Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 18841 til 18860 af 23683
-
Bevis af Wilsons formel
ForumindlægHej! Jeg sidder netop nu og skriver SRO, og skal til at påbegynde mit analyserende spørgsmål, som bl.a. lyder på at bevise Wilsons formel. Det er her mit problem opstår, da jeg er blevet i tvivl om hvordan jeg beviser denne. Wilsons formel ser således ud: x = √((2*f*o)/(p*r). Er der nogen ... -
Bygge producenter
ForumindlægHej alle. Jeg skriver en rapport om bæredygtigt byggeri. Jeg vil lave en komparativ analyse over Gyproc's produkter (som er en bæredygtig producent), og en anden ikke-bæredygtigt producent. Kan ikke rigtig finde en ikke-bæredygtig producent, da alle reklamere med at de er bæredygtige. Mit... -
Eksamen- perspektivering.
ForumindlægJeg skal analysere en sagprosa og har valgt "mareridt på den lukkede". Min lærer har valgt at jeg perspektivere til "der er ikke plads til de grimme i nattelivet" hvilket ikke er særlig nemt. Nogle der kan hjælpe med noget jeg kunne sætte mere pris på end andet?:) Skal op til ... -
Objektiv eller subjektiv??
ForumindlægJeg har en novelle lige nu, og jeg er i gang med at analysere skrivestilen.. Hvis det er en 3. personfortæller, og man hører om både det ydre og det indre i novellen. altså - Han vangrede roligt i byen. Hans tanker streg til vejrs som balloner. Kan det godt være begge dele? hvis ja? hvad kalder m... -
Fransk A disposition
ForumindlægJeg har ingen problemer med selve sproget men jeg ved ikke hvilke punkter man skal have med i fremlæggelsen/dispositionen.... andet end et kort resumé, temaer og perspektivering. skal man fx. fortælle noget om forfatter eller skal man ligefrem analysere teksten? kan i please komme med nogle idéer... -
Gentagelser i eventyr?
ForumindlægHvad menes præcis med gentagelser i eventyr? Kan der f.eks menes at der er mange gentagelse, f.eks som i Klods Hans siger han ''Halehoj, her kommer jeg" er det gentagelser jeg skal komme ind på i min analyse? Altså at han siger det så mange gange? -
Bagudsyn
ForumindlægHej! Jeg er ved at analysere en digtet: "Morgen-Vandring" af Adam Oehlenschäger, og blev i tvivl om dette: Hvis digtet er bygget op af bagudsyn (datid), skabes der så mere perspektiv og forståelse i teksten? Eller skabes der en distance til læseren, fordi det er en handling der er sket?... -
The Matron Roald Dahhl - HJÆLP!
ForumindlægHej, er der nogen, som har læst "The Matron" et uddrag fra en selvbiografisk bog, som hedder " Boy" af Roald Dahl, og kan hjælpe mig? Jeg skal op i engelsk imorgen, og jeg skal analysere den. Er der nogen, der ved hvad man kan perspektivere den til? Vores tema er "identi... -
Billedanayse - sommerdag ved sønderskagens strand
ForumindlægJeg har mundtlig årsprøve og har fået et billed af p.S Krøyer som jeg skal analysere!! Det helt nyt da vi kun er blevet præsenteret for emnet billedanalyse i år!!! Nogle der hat nogle gode noter til hvilken række følge jeg skal sige tingene i, eller hva der vigtig at få med?:) P.s jeg har mund... -
Eksamen analysemetoder!!
ForumindlægHej. Jeg skal op i dansk på mandag, og vi skal jo trække en tekst og analysere den. MEN vores lærer har sagt, at der er tre forskellige former for analysemetoder. Spørgsmålene er enten sproglige, litterære eller mediespørgsmål - dvs. det er et af de tre stofområder, der er i fokus. Men er der n... -
Fysik og kemi
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for hjælp, skal til eksamen på mandag. Jeg kunne godt have behov for gode tips og råd, og hjemmesider samt nogle noter som jeg måske kunne få lidt mere hjælp af. fysik: magnetisme elektromagnetisme induktion vekselstrøm transformation krafteværket radioaktivitet... -
Substitut/komplement
ForumindlægJeg skal analysere en situation, hvor jeg har en nyttefunktion givet ved: Dvs. der er tale Cobb-Douglas-præferencer. Jeg får da efterspørgelsesfunktionerne for gode x1 og x2 til at være ensartede. Betyder dette, at x1 og x2 er substitutter eller komplementer? Mit umiddelbare bud er, at de må v... -
hjælp til AT! EØ og dansk
ForumindlægHej folkens! Jeg skal til eksamen i AT. Jeg har i dansk valgt at analysere 2 reklamer. En fra aarstiderne og en fra Den Gamle Fabrik. I EØ har jeg valgt at snakke om strategier for virksomehederne, og hvordan de f.eks. bruger reklamer til dette. En, der kan hjælpe med at fortælle navnet på d... -
Hvad betyder det?
ForumindlægHej, hvad betyder disse sætninger. Kan i forklarer det præsict og tydeligt, så jeg forstår det i rækkefølge?? 1) Opsummerer du dine iagttagelser fra analysen i forbindelse med overgangen til den samlede fortolkning? 2) Er der en samlet konklusion/fortolkning af teksten i din opgave? 3) Brug... -
HJÆLPPPPP SKAL AFLEVERS I AFTEN 23 MARTS KLOKKEN 16.30
ForumindlægHej vil i ikke please hjælpe mig med at lave en analyse af novellen "Gartner" som er lavet af Rasmus Heiberg i 2002. Hvori at i kommer ind på (Tema, Data, Berettermodellen, Milijø, Genre, Komposition, Personkarakteristikker, Tid og Sted, Målgruppe, Fortolkning, Perspektivitering, Synsvi... -
Fysiologiske krav - Idræt - spydkaster
ForumindlægHej alle :) Jeg sidder med en case og en af opgaverne jeg har fået stillet er: Analyser de fysiologiske krav til en spydkaster. Problemet er at jeg ikke helt ved hvad jeg skal tage fat i. Og jeg kan samtidig ikke finde så meget information her på nettet. Så jeg håber nogle af j... -
AT i dansk og psykologi
ForumindlægJeg har lidt et problem med at få de to fag til at hænge sammen i AT. Jeg vil gerne skrive om spiseforstyrrelser og havde tænkt at analysere nogle reklamer i dansk og skrive om teorier i psykologi. Er det for tyndt og hvad kunne jeg evt. bygge videre på? På forhånd tak -
Bi-subdominant?
ForumindlægJeg sidder her i 2.g med musik, og har fået en harmonisk analyse-opgave. Tonearten er F og halvvejs inden i sangen kommer et C som bliver efterfulgt af en Cm og et Gm. Jeg spurgte min lærer om det kunne være en "Bi-subdominant" da Cm er subdominant for Gm, men min lærer afviste og klass... -
Bi-subdominant?
ForumindlægJeg sidder her i 2.g med musik, og har fået en harmonisk analyse-opgave. Tonearten er F og halvvejs inden i sangen kommer et C som bliver efterfulgt af en Cm og et Gm. Jeg spurgte min lærer om det kunne være en "Bi-subdominant" da Cm er subdominant for Gm, men min lærer afviste og klass... -
Sanganalyse. HJÆLP, haster!1
ForumindlægHej Er ved at analysere Kim Larsens sang "Danas Have", og er nået til linien: statsministerfruen ku gå i spagat. Min lærer mente så det er fordi Anne-Mette Fogh Rasmussen var med i Vild med dans, men der måtte jeg påpege, at hun var med i 2008 og sangen er altså skrevet i 1992! Men er...
