Søgning på: SRP historie. Resultater: 18901 til 18920 af 22627
-
Jonathan Joe - 9th and 13th analyse og fortolking??
ForumindlægJeg er ved at skrive en essay om en short story kaldt "9th and 13th", af Jonathan Coe. Jeg har søgt hele nettet for engelske og danske stile som inspirationskilde til hvad jeg kan skrive, men forgæves. Jeg har forsøgt på google, studienet og her på studieportalen. Kan det virkelig p... -
Problemformulering-Tværfaglig
ForumindlægHjææææælp, min skole er så dårlig til at informere eleverne :( Så pludselig får jeg at vide, at jeg skal have en problemformulering klar til imorgen :s Jeg har valgt to fag: Historie og Billedkunst. Jeg har to emne... -
Historieeksamen
ForumindlægHej.. Jeg skal op til en 24-timers historieeksamen. Jeg har tænkt mig at læse op omkring perioderne og prøve også at nå de fleste af de kildetekster vi har arbejdet med. Så det er ikke så meget det at læse op der trykker. Det er mere når jeg har trukket mine kilder, hvor jeg er i tvivl om, hvorda... -
Mississipi Burning mm. - hjælp!
ForumindlægHej (: på torsdag skal jeg op i FSA mundtlig engelsk, og skal lige bruge jeres hjælp. vigtigst af det hele: Jeg har set filmen "mississipi burning" men jeg forstår ikke sammenhængen af den, og den er blevet opgivet i vores pensum under kategorien "Racism" så ville høre om ... -
Den Kolde Krig problemstillinger?
ForumindlægHej. Jeg har trukket Den Kolde Krig til mdt. eksamen i historie. Har lidt problemer med at finde på en problemformulering - og problemstillinger. Har allerede skrevet følgende problemstillinger: 1.Var det konflikten mellem USA, Storbritannien og Frankrig på den ene side og Sovjetunionen på den... -
Værktøj til historisk analyse
ForumindlægHej Jeg mangler nogle værktøjer til at kunne analysere en historisk kilde til historie eksamen. En som man kan følge kronologisk hvor man fx først redegør for hvem har lavet den, hvornår er den fra, hvor høj validitet har den og den slags. Har set en engang som hedder værktøjskassen, men har dev... -
Enevælde
ForumindlægJeg sidder netop og læster til historie eksamen og jeg er simpelthen forvirret! Ved statsomvæltningen i 1660 beslutter Frederik 2. som resultat af stænderforsamlingen at vi skal have enevælde. Fjerner enevælden ikke adelens privilegier så som skattefrihed og ret til de høje embeder? Det mente ... -
Amish, Ireland, Australia
Forumindlæghej alle :) ska til engelsk eksamen på mandag og disse 3 emner ka jeg risikere at trække til eksamen, men da det er længe siden vi har gennemgået dem, fordi der ha været en række andre eksamener, ka jeg ikk helt huske evt. vigtige ting ting ved disse emner. Ville være rigtig dejlig hvis i kunne ... -
hjælp tysk :-D
Forumindlæghej jeg skal skrive en lille historie hvor jeg skændes medmine forædre... jeg skal bruge 5 af disse ord og skrive 10 sætninger :-D hjææælp Endlich =Endelige Bis=indtil Deswegen =derfor Ganz =ganske Doch=dog Ween =hvis Dann= så Daruber= om det Noch =endnu Immer = altid Dafur =for de... -
3 timers eksamen
ForumindlægHej, Er der nogen der har været op til en 3 timers prøve i historie? Hvis ja, er der nogen der kan fortælle mig, hvor mange tekster der ca. bliver udleveret, og hvor lang tid man ca. bruger på at analysere dem? Ved godt at sidstnævne kommer an på, hvor hurtig man er til at gribe stoffet an, men ... -
Opdagelserne/rennaissancen
ForumindlægJeg har så været så heldig at trække mit 24 timers historie spørgsmål om opdagelserne og rennaissancen. Den første del handler om kirkens betydning for tankegangen dengang, så den anden del af mine kilder handler om Spaniens opførsel i Mexico og om den debat om de nye slavers rettigheder. Dog så ... -
Oversæt til tysk
ForumindlægKan I oversætte disse sætninger til tysk? 1. Historien handler om to søstre, som bor hos deres bedstemor. 2. De hedder Margret og Sophie. 3. Margret, som er storesøsteren, er vel omtrent 13 år gammel, mens lillesøsteren er 9 år. 4. Fordi vinteren er meget streng, fryser de og glæder sig... -
Hjælp til en sammenhæng mellem nazisterne, ruslands underudvikling og industrialisering
ForumindlægHej. Jeg skal til historie eksamen i morgen og jeg har fået til opgave i løbet af 24 timer, at lave en række problemstillinger, besvare dem og færdiggøre en konklusion omkring nazi-tyskland, altså deres krisløsning omkring at sætte kvinderne udenfor arbejdsmarkedet og omrustning (hvad det så end ... -
Rom som republik og kejserdømme
ForumindlægEr der nogen af jer, der ligger inde med nogle noter omkring overgangen fra republik til kejserdømme i det romerske rige i antikken? Jeg skal til historie eksamen i morgen tidlig, så jeg ville blive glad, hvis nogen kunne være mig behjælpelig med disse noter. Min problemformulering lyder (indtil ... -
Eksamen
ForumindlægHalløj.. Nu er jeg så heldig at jeg bliver student i morgen, når min eksamen i historie lige er overstået.. Jeg har trukket oplysningstiden, og ville høre om der er nogen af jer, som vil/kan hjælpe med tidsperioder inden.. Har fundet frem til at det er renæssancen der ligger inden oplysningstide... -
Metode-forviring Kvantitav
ForumindlægHej alle, jeg laver AT i fagene bio og historie. I den historiske del har jeg arbejdet med nogle forskellige skriftlige kilder, som jeg har lavet kildekritik på. Det er der styr på. MEN, jeg har også kigget og analyseret nogle statistikker, og her bliver jeg forvirret. Jeg ved, at når de... -
Kinesiske bøger
ForumindlægKinesiske bøger til salg ,Billigt!! 4 juli 2008 af AA (tidligere student) Hej . Jeg har nogle bøger ( på kinesisk sprog ) til salg. I forbindelse med min tidligere studievalg og rejser til kina, har jeg købt flere slags bøger om kinesisk sprog, historie, og kulture og nu er de til salg fo... -
Leder efter en maskine.
ForumindlægHej.. Jeg blev spurgt af en bekendt som er uddannet inden for historie\ Aekology, om der er en maskine, der opdager eller finder metaller som gold og silver og andre under jorden. Den hedder vist "Underground metal detector". Den skal nok kunne opdage ting der er dybere end 9 meter. ... -
Forslag til kilder.
ForumindlægHej allesammen Er der nogen som har nogle forslag til kilder mht. kampen for det gode liv i AT? Skriver i historie/dansk og nedenfor kan i se nogle punkter omkring mit emne: - Østtyskland og Stasi - overvågningsamfundet - Kampen imod overvågningssamfundet - Kunstneriske frihed i Østtys... -
"Klokken" af H.C. Andersen - hjælp det haster!!
ForumindlægHej:-) Jeg vil gerne inddrage "klokken" i min perspektivering i denne her analyse jeg er i gang med at lave. Da det er et stykke tid siden jeg har læst den, kan jeg ikke huske alle detaljer i historien. Mit spørgsmål var så, om der var så om nogen af jer hurtigt kunne svare på følgende...
