Historie

Klage over min skolen

02. maj 2019 af Midtgaard44 - Niveau: 9. klasse

Hej 

Jeg er 16 år gammel og går i 9 klasse, jeg er går igang med mine eksamener på mandag den 6 maj. jeg ksriver fordi jeg ikke føler jeg har fået den rigtige karakterer i Historie! ps skal op i Historie den 11 juni....vi fik vores standpunkt afvide idag, og der ser jeg at jeg har fået 7 igen. føler ikke 7 er den rette karakter til mig da jeg har afleveret syv 10 taller og to 12 taller i år, og byder ind med meget i historie timer. jeg har fået 7 igemmen 7, 8 og 9 klasse nu og har prøvet at spørger hvorfor jeg fik det men hvad jeg kunne gøre bedre til næste standpunkt.... men ved sammen gang har jeg fået afvide ''Det skal bare blive ved som du gør'' synes ikke rigtigt at det er et ordenligt svar i mine øjne, men jeg skriver fordi jeg finder ud af at der er 6 i min klasse som har fået 10 i standpunkt i historie. hvor en stor del af dem aflevere 7 taller og aldrig siger noget i timerne. derfor føler jeg ikke det er en okay karakter jeg har fået, andre i klassen sagde også til mig ''ej hvordan kan hun give dig 7 du jo den bedste i klassen'' hvad gør jeg, føler virkelig ikke det er en ordenlig karakter at give mig derfor skriver jeg her inde....Hjælp!


Brugbart svar (1)

Svar #1
02. maj 2019 af 123434

Hej med dig

Har du snakket med din lærer omkring det? Han eller hun vil sikkert gerne give dig en så høj karakter som muligt. Enten så har vedkommende givet dig karakteren ved en fejl ellers så har han/hun en begrundelse bag hvorfor du nu har fået den karakter, som du har fået. 

Hvad de andre elever har fået i karakter kan man ikke rigtig bruge til noget. Jeg kan sagtens følge dig, at det måske virker uretfærdigt på den front. Men du kan virkelig ikke bruge til noget hvad de andre har fået i karakter. I din argumentation bliver du nødt til at tage udgangspunkt i din egen faglig kunnen og dig selv. 

Du har helt sikkert godt styr på faget, kan jeg regne ud. Men snak enten med læreren eller hør hvorfor. Ellers så glæd dig over, at du tilsyneladende har en stor viden inden for historie og er ihærdig og dygtig. Det skal nok komme dig til gode. Om din karakter bliver 7 eller 10 har nok ikke stor betydning for din fremtid. Så længe du har et vist højt fagligt niveau, kan en masse og er ihærdig, så kommer du da sikkert også til at klare dig fint!


Brugbart svar (3)

Svar #2
02. maj 2019 af oppenede

Det kommer ikke til at betyde noget som helst, så hvis jeg var dig ville jeg ikke gøre noget. Hvis du fortsætter på en gymnasiel uddannelse som ikke er HF, så skal du desuden være forberedt på endnu flere helt i skoven standpunktskarakterer, men dog mest ved at de er for høje (især de afsluttende man får på beviset). Se evt.
https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1766397
https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=423126


Brugbart svar (2)

Svar #3
02. maj 2019 af gerthansen

Ville også sige at du skulle snakke med din lærer, men som #2 siger, så betyder dine standpunktskarakterer på dette tidspunkt minimalt for din fremtid, og de eneste der kigger dine folkeskole karakterer igennem er til session, såfremt du bliver indkaldt til det.


Skriv et svar til: Klage over min skolen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.