Søgning på: kemi b isis. Resultater: 19001 til 19020 af 96602
  • Separation af de variable mht reaktions orden

    Forumindlæg
    Et billede er vedhæftet, der viser reaktionshastighedsudtryk for en første ordensreaktion. Jeg skal vise hvordan jeg fra det første udtryk kommer til det andet udtryk ved hjælp af separation af de variable (se pilen). Er der nogle der vil give en hånd.. Jeg har virkelig svært ved det her... På...
  • er der nogen der vil hjælpe..?

    Forumindlæg
    er der nogen der ved formlen for det vandholdige salt..? :)
  • Reaktionskinetik

    Forumindlæg
    Hey vil lige spørge om der er nogen som har gode notater til reaktionshastighed og reaktionsorden... :)
  • ????????????????

    Forumindlæg
    ved i hvor man kan downloade gamle eksamens sæt i samfundsfag skriftlig....fordi jeg skal nemlig op til årsprøve i samfundsfag skriftlig på onsdag...kan det være at jeg måske kommer op i den de havde sidste år???????
  • eksamenssæt 2008

    Forumindlæg
    Hej alle... Er der nogen der ved, havd sidste års skriftlige eksamenssæt i tysk hed/omhandlede Tak på forhånd
  • redoxreaktioner

    Forumindlæg
    hej.Nogen der ganske kort kan gennemgå redoxreaktioner? Gerne ud fra denne reaktion:Fe++ + NO3- -> Fe+++ + NODet er mest starten jeg har svært ved (oxideringnumre).Mvh Ninna
  • reduktion/oxidation

    Forumindlæg
    Hej!Jeg har svært ved at finde rundt i begreberne oxidation og reduktion. Jeg ved at oxidation er stigning i oxidationstal, mens reduktion er fald i oxidationstal - men dette giver ikke altid mening i mit biologi. Bl.a. står der at et molekyle oxideres- men ved eksemplet afgives der en hydron og ...
  • VEKSELSTRØM!!!ELLER KALK Er der nogen som har notater til vekselstrøm eller KALK!!

    Forumindlæg
    Har brug for notater til vekselstrøm eller kalk. Skal op i morgen!!
  • ethanols bindingstype

    Forumindlæg
    Hej med jer! Er der en af jer der kan fortælle mig hvad ethanols bindingstype er? ionbinding, kovalent binding eller polær kovalent binding? Tak på forhånd :-)
  • Fedtsyre

    Forumindlæg
    Hvad kan jeg mon forklare ud fra dette, hjælplige :(
  • flerfagligt og tværfagligt

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen der kan fortælle mig hvad forskellen er på monofaglig, flerfaglig og tværfaglig niveau?
  • Hvilken lommeregner?

    Forumindlæg
    Hejsa! Jeg er startet i gymnasiet i sommers, og nu da grundforløbet er sluttet, har skolen informeret omkring, hvilken lommeregner man bør invistere i..... Jeg har matematik på A-niveau! Skolen anbefaler en TI-Nspire med tilhørende software. Jeg har dog læst lidt omkring det på nettet, og der...
  • Optagelse

    Forumindlæg
    Hej Jeg søger ind på farmaci i år på KU, men mit snit ligger på 5,0 uden bonus. Der står inde på ug.dk at der er et fast karakterkrav på 6,0. Er der en chance for at jeg kan komme ind?
  • Medicin - Bøger - Første semester - københavn

    Forumindlæg
    Hvilke bøger læser man første semester i kbh på medicin studiet? Tak på forhånd? :)
  • Ingeniør uddanelse

    Forumindlæg
    Hvad er den bedste ingeniøruddannelse? I form af job og løn?
  • hjælp til div opgaver hurtigt

    Forumindlæg
    jeg skal finde opløsligheden af magnesiumhydroxid i 0,1 M NaOH er det rigtigt at kop=x*(0,1M+2x^)^2og hvad gør jeg så herefter??
  • AT2

    Forumindlæg
    Så er AT-forløbet endnu engang i gang, i hvert fald for mit vedkommende.Igen er jeg interesseret i at vide, hvad andre gymnasieelever foretager siger: - Emne - Samarbejdende fag - Slutprodukt - (Kompetencer? - Sværhedsgrad i forhold til før?)Men kør den som du lyster...
  • Navngiv stoffet

    Forumindlæg
    ber nogen kan fortælle mig, hvad dette stof hedder og meget gerne en lille begrundelse :-) (Se vedhæftede) Tak! :-)
  • pH

    Forumindlæg
    Hey, sidder med en opgave som jeg ikke rigtigt ved hvordan man løser den\n\nBeregn pH i en opløsning, der er fremstillet ved at hælde 10mL, HCL 1,00M i en 200mL målekolbe og fylde op med demineraliseret vand til stregen?? \n
  • digoxindosis

    Forumindlæg
    Digoxin udskilles af kroppen efter 1. ordens kinetik. For en normal person er halveringstiden (t1⁄2) 36 timer. Ved en dosis på 0,125 mg opnåes en maksimal plasmakoncentration på 1,5 nM ( en del af digoxinen bindes i muskelvæv). Plasmavolumen antages at være 5,5 L og molmassen af digoxin e...