til? Giv eksempler på nogle sammenhænge (Forsøg/undersøgelser... -
Isolering af dna
ForumindlægJeg har nu siddet med denne rapport det meste af dagen, og jeg er helt tom i hovedet .... Vi har i timen lavet et forsøg, hvor vi skulle isolere DNA fra et løg .. Spørgsmålet lyder så: 3. Redegør for princippet i den anvendte metode, herunder betydningen af de vigtige delprocesser, som indgå... -
Hvordan forgår eksamen i NF C niveau
ForumindlægHej folkens jeg skal snart op til eksamen i NF C niveau, jeg har lavet en eksamens disposition for det emne jeg vil snakke om nrmlig elektricitet i i- og ulande. Jeg vil gerne vide hvordan eksamen forgår og om alle de rapporter og forsøg man har lavet kan trækkes og om og om hvor meget man skal... -
Hvordan forgår eksamen i NF C niveau
ForumindlægHej folkens jeg skal snart op til eksamen i NF C niveau, jeg har lavet en eksamens disposition for det emne jeg vil snakke om nrmlig elektricitet i i- og ulande. Jeg vil gerne vide hvordan eksamen forgår og om alle de rapporter og forsøg man har lavet kan trækkes og om og om hvor meget man skal... -
Differentialregning
ForumindlægHej alle ! ;) Jeg har en mat rapport, hvor jeg bl.a. skal besvarer følgende sp. 1. Hvilken sammenhæng er der mellem kontinuitet i x0 og differentiabilitet i x0 ? 2. Giv eksempler på løsning af praktiske problemer, som kan løses vha. differentialregning. 3. Hvordan defineres differentialkv...
