Søgning på: fysik og kemi noter. Resultater: 18961 til 18980 af 39386
-
hmm fatter det ikk helt!!
ForumindlægJeg har en opg., hvor der står følgende: "På den græske matematiker Diophants gravsten står der" : " Med en barndomstid på en sjettedel, som yngling en tolvtedel og som ungkarl en syvendedel hengik hans liv. Han giftede sig. Fem år efter fik han en søn, der døde fire år før han sel... -
hjælp til forståelse af Spørgsmål
ForumindlægHej jeg har fået mine mundtlige eksame spørgsmål til Matematik A Der er nogle jeg ikke lige forstår, så håber en kan hjælpe mig. 1) Gennemføre beviset for andengradsligningens rødder. Kan ikke finde det bevis er ikke helt sikker på hvad det er for et bevis ? 2) Redegøre for andengradspolynomiet... -
Substantiv for at udtrykke sig
ForumindlægJeg skal have formuleret en sætning, og er kommet til at sætte 'expressing' i funktion som et substantiv i sætningen 'a way of expressing' (altså ing-form af verbet to express) Der må findes et substantiv for det at udtrykke sig, som kan stå i stedet? Tak på forhånd!? -
Magnetiske egenskaber for O2? Haster!
ForumindlægHejsa (: spørgsmålet som volder mig stort besvær er: Angiv de magnetiske egenskaber for O2, O2-, O22-, og brug molekyleorbitalmodellen til at forklare dem. Angiv desuden hvilke af de tre molekyler, som må forvente at have den korteste henholdsvis den længste bindingslængde. Lidt hjælp til... -
Urea og SDS denaturering
ForumindlægHej,Jeg skal bruge den kemiske virkningsmekanisme for denaturering af proteiner med SDS og Urea (carbamid), urea bryder alle non-kovalente bindinger, men hvordan (hvorfor)?? og hvordan viker SDS?Fysisk Biokemi opg. 15 vintereksamen 2003; MBI, AU -
IDEER-> til 3.års opg. i bio?
ForumindlægHey folkens..Jeg tænkte på om der er nogen der har evt. emner i biologi som ville være gode at skrive om. Kunne godt bruge lidt hjælp, så håber der er nogen derude, som kan hjælpe mig..På forhånd tak.. -
Model for rente
ForumindlægHej alle. Har fået stillet følgende opgave, som jeg ikke ved hvad jeg skal stille op med: "Opstil en simpel model der kan forklare ændringerne i den danske rente. Modellen skal understøttes af faglige begrundelser". Nogle der kan hjælpe mig med at opstille sådan en model? ... -
dansk landbrug
ForumindlægHJÆLP!!!\n\n2 spørgsmål:\n\nMan skal kigge i Geografihåndbogen s. 64,66 og 68 og udfra de tal og figurer skal jeg svare på dette spørgsmål.\n\nVis at der fortsat sker en udvikling mod stordrift og specialisering.\n\ndet andet spørgsmål er:\n\nHvorfor går udviklingen i denne retning, og hvilken be... -
lidt hjælp til et par yderst interessante verber? (:
ForumindlægHej alle i spansk genier derude, det ville være herligt med lidt hjælp til at bøje;\nestar,saber og decir ..\n\nJeg er i tvivl om der skal være nogen tryk streger i estar? \n\nBøjes saber: yo se, tú sabes osv.?\n\nBøjes decir: Yo digo, tú digas, el/ella diga, nosotros decimos osv ?\n\npå forhånd ... -
Essayskrivning
ForumindlægJeg vil gerne høre fra folk, som har en rigtig god trin for trin plan over hvordan et essay skal skrives. -
Er i tvivl om 1 sætning
ForumindlægHvad har jeg gjort, siden jeg skal tie stille? Hvordan skal ovenstående sætning skrives på engelsk? Det er "siden jeg skal", jeg har svært ved. På forhånd tak -
El Mariachi
ForumindlægHejza,\n\nEr der nogen der kan fortælle mig hvad El Mariachi betyder??\n\nMange tak på forhånd\n\nmvh cfc4ever -
Den kloge narrer den mindre kloge
ForumindlægEr der nogle af jer, som ved hvad ordsproget "Den kloge narrer den mindre kloge" hedder på engelsk? .. Eller om der er et andet ordsprog på engelsk, som dækker over det samme?! -
Funktion for cirkel
ForumindlægEr der nogen det kan forklare funktionerne:\nY(t)=sin(t)*r+y\nx(t)=cos(t)*r+x\n\n? -
Matador?
ForumindlægHey! jeg skal lave et resume af Tv-serien Matador afsnit 1-4. Er der nogle der kan hjælpe mig med det? Evt. links eller tekst. Tak på forhånd. :) -
Verj vind og klima
ForumindlægHej, er der nogle der har notater, eller andre læslige tekster, om emntet "Verj vind og klima," vil jeg meget meget gerne have dem.Tak -
spørgsmål
Forumindlæghar funktionen f(x)=x^2 * e^x jeg ved man skal bruge produktreglen og har også løst den men forstår ikke helt det med at den er delt op i 2 funktioner ? f(x) og g(x) er f(x)= x^2 * 2 også delt op i 2 funktioner x^2 og 2 ????? -
HJÆLP, PROJEKTOPGAVE!!
ForumindlægHej, jeg går i 9.klasse og skal snart i gang med den obligatoriske projektopgave. Overemnet er Konflikt. Lige foreløbigt har jeg valgt at lave en projektopgave om konflikten mellem Romantikken og Det moderne Gennembrud. Jeg har virkelig brug for hjælp, og tips. Jeg modtager alt ... -
Tryk
ForumindlægHej Jeg har svaret på e) som er under "fremstilling af jern" (jf.link) fra studienet, men det virker forkert, hvordan vil I løse den? http://uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF11/110518_kemiA... -
Nogle dygtige eksaminister?
ForumindlægHei allesammen.. Skal til eksamen og ville høre om nogle af jer der klarer jer godt, om i har nogle råd? Og hvordan i gør og fremstår?? Det er de mundtlige prøver jeg bekymrer mig om.... I dansk, engelsk, tysk og matematik. I sprogfagene får jeg ulæste tekster. Nogle gode råd til en god karakter.?
