Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 18941 til 18960 af 31547
-
Har brug for lidt hjælp(et spark) for at komme igang med denne opgave
ForumindlægJeg skal redegør for de forskellige synspunkter, der mødes i artiklen. Og så skal jeg også diskutér dem og inddrag mine egne holdninger til novellegenren. Og til sidst spørger den om at jeg synes fx, at Hans Otto Jørgensen har ret i, at ”novellen skal aflives en gang for alle”? Artik... -
Blodets sammensætning
Forumindlæghej alle! Jeg er igang med SRO om blodets kemi. Jeg har skrevet en god del om puffersystemer indtil nu. Problemet er bare, at nu kommer biologi-delen, hvor jeg har spørgsmålet: Giv en redegørelse for blodets sammensætning. Kom herunder ind på hæmoglobin og dets evne til at binde og transportere... -
Hjælp til DHO
ForumindlægJeg er igang med at skrive dansk historie opgave (DHO) Jeg har om emnet D-dag. Dog har jeg ingen ide om hvordan jeg skal starte.. Er der nogle andre som har lavet DHO før, som måske kan give nogle råd til hvordan og hvor jeg starter? Det her er min problemformulering: Jeg vil i mit a... -
Eksamensspørgsmål: Magnesium molare masse
ForumindlægHej, Jeg sidder og skal forberede mig på mine eksamens spørgsmål, og jeg har fået et der lyder således: Forklar atomers evne til at indgå i molekyler og ionforbindelser. Du skal også redegøre for reaktionsskemaet idet du tager udgangspunkt i forsøget "Bestemmelse af magnesiums molare masse... -
Hjælp til rettelse
ForumindlægHej. Jeg leder efter en historie-kyndig, som vil bruge lidt tid på at læse min DSO igennem. Og evt komme med respons eller rettelser. Opgavens omfang er 6-8 sider. Problemformuleringen er følgende: Hvad betød den økonomiske krise for det amerikanske samfund i 1930’erne? • Redeg... -
Liberale gulerødder
ForumindlægHey søde folk! Jeg er i gang med en opgave i samf. Den omfatter velfærdsstaten, jeg sidder dog lidt i saksen nu. Jeg er nemlig blevet spurgt om jeg vil redegøre for "Liberale gulerødder" (1997) af Jens Løgstrup Madsen. Så her kommer mit spørgsmål til jer, kan i evt. hjælpe mig med det... -
Problemformulering hjælp ?
ForumindlægEr denne problemformulering uddybet og er spørgsmålene rigtige med hensyn til rækkefølge ? Problemformulering Jeg har valgt dette emne, da jeg finder det interessant, hvordan Den Franske Revolution udviklede et land og hvilke årsager/konsekvenser Revolutionen skabte. 1. Redegør for hvilke års... -
SRP Biologi & Historie
ForumindlægHej jeg skal skrive SRP om Bombespringen i Hiroshima & Nakasaki, hvor jeg vil bruge fagene Biologi og historie. I Historie har jeg fokuseret på en redegørelse for krigen og i biologi har jeg fokuseret på de biologiske konsekvenser som atomben har haft for folket og øko systemet. Men jeg h... -
Sprog
ForumindlægVi har fået en opgave i dansk, hvor vi skal skrive en analyse på 5 sider om et værk, vi selv har valgt. Værket skal være sprogligt interresant. I denne analyse skal der være en redegørelse på gerne 3-4 sider, omkring hvorfor dette værk er sprogligt interresant. Jeg har valgt Egalias døtre, som ... -
Rente- og annuitetsregning?
ForumindlægEr det korrekt, at den væsentlige forskel på rente- og annuitetsregning er, at der ved: Rentesregning: indsætter man én gang et beløb ind på en konto, som bliver forrentet med en rente f.eks. hvert år. På andet år vil beløbet og renterne fra det foregående år være det nye beløb, der igen bliver... -
SRP i IØ og VØ
ForumindlægJeg skriver SRP om It Outsourcing i Indien og jeg skal i redegørelsen fortælle om den samfundsøkonomiske udvikling i Indien gennem de sidste 10 år, samt skal jeg inddrage udviklingsøkonomiske kendetegn og strukturelle forhold i branchen, der kan have betydning for IT-Outsourcingen i Indien. Her ... -
kapacitetomkostninger,variable omkostninger osv.
Forumindlæg1. Forklar, hvordan man i diagrammet til venstre kan aflæse henholdsvis virksomhedens kapacitetomkostninger i alt og variable omkostninger i alt. 2. Redegør for forløbet af de variable omkostninger. 3. Forklar, hvorfor kurven for de samlede enhedsomkostninger i begyndelsen er faldende? 4. F... -
SRP social arv HJÆLP!
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive SRP, og skal svare på følgende spørgsel: Vurder såvel positive som negative konsekvenserne af mønsterbrydning. Min lære skriver: Når du vurderer skal du jo helst op på et højere abstraktionsniveau ift. din redegørelse. Dvs. at du gerne skal kunne anvende de begreber du... -
Differentalregning
ForumindlægHej Kan nogen være så søde at hjælpe mig med følgende spørgsmål 8. Differentialregning Du skal redegøre for differentialkvotient, herunder sekant og sekanthældning. Differentialkvotienten af en funktion skal udledes. Derudover skal du udlede formlen for en tangentligning. 9. Differentialreg... -
Om en afbildning findes
ForumindlægLad H være et Hilbert rum med orthonormal basis {en}n≥1, og lad H0 = span{en : n≥1}. Redegør for at der er en lineær afbildning T : H0 → H0 der opfylder T(e1) = e1 og T(ek) = ke1 + ek, for alle i ≥ 2. Jeg har svært ved at forstå problemet, hvordan gør man det? Jeg tror man skal fin... -
Omskrivning til partialbrøk
ForumindlægHej! Jeg søger svar på hvordan man omskriver følgende brøk til en partialbrøk, jeg har startbrøken og svaret, men skal redegøre for omskrivningen fra : 1/v2-k2 til ((1/2k)/v-k) - ((1/2k)/v+k) Jeg ved at jeg kan starte med at faktorisere nævneren i brøken, og får derned 1/(v+k)(v-k) Brøke... -
differentialregning. hjælp!!
Forumindlæghvordan reducerer jeg denne her ? F’(2) = (?(x?^3-3x-1)-(2^3-6-1))/(x-2) håber i vil hjælpe! min opgave lyder : Beregn ved hjælp af definitionen af differentialkvotienten (s. 100, 30.1 i min bog) f'(2) for funktionen f(x) = x3-3x-1 redegør for hvilke af grafregnerens værktøjer du spe... -
Tekster/kilder til levestandarden samt sundhedsmæssige forhold fra 1850 og frem
ForumindlægHey, er i gang med at skrive SRP og mangler tekster til den anden halvdel af 1800-tallet. Mit emne i opgaven fokusere primært på antibiotika (Biologi), med penicillin i fokus. Derudover skal jeg komme ind på folkesundheden og levestandarden i perioden uden penicillin i en redegørelse (Historie de... -
Bestem maksimum for f(x)
Forumindlægfunktion f er bestemt ved f(x) = lnx-3x , x> 0 A) redegør for at funktionen har et maksium: er det ikke bare fordi at funktionen er større end 0? og bestem dernæst funktionens maksium... Altså har differentieret den og fået 1/x - 3 Så har jeg løst ligningen 1/x - 3 = 0 og fået 1/3 Og nu... -
Hjælp til historiedelen af SRP
ForumindlægHej alle Jeg har følgende problemformulering til historiedelen af min SRP: "Der ønskes med inddragelse af selvvalgte kilder en redegørelse for den sociale strukturi det engelske samfundi begyndelsen af det 19. århundrede, herunder særligt kvindens position i samfundet" De eneste kild...
