Søgning på: fysik rapport densitet. Resultater: 18881 til 18900 af 23609
-
Projektoplæg til statistikrapport
Forumindlægjeg er i gang med en matematik rapport om statistik. Vi har brugt højderne i min klasse, som går fra 162 til 200 cm. Dem skal jeg så lave en overskuelig fremstilling af obs.sættet. Det skal være grupperet. Hvordan griber jeg det an? Jeg forstår ikke helt hvilken måde der er god til at s... -
Miljøvurdering!!
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med jeg kan f.eks skrive under miljøvurdering i min rapport. jeg har lavet en dims til en gadelampe sådan så at lampen bliver tændt ligeså snart er en aktivitet til stede ellers er den slukket. Jeg kan godt skrive at den er miljøvenlig og med ve dbrug af den k... -
Hjælp, det haster virkelig.. Omhandler om et forsøg kald spyt spalter stivelse..
ForumindlægHej! Nogle biologi genier tilstede? Jeg sidder her med en rapport, og jeg var syg da de lavede forsøget og kan bare ikke komme frem til hvordan at de har fået de resultater: Hvordan kan det være at ved 37 grader, så får man en gul farve når man tilsætter Lod-kaliumiodid-opløsning i et glas de... -
Genotype - hvad er det for noget narreværk?
ForumindlægHalløjsovs Har efterhånden søgt en del, vores pensum (i-bog) inklusiv, om genotype. Nogle steder står der blot det er gensammensætning, andre steder at det er det, som bestemmer individets arv og egenskaber og jeg har blot skrevet, at det sammensætningen af de enkelte bogstaver, som koder for... -
stående bølger
ForumindlægHEJ ALLESAMMEN jegg er igang med en rapport om stående bølger og har følgende oplysninger: lodmasse: 50 , 50 , 100, 100 osv Antal buge: 2 , 3, 2, 3, osv Frekvens: 32, 50 , 47, 70 osv Kraft, F : 491, 491, 982 , 982 osv Bølgelængde: ............ Hastighed: ..................... V^2: .................. -
HØJDEEEE . HEEEEEEELP
ForumindlægHej Folkens, Nu er det min tur, til at få hjælp igen . Sidder og skriver mine matematik rapport om Tunnelen på Samos, men er desværre faldet ind i et spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på: Hvordan mener man idag, at Eupalinos har fundet den samme højde på begge sider af bjerget, så arbejdet m... -
HJÆLP! Eksponentiel funktion - en karklud har ligget på køkkenbordet fra kl. 12.00 til kl. 17.30. Hvor mange bakterier er det blevet til?
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp til dette spørgsmål: En karklud har ligget på køkkenbordet fra kl. 12.00 til kl. 17.30. Hvor mange bakterier er det blevet til? Jeg har vedhæftet de informationer jeg har fået. Derudover har jeg regnet mig frem til at a-værdien er 10, b-værdien er 0,02 og x er 4,7 i... -
Folkepensionister - Hvad er det?
ForumindlægHej, Jeg sidder og skriver en samfundsfags rapport og skal hive information ud fra en tabel. I tabellen er "Folkepensionister" nævnt sammen med bla. "Førtidspensionister", "Efterlønsmodtagere" og "Arbejdsstyrken i alt". Derefter er der så listet hvor ma... -
Geometriske figurer vs. word?
ForumindlægJeg skal lave en rapport hvor jeg gerne vil tilføje nogle eksempler på hvad jeg vil bevise, og jeg vil efterspørger metoder/programmer til at lave geometriske figurer, som trekanter og firkanter / kvadrater, og "linier i specifikke mål" som jeg kan sætte ind i word. Hvis nogen kan hjælp... -
problemformulering
ForumindlægJeg har skrevet dette problemformulering til min NVG rapport "Jeg vil gerne redegøre for, hvordan CO2 indgår og optages atmosfæren og kuldioxid kredsløbet (dertil hører konvektion, absorption, eksitation, emission med) og hvilken effekt det har på den globale opvarmning. " Jeg har ik... -
KEMI-eksperts - help ! (:
ForumindlægHeej..-' Jeg har fået til opgave at, skrive en rapport om - Drikkevarers pH og syreindhold. Jeg ved ikke om der er nogle som har prøvet dette forsøg, men jeg skal starte med at skrive: Noget om pH, og om hvordan vi har gjort.. Og hvad er meningen / ideén med at putte NaOH ned i drikkevaren?... -
Triglycerid-molekyler???
ForumindlægHej med jer. Jeg har lige nogle spørgsmål til min rapport om fedtstoffer. 1)Hvor mange forskellige triglycerid-molekyler (simple og blandet) kan der dannes med de 3 fedtsyre; Palmitinsyre, stearinsyre og oliesyre? 2) hvad er forskellen på simple og blandede? 3) Er der nogle der kan reaktionss... -
Konvektion i CO2
ForumindlægKonvektion: "energitransport gennem partikelstrøm" forgår der i grunden konvektion i sammenhæng med CO2 nogen steder i naturen? er det ikke det sker når fossile brændsler brændes.. deres molekyler bevæger sig hurtigere, volumen bliver større, som forårsager CO2 gassen til at stige opad... -
"eksistens og entydighed" på engelsk - hurtig hjælp tak :)
ForumindlægJeg er ved at skrive SRP om eksistens og entydighed for løsninger til differentialligninger, og nu er jeg nået til at skrive det engelske resume, men jeg ved ikke, hvordan man siger eksistens og entydighed på engelsk? jeg synes at være nået frem til, at eksistens blot hedder "existence,"... -
Kemisk ligevægt
ForumindlægJeg er igang med at skrive en rapport om en øvelsen kemisk ligevægt. I øvelsen var ligevægten: Fe3+ (aq) + SCN- (aq) ? FeSCN2+ (aq) Men det der i virkeligheden var i vores ligevægtsblandingen var: Fe3+ NO3- SCN- FeSCN2+ Grunden til at man ikke skriver N... -
Hvor meget phosphorsyre er lovligt i cola?
ForumindlægI ved sikkert hvorfor jeg spørger :p Jeg har kigget igennem flere rapporter og googled en hel del, men kan ikke finde noget officielt dokument eller lignende hvor der står en definitiv lovlig mængde phosphorsyre der må tilsættes til cola. Mit resultat er 0,392 g/L, eller 392 mg/L, hvilket jeg a... -
Gærsvampes vækst
ForumindlægHej :) Sidder med en rapport, hvori jeg bl.a. skal besvare spørgsmålet: Forklar, hvad gærcellerne bruger glokosen til udover gæring? Hvilken sammenhæng er der mellem gæring og vækst? Er det korrekt når jeg indtil videre har skrevet dette? Gærcellerne anvender glukose til andet end gæring. ... -
Den globale opvarmning
ForumindlægHej Folkens. Jeg er igang med at skrive en rapport om den globale opvarmning. Jeg har tre spørgsmål, som hænger sammen. Jeg vil gerne have at i svarer ud fra den viden I har, da links, video osv. er svært at forstå, konkret set, d man ikke kan stille spg. hvis man ikke forstår. Følgende s... -
en kanonkugles bane
ForumindlægHej. Jeg har en rapport for til i morgen om kanonkuglens bane. Som i kan se er programmet Tracker blevet brugt. I forsøget skal der være to ligninger: a*t^2+b+c, hvor a er en halv g, og a*x^2-b-c, hvor a=(1/2*g)/(V_0^2*cos^2(α) ) hvor V_0 er 4,6 m/sek og α er 15 grader. hvilke fejl... -
hjælp
ForumindlægHej SP.. Jeg er i gang med en kemi rapport med formålet af hvor meget H2O2 der er i apotekets brintoverilte.. teori skal jeg have reaktionsskemaerne med.. jeg har en her: 6H+ + 5 H2O2 (aq) +2 MnO-4 (aq) →5 O2 (g) +2 Mn2+(aq) + 8 H2O (l) Jeg har afstemt den og fundet OT osv.. Men h...
