Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 18801 til 18820 af 52987
-
Afstemning af reaktionsskema
ForumindlægHej, Er der en der kan hjælpe med at afstemme flg.: C6H7(NO2)3O5 --> CO2 + H2O + N2 + O2 Jeg kan simpelthen ikke få oxygen til at stemme ?? Reaktionsskemaet skal forestille en detonation af cellulosetrinitrat. Altså hvor der sker en eksplosion. Er det rigtigt hvad jeg får af produkter eller... -
diskussion af form og indhold i bogen Nordkraft
ForumindlægHej :) Jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp til min srp-opgave. Min problemstilling lyder således: Giv en analyse af Jakob Ejersbo: Nordkraft, herunder en diskussion af forholdet mellem form og indhold. Jeg er lidt på bar bund - og desuden virkelig dårlig til at diskutere i dansk. -
kan ikke vælge..
ForumindlægHejj!! Jeg har fået øje på 2 ting som jeg virkelig vil ha'! Problemet er at jeg ikke har nok penge til begge.. hvad ville I vælge?? Nogle virkelig lækre sko, flot design, sort farve. Eller ville I vælge en nice top, utrolig flot, silke, turkis farvet med halv-lange ærmer?? Raw <3 :D -
mol som måleenhed.. plzz hjælp..
ForumindlægHej alle sammen.. der noget der virkelig irreterende for mig og andre klassekameratter..og det er hvordan kan.. H20 vejer 1 mol.. og NaCl vejer 1 mol.. og begge to har 6,02214×1023 antal atomer? hvordan kan de to veje det samme selvom de vejer i virkelig forskelligt og har forkskelli... -
hjæælp! fsa f/k forgår???
Forumindlæg***foregår... hej alle, jeg håber virkelig der er nogle der selv har prøvet det her der gider at svare!!! nogle der har været til f/k fsa(eller der skal) der ved hvordan det lige præcis foregår, altså med at trække, hvor lang tid man får til at forberede sig der inde, hvor lang tid man sk... -
Analyse af en mediebegivenhed
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal op til dansk eksamen her i næste uge, men har virkelig brug for hjælp.. Jeg skal fortælle om novellen ''en mediebegivenhed'' af Villy Sørensen. Er der nogen der kan hjælpe mig med at analysere den? Hvad der står mellem linjerne og hvad det hele egentlig... -
HJÆLP TIL MUNDTLIG MATEMATIK A EKSAMEN!!!!!
ForumindlægHej. Jeg er godt klar over, at jeg nok er ret sent ude. Men jeg skal til mundtlig matematik A eksamen den 13/6 og har virkelig brug for hjælp til forberedelsen. Jeg er nemlig blevet brændt af en anden, som havde lovet at hjælpe mig. Jeg vil gerne betale for det. For jeg har virkelig br... -
Substitutionsreaktion med alkohol
ForumindlægHej. Jeg er blevet bedt om at afstemme reaktionsskemaet for substitutionsreaktion med alkoholen: 2-Methylpropan-2-ol. Jeg er meget i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an. Nogen der kan hjælpe? Har fået at vide jeg skal bruge strukturformler, men synes det virker lidt underligt at skulle afstem... -
Hjææææææææælp !!!
ForumindlægHej venner! Jeg sidder fast i en kemiaflevering ! Jeg kan virkelig ikke starte, så håber virkelig nogen vil hjælpe mig. OPgaven findes på den vedlagte link: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF05/Eksamen/Gl%20ordning/2005%2010%204.ashx Det er opgave 2 om Alkylhalogenider -
biologi A stx 2010
Forumindlæghej :) jeg skal lave opgave 3 i eksamenssættet fra 2010 i biologi A. ved virkelig ikke, hvordan jeg skal komme igang, så håber der er nogle som kan hjælpe. Opgave 3. N2-fiksering opgaven kan ses via dette link, har virkelig brug for hjælp !! http://subsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/Roholt/Eksame... -
Noter Litteraturens veje
ForumindlægHej folkens! Håber virkelig der er nogen som kan hjælpe. Jeg skal op i dansk på mandag og vi har arbejdet meget med litteraturens veje, men min lære (helt nyuddannet uden pædagogrigum) har lavet virkelig dårlige noter! Er der mon nogen som har nogle noter til romantismen og romant... -
PLEEEEASEEEE
Forumindlægnogen, som lige vil se på mit spørgsmål??? xD Har virkelig brug for hjææælp! se indlægget: https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=971510 OBS: filen som jeg nævner er vedhæftet i svar #2 og filen hedder; 'Tegning' tak på forhåånd. Har virkelig brug for hjælp ;-) ! MVH J. -
Hjææælp! Tysk ordstilling???
ForumindlægHej :) Har virkelig brug for hjælp da jeg skal aflevere tysk stil i morgen! Hvordan er den tyske ordstilling i datid? ( Er det den samme som i førnutid, hvor man sætter ''ge'' foran ved de reglmæssige udsagnsord osv.? Er det udsagnsordet som skal stå sidst? Og skal man også bøje h... -
våben i canada
Forumindlæghej. jeg skal snart op til min engelsk mundtlige afgangsprøve, og jeg skal fortælle om våben i usa.'jeg vil sammenligne med canada, og i bowling for columbine, virker det som om der er flere våben i canada end i usa, men andre statestiker virker det som om der er flere i usa... ved ... -
STOR BEHOV FOR HJÆLP TIL EKSAMENSPROJEKT!
ForumindlægHej alle:-) Jeg skal skrive en eksamensprojekt til billedkunst på C. nivaeu. Jeg har virkelig ingen anelser om hvilket emne der skal vælges. Er fuldstændigt blank. det eneste jeg gerne vil have er at det bliver noget stort og godt og ikke bare et billede jeg skal fortælle om. Jeg håber virkelig ... -
HJÆLP!!!
ForumindlægHar brug virkelig brug for hjælp til følgende ligninger: (x+7)(8-x) (2-b)(2-b)(2-b) (1-a2)(2+a) a2 er a i anden –(-(-7) · 2) – 2(-7) -14 · y2 – (-7y2) 3x · 2y2 + y2 · 4x : 2 Please- har virkelig brug for hjælp!!! -
Hjælp til matematik:(
ForumindlægHej alle sammen, har virkelig brug for hjælp til disse opgaver om kvadrat og kubikrod.. Altså, √x3 * kubikrodenx2. Hvordan regner man det ud? Og hvordan regner man, (x+y)2 – (x-y)2 ud?? Er der Nogen der vil virkelig søde og hjælpe?? Dette er en aflevering som skal afleveres im... -
areal af trekant
ForumindlægHar fået opgivet disse 3 punkter A(6,4,0) O(0,0,0) B(-3,2,12) og har beregnet arealet til at være 44,8 men synes at det virker lidt urealistisk. især når jeg har beregnet vinkel BOA til 96,4, og på min tegning/skitse af den virker den mere spids en stump.. -
Beregning af masse - det haster :(((
ForumindlægHej. Jeg sidder virkelig fast i denne opgave. Jeg kan slet ikke se hvordan jeg skal beregne den eller om det jeg har lavet er overhovedet rigtigt. Jeg skal beregne massen af C-vitamin/Ascorbinsyre i denne øvelse. Jeg håber virkelig at der er nogen der kan kigge det igennem og se om hvor fejlen ... -
Hjælp til matematik
ForumindlægHar virkelig brug for hjælp til en opgave jeg er gået stå med den opgave. Håber der er nogle flinke mennesker der vil hjælp mig med den opgave. opgaven hedder: 1. figuren viser to ensvinklede trekanter ABC OG DEF A:6 og B:4,C. D:10 E. F: 12 A) bestem længden af hver siderne EF og AC. har virkel...
