Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 18981 til 19000 af 153151
-
Nazisme
ForumindlægHejsa alle sammen!Vi er i historie gået igang med emnet Nazisme, og bruger bogen "Nazisme - og nynazisme" skrevet af Torben Smith. Jeg tænkte så om nogle har nogle gode noter til emnet. Please hjælp hvis I har! På forhånd takHilsen Sasha -
Cubakrisen
ForumindlægHej alle. Det er sådan at jeg skal skrive om cubakrisen. Jeg skal blandt andet skrive om kontrafaktisk historie. Og hvad kan det eksempel være? Altså har ik helt styr på hvordan man skriver en kontrafaktisk historie. -
Argumenter for om hvad er værd mellem en mønt eller en seddel
ForumindlægJeg har en opgave for, og jeg forstår den ikke helt, jeg har prøvet på at søge om det på Google, men der er ikke noget resultat om det. Jeg ville gerne have nogle argumenter for hvad er værd mellem en mønt eller en seddel? hvis der er en da kan hjælpe, pls svar :) -
hjælp til boganalyse
Forumindlæghej er der nogen der har læst og har lavet nogle opgaver til bogen: "et løft af sløret" skrevet af Rushy Rashid???? -
Hvilken tekst skrev du om?
ForumindlægHejsa kære venner. Jeg håber i alle sammen har det godt. Den her tråd henvender sig mest til de folkens som har været til skriftlig dansk (studentereksamen) d 22/05-06. Jeg er bare vildt nysgerrig efter at vide, hvilken tekst de forskellige personer har valgt at skrive om. Jeg kan starte med at... -
Stil
ForumindlægHej allesammen. jeg skal aflevere en dansk stil, den 17 november, og jeg ved ikke hvilken jeg vil vælge. jeg har tænkt over to. 1. det er en krimi, hvor man skal skrive videre på en historie. opgaven hedder: Her er begyndelsen til en kriminovelle. Skriv novellen færdig. vælg eventuelt en anden o... -
Pythagoras' sætning bevis, udvidet
ForumindlægJeg sidder og arbejder på min SSO, i faget matematik - men der er en af de givne opgaver, jeg simpelthen ikke kan få hen. Jeg vil helst ikke have svarene givet, men hvis der er nogen der meget detaljeret kan forklare mig hvad det er man skal, ville det være rart :) Opgaven lyder: I den retvin... -
skriftlig dank og skriftlig engelsk
Forumindlæghej Jeg har det problem at jeg nogen gange griber opgaven an forkert.. Dette vil jeg gerne rette på, erder nogen de rkan hjælpe mig med det.. Jeg tror der er meget jeg misforstår når jeg skal f.eks.til at skrive en dansk stil eller en engelsk still... For resten skal jeg snart til eksamen og jeg ... -
Samlet kinetisk energi
ForumindlægHej Jeg sidder med en opgave hvor jeg skal finde den samlede kinetiske energi af en geværkugle, og en træplade. Træpladen hænger i to snore fra loftet og har en masse på 678g. kuglen skydes ind på pladen og sætter sig fast. dette leder pladen til at bevæge sig i en cirkelbevægelse. Kuglen har e... -
Rettelse og kommatering
ForumindlægEr der nogen der måske vil efterrette min billede analyse af "den lidende"? Den er her den er dog kun halvt da jeg ikke orkede skrive det hele ind i dette indlæg :) lidt mindre til jer:P Billedet ”Den Lidende” er maleri fra omkring 1700 tallet, kunsterne er ukendt. Man... -
3. Persons fortæller!!
ForumindlægEr der nogen herinde som er så søde at skrive et par linjer, der viser 3. persons fortæller. Lige nu tænker jeg på en alvidende, men som har en spreciel persons historie, God det gav ikke mening... Anyways, det er derfor jeg er her, PLEASE HJÆLP, DET ER TIL EN STIL TIL PÅ TORSDAG!!! PLEEEEA... -
Læse SRP igennem?
ForumindlægHej alle Er der en der kunne tænke sig at læse min SRP igennem? Jeg har i dag modtaget karakteren, og da jeg normalt ligger i den gode ende af karakterskalaen, er jeg utrolig skuffet og uforstående for den karakter der er blevet givet. Jeg skriver ikke karakteren, så personen, som måske gerne vil... -
Komplekse tal - historisk set
ForumindlægHej alle genier og SRP-skrivere. I forbindelse med min SRP, er jeg blevet bedt om, at forklare hvilke synspunkter "opdagelsen" af de komplekse tal førte med sig fra Renæssancen til Oplysningstiden. Jeg synes ikke selv, at jeg har fundet noget der kan besvare det specifikke spørgsmål, så... -
Hjælp til emne-bestemmelse..
ForumindlægHej, Jeg vil godt skrive i religion (som det ene af de to fag) i min AT-synopsis. Overemnet er Rejser - opdagelser, forandring og ny viden. Jeg kunne nemlig godt tænke mig et enme hvor det er kristendommen der ligges vægt på - men jeg kan ikke nogle konkrete emner til det. Fagene jeg skal kombin... -
1 engelsk spørgsmål (igen)
ForumindlægHey, kan i hjælpe mig med denne sætning:*I modsætning til denne historie, hvor det er udlændinge der er "being disliked" af englændingerne, er det lige omvendt i denne anden novelle...Ved det lyder helt forkert, men prøver alligevel: (er ikke så god til engelsk) "In contrary to thi... -
SRP i Engelsk- hvad valgte du?
ForumindlægJeg skal vælge fag og område til mit SRP om få dage og er meget i tvivl. Jeg SKAL skrive i engelsk da det er mit eneste studieretningsfag på A niveau. Derudover vil jeg enten vælge samfundsfag eller historie. Jeg har overvejet at vælge apartheid som emne, men er virkelig i tvivl og søger gode råd... -
Nogle der har arbejdet med "Praxis" af Fay Weldon?
ForumindlægHej. Som overskriften siger, så vil jeg gerne høre om der er nogle, som har arbejdet med "Praxis" af Fay Weldon, da jeg rigtig gerne vil se f.eks. en analyse eller andet arbejde i forbindelse med Praxis. Jeg skal bruge Praxis i mit studieretningsprojekt, og her i weekenden skal jeg g... -
AT-emne + fagkombination
ForumindlægHej. Som I nok ved, så har vi i år i AT fået emnet: Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 Jeg har nogle emner i tankerne: - Coca Colas historie og gennembrud - Damptoget/Jernbane - Flyvemaskinen (Wright-brødrene) - Telefonen (massekommunikation) - Darwin og konspiratio... -
Valg af emne??
ForumindlægKære SP Jeg skal snart skrive srp og mangler desværre inspiration til emne. Jeg skriver i fagene Bioteknologi A og Historie A. Vil gerne undgå emner som de fleste skriver om, når der er tale om den her fagkombination som "Pesten", "Den spanske syge" osv.. Gerne et emne med ... -
Noter! "Verden efter 1914"
ForumindlægHejsa! Jeg søger notater til bogen Verden efter 1914 da jeg skal op i historie og har fundet ud af at jeg er super dårlig til at begrænse mig hvad angår noter :) Det tager mig derfor laaang tid og jeg føler at jeg får skrevet alt for meget... Jeg har forsøgt at søge på diverse ting under "op...
