Søgning på: matematik 1g. Resultater: 18781 til 18800 af 32350
-
Lektiehjælp på sydsjælland søges STRAKS!!
ForumindlægHejsa! Søger lektiehjælp x antal timer om ugen til fagene matematik B og fysik BSkal helst være i nærheden af Næstved men er villig til til at køre..Med venlig hilsen,Martin -
Procent
ForumindlægHej Jeg sidder med denne matematik opgave som volder mig problemer... (nr. b) Håber der er nogle der kan hjælpe mig (Vil gerne have en forklaring i ord, der forklarer hvorfor det udregnes som det gør, hvis det er muligt) Tak på forhånd! -
Substitution af integraler
ForumindlægHej! Er der nogle, der kan forklare mig om substitution af integraler på en anden måde end de gør det her http://www.webmatematik.dk/lektioner/matematik-a/infinitesimalregning/integration-ved-substitution ? nærmere bestemt hvor man isolerer dt i stedet for dx? Jeg vil være yderst taknemlig! -
Differentialregning
ForumindlægHej, forstå ikke helt en opgave som jeg skal lave i matematik som omhandler differentialregning. Opgaven lyder sådan: "Bestem ved hjælp af f '(x) monotoniforholdende for funktionen f. " Håber der er en, som kan forklare mig hvordan man gør :)?? -
Formel
ForumindlægI en opg. skal jeg opstille en formel der viser sammenhængen mellem antallet af forbandter og murens længde. Jeg forstår ikke helt hvad jeg skal gøre? - Nogen, der kan forklare mig det? Helst på en overskueligt måde, da jeg ikke lige frem er den bedste til matematik. :) Hilsen. -
Bestem forskrift for g(x)..
ForumindlægFunktionen f er givet ved f(x)=x^2Om en anden funktiong vides, at g(x) er omvendt proportional med f(x), og at g(2)=1Bestem forskriften for g.Takker (Matematik er sjov) -
10.kl prøven fra 2011
ForumindlægHej Er der nogen ved hvilken opgaver, men fik i 10.klasse prøven fra 2011. Jeg har meget bruge for dem. Matematik prøven fra 2011 Dansk prøven fra 2011 Tysk prøven fra 2011 Engelsk prøven fra 2011 Tak forhånd. -
mat.opg HJÆLP
ForumindlægHejjeg er i gang med denne eksamens opgave: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/HF2002-8-2.pdfOg jeg har lidt problem med opgave 7bNogle der kan hjælp?Det skal lige siges at jeg kun har matematik på c-niveau, så ville blive glad hvis i kunne foreklare det på en simpelt måde... -
Differentialligning
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med disse opgaver. Problemet er ikke matematikken bag differentialligningen, men selve forståelse af hvad jeg skal gøre med mine partikulære løsninger. Skal de sættes sammen, indsættes i differentialligningen, trækkes fra? Håber nogen kan hjælpe! :) -
FS10 maj-juni 2003
ForumindlægHey folks!!jeg tænkte på, om det var nogen der havde facitlisten - eller opgaven til FS10 Matematik maj-juni 2003?Er næsten færdig.. er næsten sikker på det meste er rigtigt, vil bar lige se svarene !KNUS -
Hjælp til et spørgsmål, hurtigst muligt!
ForumindlægHej Alle! Jeg har problemer med et spørgsmål omkring Matematik. Spørgsmålet er således: Mellem hvilke to på hinanden følgende år har der været det største udsving i fangsten? Det er som om at der er skrevet forkert i spørgsmålet, eller også forstå jeg bare ikke spørgsmålet! ... -
Studentereksamen maj-juni 2004
ForumindlægHejsa, jeg afslutter matematik i år, og er igang med at regne eksamens-opgaver. Håber derfor at nogle har opgave 2004-8-2, så jeg kan få rettet min opgave. -
Linje og parameterfremstilling
ForumindlægHej!Jeg har en matematik-opgave for, hvor der er opgivet ligningen for en linje l. Man kender også parameterfremstillingen for en anden linje m. Man skal undersøge om de to linjer står vinkelret på hinanden...Er der nogen der har en idé om hvordan man gør det?Please hjælp... -
Logisk system
ForumindlægHej Jeg undrede mig over følgende spørgsmål: hvorfor siger man, at matematikken er opbygget som et logisk system af aksiomer, definitioner og sætninger? Er det fordi der er et sammenhæng mellem dem? man argumenterer jo at sætningerne er sande, udfra definitoner og aksiomerne. Er det måske der... -
Vejl opg. 3048
ForumindlægEr der nogle der har lavet opgave 3048 i vejledende matematik opgaver. Jeg aner simpelthen ikke hvordan jeg skal løse sidste halvdel. Jeg kan ikke skrive den herinde, da der er tegninger. Det er den allersidste opgave jeg har problemer med. -
SRP MAT-His
ForumindlægHej jeg håber at der er nogen der vil læse min SPR og fortæl mig hvor meget de vil bedømme den til. Min SRP omhander græsk matematik. Jeg kan sende den til jeres mail hvis nogen er interesseret -
Målestoksforhold
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp til en matematik opgave jeg sidder med. Der er en to figure i hver opgave og jeg skal finde ud af hvad målestoksforholdet og arealforholdet mellem figurene er. Er der nogle der vil være så flinke at hjælpe mig? Jeg har fundet ud af hvad målestoksforholdet er, men kan i... -
Skriftlig eksamen a - regneregler
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at repetere matematik, da jeg på torsdag skal op i det. Mit spørgsmål er, hvilke regneregler skal jeg kunne til delprøve uden hjælpemidler? Jeg ved jeg skal kunne - Logaritme regneregler - Regneregler for differentialkvotienter - Regneregler for integration -Regl... -
SRP- perspektivering
ForumindlægJeg skriver i biologi og matematik om epidemimodeller (SIR modellen), men ved ikke helt hvad jeg skal perspektivere til, har i nogle gode idéer? Bonus info: i biologi skriver jeg om pest (fokus på lungepest) -
Notater? JA TAK
ForumindlægHej.... Hvis du ligger inde med nogle fede notater til Fysik/Kemi & Matematik. Kunne du da lige så godt sende dem til mig jeg vil have meget gavn af dem.Ja jeg håber du vil sende dem til denne mail adresse:[email protected]å forhånd tak,Held og Lykke til alle der skal op til eksamenFranky
