Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 18981 til 19000 af 31547
-
Bevis af formler
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal til eksamen om en uges tid i mundt. mat. og har fået udleveret mine spørgsmål så er i fuld gang med at forberede mig. `Men jeg har problemer med at finde ud af nogle opgaver: 1. Bevis sinusrelationen of formlen for arealet af en trekant. - Det jeg ikke kan finde ud af... -
Hjææælp
Forumindlæghej :) jeg sidder og forbereder mig til mundtlig eksamen i matematik.. Jeg har fået uddelt de spørgsmål som kan blive stillet til eksamen 8dog kan de være blevet rettet lidt til 5 dage inden eksamen) men jeg sidder med dette spørgsmål : rentesregninng og annuitetsregning: Gør rede for renteforml... -
definition af cos, sin og tan :z
ForumindlægJeg er står i den situation at skulle til eksamen i matematik på B. Et af spørgsmålene lyder: Definer sinus, cosinus og tangens i en retvinklet trekant og redegør dernæst for definitionen af cosinus og sinus til en vilkårlig trekant. Jeg har haft fat i enhedscirklen omkring den retvinklede, men... -
Gener
ForumindlægSpørgsmålet lyder: Genet for kamel-chymosin overføres til skimmelsvampen vha. et plasmid. For at skimmelsvampen kan udtrykke genet, er det nødvendige at indsætte flere DNA-sekvenser sammen med selve genet. Genet og de ekstra gensekvenser kaldes tilsammen et ekspressionssystem. 5. Redegø... -
Sandsynlighedsmodeller
ForumindlægJeg har fået et eksamensspørgsmål, der lyder: "Redegør for de centrale begreber i forbindelse med sandsynlighedsmodeller" Jeg har ikke kunnet skrive særligt meget til dette spørgsmål, andet end grundviden om udfald, udfaldsrum og hændelse. Men kan jeg også tillade mig at snakke om st... -
Filosofi singer
ForumindlægHjælp til at besvare disse spørgsmål? Uddrag af singers tekst slutter med: " Når vi bruger vores overskud på koncerter eller smarte sko dine middage og gode vine eller på ferier i varme fjerne lande, gør vi noget forkert. " 1. Redegør for singer's argumentation på påstanden. 2 ... -
SSO- hjælp matematik
ForumindlægHej, jeg mangler hjælp til at finde på noget at skrive til dem. håber i vil hjælpe mig ad. Redegør for centervinkler, periferivinkler og korde-tangentvinkler for en cirkel. Bevis at en periferivinkel er halvt så stor som den tilsvarende centervinkel. Forklar forskellige geometriske egenskaber v... -
er på bar bund
Forumindlæghåber seriøst der er ngoen der er gode til psykologi som kan hjælpe mig, for jeg fatter ikke en meter af det her. jeg skal redegøre for de her begreber i psykologi i min fremlæggelse klassisk betingning operant betingning kognitiv betingning virksomhedsteoretisk læring systemisk læring psykodyn... -
Eksamens spørgsmål
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om hvad man skal gennemgå til eksamen i matematik A niveau. Vi kan tage udgangspunkt i et spørgsmål: Redegør for projektion af en vektor på en vektor og for et punkts afstand til en linie. Min forløbig disposition er: anvendelse med eksempel, bevis for projektion af en vek... -
Bangladesh
ForumindlægHej ! Jeg er i gang med 24 timers eksamen og har trukket emnet 'Bangladesh' .. Mit probem er så bare at vi kun har fået udleveret et ark hvor der står meget lidt .. Opgaven lyder som følger: Giv med udgangspunkt i geofaglige begreber en redegørelse for det naturmæssige grundlag i Bangla... -
Eksamen i Religion
ForumindlægHej alle. Jeg er så heldig at skulle op i religionseksamen på fredag, men så uheldig at jeg ikke aner hvordan det foregår. Jeg læser selvfølgelig op på pensum osv., men jeg aner ikke hvordan selve eksamen foregår. Man trækker et spørgsmål eller en tekst? Hvordan foregår selve eksaminationen? Hvad... -
NG eksamen - dansk landbrug
ForumindlægJeg har netop trukket spørgsmål til mundtlig naturgeografi eksamen, hvor spørgsmålet lyder således: Med udgangspunkt i geofaglige begreber ønskes en redegørelse for den naturmæssige baggrund for dansk landbrug. Landbrugets udvikling har i de sidste mange år udgjort en stigende belastning af milj... -
Kronik
ForumindlægJeg skal lave en kronik om det moderne gennembrud, men jeg forstår simpelthen ikke opgavebeskrivelsen: Med selvvalgte nedslag i to eller flere af de tekster, vi har læst fra det modernegennembrud, og på baggrund af din viden, skal du redegøre for periodens vigtigste tanker og på baggrund af dine ... -
Øvelse
ForumindlægHej Kan I hjælpe mig med denne opgave, det behøver ikke, give svar på den, men bare hvad struktur for den, I kan fx give mig en lignende eksampel. På forhånd tak Figuren viser temperaturen i Vejle den 16. oktober 1990. Tiden er målt i timer efter midnat. Vedhæftet er et billede af grafen ... -
mat opgaver forklar
Forumindlæger helt på par bund med følgene spørgsmål ville værre luksus med lidt hjælp :) Med udgangspunkt i forskriften for en lineær funktion y = ax + b skal følgende behandles: 1Definer hældningskoefficienten (stigningstallet) a, forklar konstanten b og redegør for bestemmelsen af a og konstanten b... -
Kredsløb, hjælp!
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal til biologi eksamen i morgen, og har trukket kredsløb som jeg intet ved om. Når jeg søger på nettet kommer der ikke noget jeg kan bruge op og der står intet i min bog. så please vil i ikk nok hjælpe mig med følgende prøvespørgsmål: - Du skal overordnet redegøre for hvad ... -
Definitionsmængde
ForumindlægHej. Jeg skal beskrive definitionsmængden for vedhæftede funktion. Jeg har plottet den og beskrevet den geometrisk, men at skulle angive definitionsmængden giver mig af én eller anden grund problemer. Jeg kan komme frem til, at funktionen ikke kan antage tal mindre end 0, da man jo ikke kan tage ... -
Differential- og integralregning emneogave!
ForumindlægHey nogle som kan hjælpe mig med følgende opgaver - helt ligemeget om i har noget kort eller langt, bare noget jeg kan bruge for at komme i gang, for forstår det ikke helt. På forhånd TAK! a) Beskriv i ord og formler vigtige regler og formler i har lært indenfor området differential- og intergr... -
Historieeksamen
ForumindlægHej.. Jeg skal op til en 24-timers historieeksamen. Jeg har tænkt mig at læse op omkring perioderne og prøve også at nå de fleste af de kildetekster vi har arbejdet med. Så det er ikke så meget det at læse op der trykker. Det er mere når jeg har trukket mine kilder, hvor jeg er i tvivl om, hvorda... -
Monotoniforhold
ForumindlægI et eksamensspørgsmål kan jeg trække spørgsmålet: Redegør for begrebet differentialkvotient, og anvendelse til undersøgelse af en funktions monotoniforhold. Det har jeg styr på, men hvis jeg bliver spurgt ind til noget om optimering efterfølgende, ved jeg ikke helt hvad jeg skal sige. Jeg ved...
