Søgning på: fysik rapport densitet. Resultater: 18841 til 18860 af 23609
-
Peanuts brændværdi - nyttevirkning?
ForumindlægHej derude, er ved at skrive rapport der omhandler en peanuts brandværdi jeg har fået disse beregninger: Omdannet termisk energi i peanutten: E = 0,1kg * 4186 J/kg*C * 18 C = 7534,8 J Jeg har nu e-nytte men mangler at e-tilført for at finde ud af peanuttens brandværdi og kan ikke finde ud af h... -
udvinding af olie fra kalk.
ForumindlægHej! Jeg står og skal aflevere en eksamens opgave på fredag, og er ærlig talt ikke gået igang.. Meget dumt! Jeg skal lave en rapport om udvinding af olie fra kalk og jeg ved ærlig talt ikke en skid om det! Nogen der ligger inde med en opgave jeg kan kigge på? STX opgaver helst :) Jeg havde tænk... -
Organisk - lipider
ForumindlægJeg er i gang med at skrive en rapport over et forsøg hvor vi "ældede" solsikkeolie med hhv. UV lys og varme således at autoxidation og photooxidation skete. Bagefter målte jeg oxidation produkterne i prøverne. Dertil har jeg nogle spørgsmål: Mention the main causes of fat decay. Give... -
Biologi
ForumindlægJeg har en biologi rapport for, og ville gerne have noget hjælp til at besvare nogle spørgsmål. Håber i vil hjælpe mig. 1. Hvordan tilføres energi til økosystemet? 2. beskriv energiens flow (transport) gennem økosystemet: 3.Hvordan forlader energien økosystemet? 4. beskrib kulstofs kr... -
Redox & reaktion. Hjælp til gennemgang.
ForumindlægAfleverede en rapport forleden, og skal afl. den igen. Men kan ikke finde udaf at lave reaktionsskema for opløsningen af jern (Fe+2) i svovlsyre. Jeg skal også skrive redoxparrene op i skemaet, & afstemme det. Samt står der det har en sur opløsning. Hvilket jeg ikke ved hvad betyder :/ Nogen d... -
Optisk gitter
ForumindlægJeg skal skrive en rapport over et forsøg, hvor jeg har brugt en diodelaser som lyser gennem et gitter. Så jeg har fået nogle ordener. Jeg har ved hjælp af gitterligningen beregnet diodens lambda. Jeg mangler kun mit teori afsnit, men jeg er helt blank på hvad jeg skal skrive. Jeg har præsenter... -
Archimedes og Boyle-Mariotte
ForumindlægHej, sidder og skriver en rapport om Boyle-Mariottes lov. et af de forsøg vi har lavet har vores kære Archimedes spillet en rolle. Det er noget med at vi skulle finde massen af en bestemt mængde luft, hvor vi først trykker al luften af sprøjten ud, hvorefter vi lukker sprøjten og trækker stemplet... -
Passiv eller aktiv transport
ForumindlægHej :) Jeg er igang med at skrive biologi rapport og skal forklare om forskellige transportformer ind og ud af celler. Jeg har skrevet om glukosetransportører og jeg har skrevet at der bruges energi til denne proces og at det derfor er aktiv transport. Jeg er dog blevet i tvivl om det egentlig er... -
Hældningskoefficient - Joules lov
ForumindlægHej, Jeg er i gang med at skrive en rapport om joules lov, ud fra et forsøg. Hvor man opvarmer vandet, ved at variere 2 forskellige ting i to forsøg (Altså et i hvert) Jeg har nu lavet en (Temp , I2/A2) – graf, hvor jeg har indlagt tendens linje osv, hvor ligningen for tendenslinjen ... -
Hjælp til 'Skema over saltes opløselighed'
ForumindlægHalløj. Sidder her med et styk 'lækker' fysikrapport, men da det er min første rapport og vi bare er blevet kastet hovedkulds ud i det, mangler jeg lidt hjælp. Det er omkring dette skema: http://www.oplevnaturvidenskaben.dk/pdf/vand/54.pdf Fik lidt hjælp af en biologilærer, til at udfyl... -
Et indgreb i et ligevægtssystem (KemB)
ForumindlægHej! Jeg sidder lige og hygger mig med en kemi-rapport omhandlende ligevægtsloven. Min ligevægtsreaktion ser således ud: Fe3+ + SCN- (klar væske)<--> FeSCN2+. (rød væske) Jeg tilsætter så noget HP04 2- dinatriumhydrogenfosfat, der skulle reagere med Fe3+. Her ringer der så en klokke, for nå... -
Chromatografi
ForumindlægJeg er i gang med at skrive en rapport, hvor jeg skal svare på om husholdningssprit indeholder ethanal, men chromatogrammet viser ikke at det indeholder ethanal, men da husholdningssprit næsten kun indeholder ethanol, kun man jo godt tænke sig at det også indeholder ethanal, da det kan dannes ved... -
Hjælp til projekt
ForumindlægMin veninde og jeg går i 8. klasse, og vi er ved at lave en rapport om Rybners gymnasium. Så hvis der er nogle der er ved at tage en STX på Rybners gymnasium, der ville være rigtig flinke at svare på følgende spørgsmål: 1. Hvad er det bedste ved Rybners gymnasium? 2. Hvad er det værste ... -
Afstemning af reaktionsskemaer!!
ForumindlægHej derude! Jeg er igang med en kemi rapport, og jeg er stødt ind i nogle problemer. Eftersom vi har en ualmindelig dårlig lærer, har han ikke forklaret hvordan man afstemmer reaktionsligninger. Jeg har nogle konkrete eksempler, og jeg ville blive meget glad hvis I gad hjælpe lidt, samt ko... -
Forurenet grundvand
ForumindlægHej jeg skal lave rapport om forurenet grundvand. Men kan ikke finde noget rellevant om det på nettet. Kan du evt. hjælpe mig med at få svar nogle områder?. Hvilken påvirkning har sprøjtemidler på miljøet. Hvad sker der hvis man drikker forurenet grundvand. Hvordan bliver grundvandet forurenet.... -
Osmose
ForumindlægHej. søger en seriøs hjælp til min Bio A rapport. et af spørgsmålene går sådan her: Hvilken forskel er der på den molale koncentration - som man anvender ved frysepunktsænkning, kogepunktsforhøjelse og osmose - og den molære koncentration som vi normalt anvender i de naturvidenskabelige fag? n... -
undsøgelser om træer. Nogle træelsker?
ForumindlægHeeeej:-) Så min lærer har besluttet sig for at vi skal lave en rapport om træer eller planter. jeg har så valgt træet Birk. Vi skal i skoven på mandag (08.10-2012) hvor vi skal lave nogle undersøgelser. hvilke undersøgelse ville i finde gode at bruge vedrørende et træ og hvis i er rigtige ... -
procent
Forumindlæghej :).. Jeg er igang med en nv-rapport og er ved en opgave jeg gerne vil have hjælp til.. jeg har et kraterdiameter på 25,05885m og (den berømte meteor nedsag, Barringer Kraterets) diameter er på 1200 m, så skal jeg finde ud af hvor meget det krat er større end min altså hvor mange procent... -
krater
Forumindlæghej :).. Jeg er igang med en nv-rapport og er ved en opgave jeg gerne vil have hjælp til.. jeg har et kraterdiameter på 25,05885m og (den berømte meteor nedsag, Barringer Kraterets) diameter er på 1200 m, så skal jeg finde ud af hvor meget det krat er større end min altså hvor mange procen... -
NaOH, er der nogen der kan gie mig en forklaring. TAK :)
ForumindlægHej er der nogen der kan give mig en god forklaring på hvad det er der sker. Jeg kan nemlig ikke finde ud af at forklare det ordenligt, som i også kan se på de forklaringer som jeg har fortaget mig. Jeg ved jo godt at der bliver fjernet H sådan så det bliver til H2O, men er der ikke nogen der kan...
