Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 18961 til 18980 af 31547
-
Hjælp til vurdering
ForumindlægHej SP! :) Jeg sidder og er i gang med min SRP, hvor jeg er i gang med at skrive min vurdering :-) Jeg skal i min opgave vurdere de menneskelige omkostninger af 1. verdenskrig under inddragelse af redegørelse, analyse og begrebet "The Lost Generation" :-) Findes der en venlig sjæl der... -
Et dukkehjem aktualitet ? hjælp
ForumindlægJeg er ved at lave en opgave om "et dukkehjem" af Henrik Ibsen. og jeg vil gerne hører, om nogle af jer har nogle idér? opgaven hedder: indledning og derefter redegøre for dramaets problemstilling og budskab. Derefterdiskution af dramaets aktualitet - med vægt på spørgsmål som: hvorfo... -
Fedme blandt børn og unge
ForumindlægJeg prøver igen... Jeg har en problemformulering, der lyder: 1) Redegørelse for problemets omfang dvs. hvor mange overvægtige børn er der, og hvordan har udviklingen været. 2) En analyse af de fysiske konsekvenser af fedme. 3) Analyse af, hvorvidt der er sammenhæng mellem fedme og social a... -
Hastesag.
ForumindlægEMNE: udvalgte kulturmøder følgende overskrifter: • Antikken, med særlig vægt på Romerriget • Den arabiske ekspansion efter Muhammeds død • Vikingetiden • Imperialismen Jeg skal til at skrive en synopsis, som skal afleveres inden i aften. :( men jeg har aldrig lavet ... -
Lineære ligningssystemer?
ForumindlægJeg har et spørgsmål til min sro, hvor der står at jeg skal: Gøre rede for, hvorledes man kan løse lineære ligningssystemer ved hjælp af rækkeoperatione, samt redegøre for hvorledes man i visse tilfælde kan løse lineære ligningssystemer hjælp af den inverse matrix. Jeg sidder her med en skriveblo... -
Kemisk opbygning af testosteron
ForumindlægHej! Jeg sidder med en opgave, hvori jeg skal redegøre for testosterons kemiske opbygning. Jeg har fundet molekyleformlem, samt struktur og jeg ved at testosteron er en alkohol. Nu kunne jeg bare godt tænke mig nogle input og høre nærmere? Jeg har hørt begreber som prodrug, der blandt andet kan ... -
Historieopgave kirkens forhold til kongemagten 1104 - 1536
ForumindlægHej allesammen, Min opgave lyder som følgende: På baggrund af en redegørelse for oprettelsen af ærkebispesædet i Lund 1104 samt for forholdet mellem konge og kirke frem til 1241 ønskes en analyse af hvorledes magtforholdet mellem de to parter udvikler sig indtil 1536. Du bedes i den forbindelse d... -
Synopsis - nogle idéer?
ForumindlægJeg sidder og skal til at skrive synopsis til engelsk eksamen. Er der nogen der har nogen idéer? Har overvejet "Pheromones", altså feromoner - har også prøvet at finde lidt informationer om det, men jeg er bange for det bliver lidt for meget redegørende og lidt for lidt analytisk. Er d... -
AT eksamen; Aktør/Struktør
ForumindlægHey. Jeg er i gang med at forberede min mundtlige del af AT-eksamen i 3g. Pludselig stødte jeg ind i problemer med redegørelse af aktør og struktur. Har prøvet at google mig frem til et svar, men uden held af klar forståelse. Er der nogen der ved noget om det? Jeg bruger det i forbindelse med mo... -
Haster!
ForumindlægHej ... Jeg skal op til eksamen imorgen, kl 1030. Der er 24 timers forberedelse, og noget af mit spørgsmål lyder således: Emne : Evolution: Udvikling og artsdannelse - Redegør for følgende evolutionære grundbegreber: Homologe og analoge egenskaber, konvergent og divergent udvikling, allopatr... -
eksamenshjælp - søer
ForumindlægJeg skal nu til at starte med at redegøre for hvorledes ilt, lys og temperaturforhold varier med årstiden. I nogle noter havde jeg skrevet: (temp.?) okt-maj: Rimelig konstant ned gnm. vandsøjlen. maj-sep: Varieret. Opdelt af springlaget. okt-maj: Stor forskel ml. overfladevand og bundvand temp... -
Er der en venlig sjæl der vil hjælpe med nogle bio-spørgsmål på denne kolde vinterdag? På forhånd tak!:)
ForumindlægHej :) I forbindelse med en biorapport (A-niveau), skal jeg bl.a. svare på følgende spørgsmål, som jeg har meget svært ved! Derfor håber jeg at der er en venlig (og klog) sjæl derude der kan hjælpe mig :) I glykolysen sker der en redoxreaktion, der reducerer NAD+ til NADH. Beskriv detaljeret denn... -
hvordan integreres spansk med samfundsfag?
Forumindlæghej jeg har spansk og samfundsfag i AT og har om Cubas fremtid efter Castro i min synopsis har jeg en spansk tekst om en cubaners vision for et mere demeokratisk cuba - teksten har jeg dog ikke integreret i min redegørelse af cubas nyere udvikling, men står mere sidestillet med al det samfundsf... -
Srp shitstorm afsætning/dansk
ForumindlægHej derude. Jeg skal i gang med at skrive SRP, som så mange andre. Fagene jeg har valgt er dansk og afsætning. Jeg har en fin ide om hvordan jeg skal lave redegørelsen, men det er analysen jeg er blevet i tvivl om, hvordan jeg skal få fagene indover. Gør rede for begrebet ”shitstorm&rdq... -
Hjælp haster :)
ForumindlægHej :) I forbindelse med en biorapport (A-niveau), skal jeg bl.a. svare på følgende spørgsmål, som jeg har meget svært ved! Derfor håber jeg at der er en venlig (og klog) sjæl derude der kan hjælpe mig :) I glykolysen sker der en redoxreaktion, der reducerer NAD+ til NADH. Beskriv detaljeret denn... -
Kvantefysik
ForumindlægHej jeg skal op i fysik mundtlig A snart nu er jeg igang med at skrive om kvante fysik min lærer har skrevet følgende under emne kvantefysik Atomkerener og deres opbygning fotoners energi og bevægelsesmængde emission og absorption Men jeg har et problem med at få det til at hænge sammen kan ikk... -
Hvad er metaafsnit?????
ForumindlægHej er der nogen der ved hvad metaafsnit er??? det er fordi jeg har en dansk aflevering aflevering tale Du skal skrive en tale med en 9 klasse som modtager og dig selv som afsender om faren ved at spise for meget fast food. Du skal anlægge en bevidst retorisk strategi for at kunne overbevise di... -
AT - engelsk og samfundsfag
ForumindlægMin problemformulering i korte træk lyder: Redegør for hvad der karakteriserer dystopien i forhold til utopien. Analyser og fortolk Aldous Huxleys Brave New World. Undersøg om Aldous Huxleys vision om fremtiden skildret i Brave New World, passer ind i det senmoderne samfund, med henblik på udlejr... -
Biologi B eksamen i morgen - Hjælp !
ForumindlægHar lige været oppe og trække i biologi B eksamen. Opgaven hed: Smagens fysiologi. Nu sidder jeg så med spørgsmålet at jeg skal redegøre for smagssansen. Men en der måske kan forklare mig om jeg har forstået det korrekt. Altså smagsløgene reagere selvfølgelig på fire grundsmage, sødt, surt, bi... -
Brugbar disposition søges
ForumindlægHej Jeg skal til biologieksamen om en uge, og vil høre om der er nogen der er heldige at sidde inde med en brugbar skabelon til en disposition jeg kan arbejde ud fra? Fra i år har man nemlig lavet det som en 24-timers prøve, hvor vi får udleveret artikel samt figurer. Kunne derfor rigtig godt br...
