Søgning på: danskerne i verden. Resultater: 18981 til 19000 af 47039
  • hjælppp!!!!!!!

    Forumindlæg
    Jeg har terminsprøver på mandag, er der nogle der kender en god måde at øve sig på dansk retskrivning- og læseprøve. please please hjælp folkens.. det virkelig vigtig :)
  • Farvestoffer

    Forumindlæg
    Hej, jeg har kemi og dansk i AT, jeg tænkte på, hvilke forsøg man kan lave for at undersøge farvestoffer i mad? Hvordan gør fødevarestyrelsen fx, når de undersøger sådan noget?
  • Selskabsformer

    Kompendie
    I Danmark findes der fem forskellige selskabsformer, også kaldet ejerformer, som en virksomhed kan benytte sig af.Virksomhederne i Danmark kan kategoriseres under de forskellige ejerformer ved at se nærmere på kravet til kapitalindskud i virksomheden, antallet af ejere samt hæftelsen. Disse ejerf...
  • Rette en sætning

    Forumindlæg
    Er den her sætning rigtig oversat fra dansk til tysk?Dansk:Schwarzwald er et kendt bjergområde i Tyskland.Tysk:Schwarzwald ist ein bekannt Gebirge in Deutschland.
  • Samfundsfag: Uddannelse.

    Forumindlæg
    Jeg har spørgsmål angående det danske uddannelses system. Hvordan kan det være at danskerne er så gamle når de er færdige med deres videregåendeuddannelse? og hvorfor er optagelses alderen så høj?
  • Lektie hjælpe

    Forumindlæg
    Hej jeg søger en der kan hjælpe mig i Dansk, skal analyse og fortolke en novelle. til mit eksameprojekt. Jeg har dansk på HF på A niveau. god løn gives.
  • Analyse

    Forumindlæg
    Hey, jeg skal til at skrive dansk rapport og jeg er ikke den store tilhænger af dansk, så hvis der er nogen der har en grundform til analyse af en tekst så ville jeg blive enormt glad...
  • Vidensskabsteorier haster en smule!!

    Forumindlæg
    Jeg forstår ikke rigtig hvad det er? Jeg har dansk og erheversøkonomi, i dansk har jeg brugt diskursanalyse og i erherversøkonomi har jeg brugt forskellige teorier indenfor faget. Hvad er videnskabsteorier??
  • Ordbog?

    Forumindlæg
    Hej, skal oversætte noget på engelsk til imorgen og er selvfølgelig så uheldig at ikke finde min engelsk - dansk ordbog.Nogen som evt. har et link til en engelsk - dansk ordbog på nettet?Hilsen Martina.
  • Hvad er et essay?

    Forumindlæg
    Hejsa!Ja helt kort, jeg er meget i tvivl om hvad et essay egentlig er når det kommer til dansk. det er jo ikke det samme som i engelsk og det gør mig meget forvirret..Nogen der kan beskrive kort og med få ord hvad et dansk essay er?
  • Kendte forfattere?

    Forumindlæg
    Er det kun tekster af forfattere, som man tidligere har arbejdet med i løbet af de tre år med dansk, man kan trække til mundtlig dansk? Eller kan man også komme op i tekster af ukendte forfattere?
  • Statistik og meningsmålinger

    Forumindlæg
    Er der nogen, der har en idé om, hvor jeg kan finde statistik eller meningsmålinger over den danske befolknings opbakning til krigen i Aghanistan? Om de danske tropper skal sendes hjem osv.? Gerne over en årrække.
  • Kronik af "Alle Taler Ingen Lytter"

    Forumindlæg
    hej, søger hjælp, er jeg virkelige bleven så dårlig til dansk at det her kun fortjener et 02? min lære gav mig 02.. så om i gad kigge på den? tak, det er 2.g dansk A. på forhånd tak
  • Gennemsnitskarakter

    Forumindlæg
    Hvordan beregner man gennemsnitskarakter F.eks hvis man har fået Dansk mundtlig 02 Dansk skriftlig 4 Matematik skriftlig 7 Matematik mundtlig 4 Hvordan beregner man gennemsnit af de karakterer?
  • Verber

    Forumindlæg
    Hej alle, Jeg har en engelsk aflevering til i morgen hvor jeg skal skrive hvad der sker med verber når man oversætter fra dansk - engelsk og fra engelsk - dansk. Jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig. På forhånd tak (:
  • afgangseksamen 2006 i 10 klasse...

    Forumindlæg
    Hej kunne godt tænke mig at høre nogle af de emner, som i kom op i 10 klasse sidste sommer!! i dansk, matematik og engelsk hvis i kan huske det! Men er egentlig mest interesseret i dansk..
  • Kommatering

    Forumindlæg
    Hej Jeg har et spørgsmål ang. kommatering. Jeg er i tvivl om hvorvidt der skal være komma i sætningen nedenunder: Vi danskere har det godt. Skal der være nogen form for komma efter vi/danskere? Mvh K
  • SRP meget lille spørgsmål?

    Forumindlæg
    Jeg kan simpelthen ikke komme på hvad "The Intrusive Narrator" hedder på dansk, er der en der kan hjælpe mig? Jeg ved hvad det betyder, men det er det danske ord for det jeg mangler :)
  • Social constructionism er?

    Forumindlæg
    Hej :) Er der nogen der ved hvad Social constructionism betyder på dansk? Altså hvad er det danske psykologiske udtryk? Jeg har forsøgt på google, men jeg får ikke rigtig noget konstruktivt ud af det, så håber på noget hjælp :)
  • Ti 89

    Forumindlæg
    TI-89 titanium lommeregner med software, vejledning og kabler .Sælges til 1000 kr. 2 dansk /fransk og fransk/dansk gyldendals røde ordbøger sælges til 350 kr