Søgning på: srp engelsk og historie. Resultater: 18901 til 18920 af 43092
  • Studietur/rejse ideer.

    Forumindlæg
    Ja her i 2g. skal mig og min klasse ud at rejse. Men vi har så et budget på 3,500kr pr. person som vi må betale. Vi er så nu begyndt at finde billige men sjove steder at rejse hen. Hvor vi både kan opleve noget historisk, && science. Vores lærer vil til Italien, eller London. Men vores klasse e...
  • herodot: Empirisk metode?

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har læst i mine noter at Herodot benytter sig af en empirisk metode, men jeg kan ikke huske hvad det vil sige.. Nogle der kan hjælpe?
  • Hvordan forholder du dig til fagene?

    Forumindlæg
    Hvordan har I indtil videre haft det med fagene? Hvad har været nemmest/ sværest/ sjovest/ kedeligst - hvorfor? Hvad har du gjort for at overkomme forhindringer i fagene, så de blev mere interessante eller så du forstod dem bedre?
  • HASTER !En tid hvor børn var klædt som voksne, hvornår var det?

    Forumindlæg
    HEj som det fremgår af titlen har jeg svært ved at finde ud af hvornår den tid var hvor børn var klædt som voksne? Hvis der er noget der har et ca. årstla vil det bare være super... Det haster skal aflever i morgen.
  • Selvvalgt værk?

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal selv vælge en bog i dansk, hvori jeg skal lave en personkarakteritisk, samt en samtaleanalyse. Så er der nogle som kender en rigtig god bog, hvori der også er nogle go'e samtaler? Sys det er ret svært, må jeg nok sige...
  • Første Verdenskrigs handlingsforløb

    Forumindlæg
    Hey, Jeg tænkte på om der var nogle der kunne hjælpe mig med 1. verdenskrigs handlingsforløb. Det skal være kort og præcist, dvs med vigtige årstal/datoer. (Den skal passe ind i en synopsis) :)
  • SSO

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive SSO i dansk. Tænker jeg vil analysere Tove Ditlevsens appelsiner og komme mere ind på jøderne. Hvilken retning ville i vælge udover analysen ?
  • Hjælp!

    Forumindlæg
    Hej Jeg har fået stillet en opgave til en tekst: "bigrafi af en snegl", som lyder på, at jeg skal lave et resumé, gør rede for teksten, beskrive sneglen, og karakterisere sneglen. Nu er problemet så bare, at jeg faktisk ikke heælt ved hvad forskellen er, og hvordan at jeg ikke bare ko...
  • jer der HAR været til AT-eksamen!

    Forumindlæg
    ... kan I sige noget om hvad lærer og censor spørger om? Altså om det mest er metodemæssige spørgsmål eller mere faglige?
  • Forklaring af Berlinmuren???

    Forumindlæg
    Jeg er igang med et projekt, og jeg skal fremlægge om berlinmuren. jeg ved godt hvad det er lidt, men jeg har brug for en lidt mere detaljeret forklaring om hvordan og hvorledes det forgik. Måske om DDR og BRD? Er der nogen som kan give en forklaring på hvad DDR og BRD er?
  • Hvad er/betyder Polynesien?

    Forumindlæg
    Tænkte på om der nogle af jer søde menneske der kunne forklare mig hvad Polynesien er/betyder? :-).
  • Polterabend - TIDEN HJÆLP :)

    Forumindlæg
    Har læst Polterabend af jan sonnergaard og vil gerne ha lidt hjælp om tiden den er skrevet i. Den er skrevet i 1997 nogen som har nogle fif til hvad jeg kan skrive om vedrørende den tid?
  • Samfundsfag på tysk?

    Forumindlæg
    Hvordan siger man "Samfundsfag" på tysk..
  • Indonesien

    Forumindlæg
    Hej jeg er igang med et projekt om Indonesien. Jeg er stødt ind i et spørgsmål der lyder sådan : beskriv Indonesiens primære problemer- krig, hungersnød osv. Vil nogen være sød at finde det for mig på nettet og sende mig linket, for jeg kan simpelthen ikke find noget om det.
  • Et kort spørgsmål :)

    Forumindlæg
    Fortællersynsvinkel? (Jeg - fortæller? Alvidende fortæller? Indre? Ydre?) Hvad menes der?
  • Hvordan foregår eksamen?

    Forumindlæg
    Hej.. Hvordan er det mundtlig eksamen i samfundsfag i folkeskolen foregår? Kan I komme med eksempler?? - Vi har ikke rigtigt fået noget at vide omkring det af vores lærer.. n_n
  • Htx eller Stx

    Forumindlæg
    Hej, jeg er i et lille dilema. Jeg går i HTX 1.g, men ved ikke om jeg skal skifte til STX. Jeg kan ikke lide geometry og trigeometry så meget. Jeg kan lide at regne ligninger osv. Jeg har valgt Mat A. Jeg tænker at flytte. Hvad tænker I?
  • Allegory

    Forumindlæg
    Hej allesammen, er der nogen der har en definition på ordet ALLEGORY? har søgt på nettet , men synes ikke jeg forstår det. på forhånd tak
  • Hjæp!? - 1.person, 2. person osv.

    Forumindlæg
    Hej! :-) Jeg skal analysere en novelle, og jeg skal bl.a fortælle om dens tidsform, den foregår i nutid. I bogen bruges der både "jeg" (1. person) , "hun" (3. person hunkøn). Der bruges mest "jeg" i bogen, men der bruges også hun, han osv. Når jeg så skal fortælle...
  • Samfundsfags eksamen

    Forumindlæg
    Jeg har trukket velfærdsmodeller i samfundsfag, og vil meget gerne tale om forskellene mellem de 3 forskellige former for velfærdsmodeller. Jeg har dog rigtig svært ved at finde kilder og har kun få ideer til produkter. Kan I muligvis hjælpe mig?