Søgning på: kemi b. Resultater: 18981 til 19000 af 96568
-
Hjælp, det haster!
ForumindlægTrækker det ned, hvis man til mundtlig biologi eksamen er afhængig af sin disposition? -
Hvordan kan det forklares?
ForumindlægEr der nogen kloge hoveder der kan hjælpe mig...Hvad er forklaringen på at ethansyremethylester er letopløselig i vand, mens fx butansyremethylester er ringe opløselig i vand?På forhånd tak! -
hjælpemidler
Forumindlæghey,er det tilladt at bruge hjælpemidler i fysik eksamen - 9.klasse?takker -
5' og 3'-enderne
Forumindlæghej!jeg kunne godt bruge lidt hjælp til at forstå, hvordan man finder ud af hvilken ende, der er hvad. i min bog står: "...den ene ende af kæden betegnes 5'-enden, hvortil der er knyttet en fri fosfatgruppe til kulstofatom 5', mens den anden ende af kæden kaldes 3'-enden, idet de... -
kedeligt
Forumindlægjeg har siddet i næsten 2 uger og siddet og læst og læst og atter læst til eksaminerne, og jeg bedte til at få en pause, da alle mine eksaminer lå 3-4dage lige efter hinanden. Nu har jeg min sidste eksaemen tilbage den 19. og har 9 dage til forberedelse..endelig har jeg fået min pause, men nu, nu... -
Hvad kom du op i?
ForumindlægHvad kom du op i i år - både årsprøve og eksamen - og hvad ville du havde foretrukket at komme op i? -
Forskel på optisk rotation og refraktiv index
ForumindlægHej, Jeg sidder her og spekulerer på forskellen mellem optisk rotation og refraktiv index, da jeg mener at begge er en målig om hvor vidt et stof kan dreje lys? Hvor ligger den specifikke forskel i det? Jeg kan ikke helt forstå det, hvis der overhovedet er en forskel som sådan. -
fuldstændig oxidation
ForumindlægHvad vil det sige at kobber oxideres fuldstændigt af saltpetersyre?Og hvordan vil i skrive det op?Mit eget bud:Cu+NO3(-)-> Cu+3 + NO ?Kan godt afstemme men har ikke lyst til at gå i gang med det før at jeg har den rigtige reaktion -
Vand ved kogning
ForumindlægHej.. En anden og jeg har diskuteret om hvad der sker med vand(H2O)ved kogning. Det simple spørgsmål går på:Sker kun første reaktion ved kogning?1. H2O (l) --> H2O(g)Eller sker reaktion to også delvist ved kogning?2. 2 H2O (l) ---> 2 H2 + O2 -
vandopløseligheden
ForumindlægHvad skal mna forvente om vandopløseligheden af følgende stoffer: CH3OH, C6H6, CCl4, CH3CH2NH2 og CH3CHBrCH2CH3 -
Friår?!?!?!?
ForumindlægKan man ikke holde et friår mellem 2.g og 3.g ??Er så skoletræt :/ -
Radioaktivitet
ForumindlægHvad sker der når mennesker udsættes for radioaktive stoffer?/ Hvad sker der når celler påvirkes af ironiserede stråler? -
Bindings energi .. mystisk
ForumindlægJa, jeg er ved at gennemgå et emne i fysik. Og jeg synes virkelig det med massedefekt, bindingsenergier er mystisk. Jeg har prøvet at set rundt om nettet og herinde, men uden held. Nu til spørgsmålet. Når en kerne bliver dannet får den en bindingsenergi - og hvad præsis er det for en energi? Er d... -
SSO
ForumindlægEr der nogle af jer der har skrevet SSO om "syntese af Acetylsalicylsyre" ? Hvis ja, hvad fik I? Og hvilke emner kunne man inddrage i "Acetylsalicylsyre". Har nemlig tænkt mig at skrive om "Acetylsalicylsyre" men ved ikke hvad jeg kan have med, der er "guf"... -
Ækvivalens
ForumindlægJeg sidder med en teoriopgave hvor jeg sidder fast: for hvordan forklare man ækvivalenspunktet? Det kan ikke være når syre og base ophæver hinanden, da der så ikke kunne være tre ækvivalenspunkter (som der jo er i en triprot syre) -
Reaktionsskema?
ForumindlægI tre forskellige isolerede systemer bringes en kemisk reaktion til at forløbe: 1. NaHCO3 (s) --> NaHCO3 (aq) 2. NaHCO3 (aq) + NaOH (aq) --> Na2CO3 (aq) + H2O(l) 3. NaHCO3 (s) + NaOH (aq) --> Na2CO3 (aq) + H2O(l) Jeg skal som opgave skrive reaktioner som forløber i 1,2 og 3 om på den ... -
Metoder
ForumindlægHvilken metode skal man bruge hvis man vil finde ud af om frugtsaften er fortyndet eller koncentreret ? Tak på forhånd. :) -
Civilingeniør VS. diplomingeniør!
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig forskellen på civilingeniørens arbejde og diplomingeniørens arbejde i hverdagen? -
upolær? polær?
ForumindlægNogen der kan fortælle mig, om hvorvidt ehtanol og heptan er polære eller upolære? og hvorfor Har det noget at gøre med hydrofobe og hydrofile grupper? -
Maple eller Mathematica?
ForumindlægTil næste år (eller året efter) skal jeg på uni (jeg er ikke helt afklaret, men det bliver helt klart noget naturvidenskabeligt eller en ingeniøruddannele). I den forbindelse har jeg fået at vide, at man bruger Maple eller Mathematica meget til udregninger, grafer mm. 1) Er der nogen der ved, om...
