Søgning på: srp engelsk og historie. Resultater: 18801 til 18820 af 43092
-
Eksamensprojekt. HJÆLP!
ForumindlægHej Jeg har virkelig søgt, men kunne ikke finde nogle indlæg om eksamensprojekt på HF i samfundsfag C og historie B. Jeg ville bare høre om I har nogle ideer? Ved virkelig ikke hvad jeg skal skrive om. Jeg tænkt på fascismen, jødeudryddelse (nr. 1) Men synes bare det virker så tyndt og kan ikke b... -
Adjektivernes tredje gradbøgning
ForumindlægEftersom at de adjektiver som ikke er "hverdags"-agtige skal være bagved ved substantivet.. skal disse sætninger så opstilles sådledes? Han fortalte den bedste historie Il dit histoire le meilleur Det er den mest interessante bog C'est livré le plus intéressant Håber nogen k... -
sproglig HN skr. eks
ForumindlægHeyHvordan gik det jer i dag? personligt synes jeg selv det var en rigtig dårlig historie. Der var ikke meget guf i den, og noget værre romantisk pladder. Jeg kunne alligevel ikke rigtig finde ud af om den handlede om kærlighed eller om det i virkeligheden bare var sex? Synes til gengæld oversætt... -
Sætninger
ForumindlægNogen der kan omformulere sætningen: "Dette er også med til at gøre historien mere levende, og med til at understrege at fremmede ikke føler solidaritet med hinanden" og bruger ikke FOREGÅR i sætningen: Denne skiften mellem synsvinklen forgår/foregår gennemgående på en klassisk og overs... -
Både induktiv og Hypotetisk deduktiv metode??
ForumindlægHej. jeg sidder og skal til eksamen i AT i morgen men jeg er i tvivl om metode delen. Jeg har Historie og biologi. jeg har så ved hjælp af empiri fra begge fag fundet frem til en hypotese, denne metode er induktiv ikke? Herefter hvis jeg tester min hypotese bruger jeg så hypotetisk deduktiv me... -
SSO
ForumindlægJeg skal jo som sagt skrive SSO da jeg er på 3år. Vi skal afl emne på fredag og har overvejet meget at skrive i historie. Jeg ville så hører om der er nogen af jer der har beskæftiget jer med anden verdenskrig - nærmere betegnet D-DAG. og vil høre om der f.eks. er nok stof i et emne som D-DAG. ... -
HHHHJJJJJÆÆÆÆLLLLPPPPP!!!!
ForumindlægHEEJ :) jeg skal finde et emne til min stil . vi har fået et billede hvor der er en balkon med en masse mennesker på som står og kigger . min opgave er så at skrive en historie om hvordan det var hvis jeg også stod der dengang og hvad vi kiggede på . altså problemet er at jeg ikke kan finde ud at... -
Teori?? og fremlæggelse
ForumindlægNu har jeg siddet og kigget lidt i de andre indlæg og har set flere steder at der stå noget om teori. Hvad dækker teorien pver? Og så er der noget som jeg slet ikke kan forstå. For jeg har fået af vide flere gange at man ikke må sige det der står i synopsen.. men hvad pokker skal jeg så sige? E... -
Bøger til studiet!
ForumindlægJeg har fået mit optagelsesbrev til Historie på Københavns Universitet.. Men efter at have siddet på KU's hjemmeside er jeg stadig i tvivl om hvordan jeg ser hvilke bøger jeg skal skaffe til mit studie! - Er der nogen der muligvis kan hjælpe mig? -
Historisk genstand
ForumindlægHej, Jeg har fået en lille hjemmeopgave i Historie: "medbring en genstand som er vigtig for vores nutid, og som i en eller anden forstand har/får historisk betydning". Jeg har få ideer indtil nu, men da vi gerne skal tænke ud af boksen (så ikke ting som computer, smatphone osv.) ville... -
Sceince Fiction
ForumindlægJeg skal skrive vider på en sceince fiction romantil i morgen, det er "den skjulte by" Opgaven lyder: Til sidst i Ninavetas forbudte samtale med heloten han de høre nogen komme gående. Forsæt historien, sådan som du forstiller dig, den ville udvikle sig, hvis det enten er: - en af vogt... -
Klage over min skolen
ForumindlægHej Jeg er 16 år gammel og går i 9 klasse, jeg er går igang med mine eksamener på mandag den 6 maj. jeg ksriver fordi jeg ikke føler jeg har fået den rigtige karakterer i Historie! ps skal op i Historie den 11 juni....vi fik vores standpunkt afvide idag, og der ser jeg at jeg har fået 7 igen. f... -
Karakterisering af egen tekst (dansk)
ForumindlægJeg er kommet til et sted i en aflevering, hvor jeg ikke kan komme videre. Jeg skal karakterisere en teksts stil i forhold til det der kaldes 'stilens nulpunkt'. Jeg er fuldstændig tabt, og ved ikke lige hvordan jeg skal forholde mig. Nogen der vil hjælpe? Teksten der skal karakterisere... -
Hjælp til Prøvefagsudtræk 2014
ForumindlægHej. Jeg er på mit sidste år på gymnasiet, og skal derfor til eksaminer til sommer. Jeg er dog lidt i tvivl om hvad jeg kan forvente at komme op i. Det er jo ikke nogen hemmelighed at nogle prøver kan forudses. Jeg har tidligere været oppe i mundtlig samfundsfag, skriftlig engelsk og mundtlig fr... -
Hjælp til at finde hoved og hale i eksamensudtræk
ForumindlægHej. Jeg er på mit sidste år på gymnasiet, og skal derfor til eksaminer til sommer. Jeg er dog lidt i tvivl om hvad jeg kan forvente at komme op i. Det er jo ikke nogen hemmelighed at nogle prøver kan forudses. Jeg har tidligere været oppe i mundtlig samfundsfag, skriftlig engelsk og mundtlig f... -
mellemkrigstiden?
ForumindlægHej alle. Jeg har brug for hjælp til min dansk/historie opgave her i 2.g. Jeg har valgt at skrive tværfagligt i mellemkrigstiden. Noter i mellemkrigstiden vi fik udleveret: (økonomisk krise - arbejdsløshed - socialrealisme; politisk radikalisering - retorisk analyse af politisk materiale - fx tal... -
DANSK HISTORIEOPGAVE EMNEVALG
ForumindlægJeg skal til at skrive min dansk historieopgave. Jeg har valgt fag som er begge dele - altså dansk/historie. Nu er det bare at jeg ikke aner hvad jeg skal skrive om.. jeg har overvejet at skrive noget om holocaust, og så Hitlers syn på jøder/hvorfor osv, og så analysere nogle tekster fra den tid... -
råd, Medicin!
ForumindlægHey..Jeg er faktisk meget i tvivl og er også forvirret, hvorfor jeg skriver dette indlæg.Jeg har sidste eksamen her på tirsdag som er historie! pga. den sidste eksamen, dansk hvor jeg fik 7, blev mit snit på 9,7!Hvis jeg på tirsdag får et 8 eller 9-tal i historie, så er mit snit 9,6 ! Hvis jeg få... -
Hjælp mig med at vælge uddannelse!! Kom med forslag, del din viden og erfaringer! :)
ForumindlægHej, Jeg står og skal vælge uddannelsesretning, men har ingen idé om hvilken retning jeg skal vælge, da min interesser er meget brede og forskellige. Jeg interesser mig for: Historie Matematik Programmering Biologi Kemi Jeg har derfor indtil videre tænkt på at læse: Historie Arkæologi Programmeri... -
Kommaregler Oo
ForumindlægHej. Jeg har fået en opgave om de engelske kommaregler, og jeg har rigtig svært ved dem. De er meget forvirrende. Men er der nogen herinde der har fantastiske komma-evner, der ved hvor man skal sætte komma i denne sætning? "In 1955 the local laws demanded not just alone that the blacks shoul...
