Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 18781 til 18800 af 24088
-
Redegørelse for postmodernisme
ForumindlægHej alle Lige nu er jeg igang med at skrive SRP i mediedag og engelsk om postmodernisme. Jeg skal lave en redegørelse omkring postmodernsimen generelt, men særligt med henblik på film og litteratur, da jeg skal lave en komparativ analyse af filmen og bogen fight club. Nogen der kan hjælpe mig med... -
enme til SRP i bio+samf
ForumindlægHeej. Jeg skal skrive SRP i samf + bio, og er ved at have fundet frem til et emne, som jeg synes er interessant - nemlig gensplejsning af afgrøder og policy analyser. Jeg vil så bare lige høre om nogen har gode/dårlige erfaringer med et ligende enme, eller om nogen måske havde en god ide til forb... -
kortfilm, please hjælp :-)
Forumindlæghey alle søde mennesker .. er ved at analysere min kortfilm, så ved ikke ikke helt hvor jeg skal starte med hensyn til de filmske virkemidler.. her er kortfilmen: http://www.youtube.com/watch?v=lUAuXzj9Ou4 - Men jeg har tænkt mig at starte sådan her: I starten bliver der brugt reallyd, som gør at... -
Videnskabsteori og metode - Kan man bruge observation som validitet?
ForumindlægHej allesammen. Vi sidder midt i en eksamensopgave, hvor vi skal lave et fuldt undersøgelsesdesign med tilhørende analyse og konklusion. Vi har valgt at benytte os af en undersøgelse hvor vi har gennemgået et face2face interview (semi-struktureret interview). Ville her høre om vi kan skrive at v... -
Hjælp til min diskussion!!
ForumindlægVil I ikke nok hjælpe mig med dette spørgsmål, har indtil videre skrevet 50% om hvordan man kan undgå terrorisme i Danmark. Diskute´r om det er muligt for alle mennesker at bega° onde handlinger – herunder udføre terrorgerninger – og hvad man fra politisk side kan gøre for at for... -
Subjektsprædikat (omsagnsled til grundled)
ForumindlægHejsa Er i gang med at analysere en tekst, og pludselig støder jeg på denne sætning ''Han var tidligere en kandidat''. Mit spørgsmål lyder, er kandidat stadig en subjektsprædikat, selvom der står ''var'' som verbum? -
AT 10 opstilling
ForumindlægHejsa. Er der muligvis et klogt hovedet derude der kan hjælpe mig? Jeg er lige i tvivl om hvorledes opgaven skal stilles op. Forside Problemformulering Problemstillinger Redegørelse Analyse Diskussion Konklusion Metodediskussion Litteraturliste Evt. Bilag. Evt. noget jeg har glemt? Skal der væ... -
SRP - Eng./Hist. - Emne??
ForumindlægHejsa. Jeg skal vælge emne til min SRP i morgen. Jeg er dog i tvivl om hvilket emne jeg vil skrive om. Har valgt fagene Englesk og Historie. Har tænkt lidt over emner, men synes fandme det er svært at beslutte. Det skal helst ikke være noget hvor jeg skal analysere en for for skønlitteratur/ ... -
Hjælp meget gerne!!!
ForumindlægNogle der kunne hjælpe mig med delen om det er muligt for alle mennesker at begå onde handlinger herunder terrorgerninger? sidder virkelig meget fast på det!! Diskute´r om det er muligt for alle mennesker at bega° onde handlinger – herunder udføre terrorgerninger – og hvad man fr... -
enzymkoncentration
Forumindlæghej jeg kan simpelthen ikke finde ud af nedenstående soørgsmål, håber meget på at der ernogen der kan hjælpe. SPØRGSMÅL: Ved analyse af en plasmaprøve er målt en absorbansændring på |deltaABS|/tid = 0,13 min^1 Beregn enzymkoncentrationen når: epsilon = 6220 L/(mol*com) d = 1 cm plas... -
Hjælp :) diskurs og manglende medbestemmelse
ForumindlægHej derude.. Håber meget I kan hjælpe mig. Jeg sidder og skriver en opgave og har store problemer med at skrive min analyse/diskussion. Den skal indeholde foucault diskursanalyse og rasmus willig syn på ymyndiggørelse af individet. Håber meget nogen kan give mig inspiration til hvordan jeg kan... -
Emne til AT
ForumindlægHej Har nogle et forslag til emne i AT, jeg ønsker en kombination af fagene Religion/Dansk eller Religion/Engelsk Det overordnede emne er Kampen for det gode liv Mine tanker om det er, at jeg gerne vil analysere en film eller tale som omhander en religiøs kamp, for et bedre liv ... -
hjææælp
Forumindlæger der nogen af jer der har teksten: den nat det blev mørkt af mads branøe. hvsi I har, kan i så scanne den ind og sende mig den. skal nemlig analyserer den til imorgen, men min tekst er væk.. :(.. og ingen fra klassen har mulighed for at sende den .. (mystisk)... men håber virkelig i hurti... -
mads branøe .. need for heeelp
Forumindlæger der nogen af jer der har teksten: den nat det blev mørkt af mads branøe. hvsi I har, kan i så scanne den ind og sende mig den. skal nemlig analyserer den til imorgen, men min tekst er væk.. :(.. og ingen fra klassen har mulighed for at sende den .. (mystisk)... men håber virkelig i hurtigt kan... -
"Ved vejen" af Herman Bang
ForumindlægJeg sidder her med en analyse af Herman Bang, som jeg skal have lavet til imorgen. Indtil videre går det fint, men har blot et spørgsmål som der måske var nogen af jer der kunne hjælpe mig med. Nemlig: Hvornår bliver Katinka bevidst om sine følelser for Huus? Er der nogen af jer der ved hvilket s... -
Argumenter imod udsagnet
Forumindlægjeg skal argumentere imod udsagnet ud fra en idealistisk teori: "Politikerne er ikke interesserede i globale værdier. De vil fundere deres politik på en kold og kynisk analyse af deres nationale interesser ud fra en usentimental vurdering af fordele og ulemper, understreger Christopher Meyer... -
Emil Aaretrup - paa bjerget
Forumindlægohøj! jeg har fået æren af at analysere Emil aarestups digt - paa bjerget. jeg sidder ldit fast vil vil lige høre hvad dette vers betyder: Der var i deres Heften, I deres Pliren Noget - Hvis der kan hexes, skeer det Ved Hjelp af Øielaaget. -
Hjælp :O
ForumindlægHeeeeeeeeeeeej Som aflevering i tysk skulle man skrive om hvad demokrati betyder for en og dermed analysere teksten, hvor man skal fokusere og farve subjekt, verballed og præpositionsforbindelser, men jeg usikker på hvilke ord jeg skal farvelægge når det kommer til subjektsprædikat, akkusativ o... -
Obama´s økonomiske politik
ForumindlægHej Jeg er i gang med at min analyse af Obama´s økonomiske politik siden finanskrisens start i 2008. Jeg spørger derfor til råds, om der er nogen der ved hvilken økonomiske politik, han har ført samt om der er blevet lavet nogle tiltag i 2012 og frem? Jeg kun har kunne finde for 20... -
Dansk AT-eksamen
ForumindlægHej søde mennesker Jeg sidder og kæmper en krig med at finde ud af, hvilken humanistisk metode jeg skal anvende i min Dansk/historie AT-eksamen. Jeg har om ligestilling i Danmark og har derfor valgt at analyser en Billedereklame. Hvilken metode tror i/ved i der anvendes? Jeg håber i...
