Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 18861 til 18880 af 156338
-
bankansatte og bonus
Forumindlægnår de bankansatte får bonus, er det så i form af aktier eller direkte penge? -
Dansk eksamen
ForumindlægHey Hvad skal man kunne når det er sprog og sprogligtistisk -
Bølger
ForumindlægHeyy .. Jeg kunne godt tænke mig at øve nogle regneopgaver om bølger, lyd og lys. er der ikk nogen rare folk, som kender gode links til sådan nogle opgaver man kan øve på ? -
Induktion
ForumindlægHej! Er der nogen, der kan give nogle forklaringer på "skiftende poler", "småmagneter" angående emnet "induktion"? -
Newtons 2. lov
ForumindlægHej. Jeg er i gang med en rapport om newtons anden lov, hvor jeg har lavet et forsøg med Atwoods faldapparat. - Jeg sidder så med et spørgsmål: Hvor stor er gnidningen i trissen? Hvordan finder man ud af det? mvh. -
Hvordan arbejder engelsk og samfundsfag sammen?
ForumindlægHej! Jeg sidder og skal besvare dette spørgsmål: Hvorledes har det faglige samspil mellem engelsk og samfundsfag givet dig en indsigt, som fagene hver for sig alene ikke kunne give? Mit emne er Obamas sundhedsreform, hvor jeg i engelsk delen har analyseret en tale og i samfundsfagsdelen er ... -
Engelsk essay
ForumindlægHej venner. Jeg skal skrive et essay i engelsk, men vi skal starte med at skrive en disposition til en tekst vi har læst. Jeg vil hellere have at en vil fortælle mig hvordan man gør, i stedet for jeg skal søge på det.. Håber i kan hjælpe. Tak! -
Hjælp til Maple.
ForumindlægMaple er virkelig god til at solve, men den giver bare svaret. På min uddannelse skal man vise mellemregninger – er det muligt at få Maple til at gøre det? -
jordens fart om solen
Forumindlæghey jeg har en opgave i astronomi der lyder: Jordens afstand fra solen er 149,6 millioner km. Beregn Jordens fart i sin bane om solen, idet vi antager, at banen er en cirkel? hvordan gøres dette? -
Hvordan foregår eksamenerne?
ForumindlægHej jeg tror min overskrift forklare det hele, altså jeg ville gerne vide hvordan eksamerne ville foregå i de forskellige fager -
Fysik eksamessæt 2009?!
ForumindlægHey tænkte på om der er nogen der har fysik B eksamessæt fra 2009 og svar, da jeg skal op i eksamen imorgen, virl jeg kigge lidt på dem, håber nogen kan hjælpe -
old eksamen i morgen ! hjælp :/
Forumindlæghej alle (: JEg skal til old eksamen i morgen. der er nogle begreber jeg ikke har styr på, og håber nogle af jer vil være søde at hjælpe? hvem er Labdakide slægten? Kaos-kosmos: Hybris-nemesis Det dionysiske - Det appolinske Sofismens værdirelativisme - Aprioriske og absolutter værdier katharsis... -
Hjælp!!!
ForumindlægHej allesammen (: - Jeg har analyseret en novelle af Tove ditlevsen som hedder Tårer, nu skal jeg bare finde en tekst jeg kan perspektivere til, og jeg kan ikke komme i tanke om nogen? Håber i kan hjælpe mig!! (: -
Vægter C-fag: 2 x 1 eller 2 x 0,5???
ForumindlægHejsa! Hvis man nu har fået 7 i årskarakter i fysikC Og så er til eksamen og får 10 :) Vægter begge karakterer så 1 - eller vægter 7-tallet 0,5 og 10-tallet 0,5? -
Eksamen på fredag - 1000 kr i dusør!
ForumindlægJeg har søgt ind på et studie som kræver matematik B. Jeg har fået tilbudt at gå til eksamen i fuldt pensum på fredag (STX 4-timers eksamen) og har naturligvis sagt ja tak. Der er bare det "lille" problem, at jeg ikke har åbnet en matematik bog i mere end 20 år og derfor nu har indset a... -
graf
ForumindlægOpgave 2 Bestem c'(2,5) hvordan løser jeg opgaven? -
hjælp til tegning af graf
ForumindlægHåber der er nogen der kan hjælpe mig med hvordan jeg skal tegne disse ind i et koordinatsystem: Q1=40-0,550p Q2=10-0,125p Q=50-0,625p p står for price, da denne opgave er i mikroøkonomi :) -
AT-hjælp
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med et spørgsmål? Hvilken syn har kristne på Darwins teori idag?? plzz hjælp, det haster -
Koordinatsæt for punkter på graf
ForumindlægBestem koordinatsættet til hvert af de punkter på grafen for funktionen f(x)=x3-x+1, hvori tangenten er parallel med linjen y=2x+5. Hvordan gør jeg det? (Jeg ved, at svaret skal give (-1,1) og (1,1) - på forhånd tak. :) -
Skriftlig fysik eksamen
ForumindlægHej studieportalen. Jeg har skriftlig fysik eksamen her i uge 21 og vil meget gerne naile den med et flot 12 tal. Normalt rammer jeg 10 tallet med de diverse 7 taller på de dårlige dage, men jeg har aldrig i hele min gymnasiekarriere opnået det stolte 12 tal. Nogen gode fif til hvordan man øver s...
