Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 19041 til 19060 af 31547
-
Differential- og integralregning.
ForumindlægHey! Jeg skal i gang med at skrive en MINI-SRP og har fået nogle spørgsmål som jeg ikke rigtig forstår, så håber i kan hjælpe! Jeg har fået 3 formler: Så skal jeg redegøre for hvad disse abstrake begreber betyder, og hvordan de relatere sig til begreberne strækning s, hastighed v og accelera... -
Indledning til Rødstrømpebevægelsen
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en opgave, eller har skrevet om Rødstrømpebevægelsen i 1. hf historieopgave. - og jeg er nu nået til indledningen. Jeg har skrevet min problemformulering, og har skrevet lidt i min indleding, men er simpelthen så drårlig til at fylde mere på :/ Min problemformulering: ... -
OBS! METODER TIL AT
ForumindlægHej, er igang med AT årsprøve og skriver i biologi og samfundsfag. Jeg vil finde et alternativ til mad, som skader miljøet Har denne problemformulering: Redegør for hvad der er vigtigt i kosten og hvor man kan få det fra. Undersøg hvilke fødevarer der har den største klimabelastning. Diskute... -
Grammatisk analyse!
ForumindlægHej, jeg sidder og skiver opgave, men er gået helt i stå ved dette spørgsmål: Foretag en strukturel grammatisk analyse af sætningen (herunder dens syntagmer): ”Men troen på fremtiden og sammenholdet blandt økologerne bar Thise Mejeri gennem nogle svære år.” og gør rede for, på hvi... -
Plancks konstant - hjælp til formel
ForumindlægHej! Jeg skal beregne Plancks konstant, h, ved hjælp af følgende formel: h = (λ_min*U*e)/c Dette har jeg gjort og har fået et resultat der passer godt. Mit problem er bare at jeg skal redegøre for formlen - er der en af jer der kan hjælpe? :-) Jeg vil umiddelbart sige at jeg star... -
International vinkel eller hvad?
ForumindlægHejsa. Jeg har en problemformluering der lyder således: Giv en kort redegørelse for den industrielle revolution i England. Analyser den industrielle revolutions betydning for den engelske befolknings velstand og levevilkår i 1800-tallet. Vurder med udgangspunkt i analysen, hvilke ligheder og fors... -
HJÆLP TIL SRO - Model Valg
ForumindlægHej. Jeg har fået en problemformulering i SRO og vil høre om i kan anbefale nogen valg af modeller til spørgsmålene, da jeg selv er lidt i tvivl om hvilke modeller jeg skal anvende til min problemformulering Problemformuleringen du skal løse er følgende: Redegør for det danske kaffemar... -
Globaliseringsprocesser for en virksomed
ForumindlægJeg er igang med et forløb om globalisering, og i en opgave bliver jeg bedt om, at redegøre for de teorier som beskriver globaliserings processen for en virksomhed. Ved at google har jeg fundet frem til noget om 3 forskellige stadier, men jeg har altså stadig brug for lidt hjælp. Er der nog... -
Erhvervspolitiske strategier
ForumindlægKan nogen fortælle mig hvor jeg kan finde brugbart materiale om erhvervspolitiske strategier? Jeg skal redegøre for brugen er politikken med særlig fokus på de seneste 30 år i Danmark Jeg skal analysere hvilket større erhvervspolitiske initiativer/tiltag som er gennemført de seneste 5 år ... -
hjælp - det haster !
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive en dansk-historie opgave, da jeg går i 2.g. Mit emne er kvindehistorien i Danmark fra 1914-1939. I min redegørelse har jeg et punkt, hvor jeg skal gøre rede for udviklingen af ægteskabet i forhold til seksualiteten, i denne forbindelse vil jeg inddrage en tabel, som viser... -
opgaveformulering?
ForumindlægHvad synes i min problemformulering om ''Danmark under Napoleonskrigene''? Kunne jeg evt. gøre noget bedre? Problemformulering: Napoleonskrigene kom til at spille en væsentlig rolle i historiens gang, men også i dansk historie. Danmark mistede Norge og var blevet et mindre land. D... -
Kontanthjælpsreformen
ForumindlægHej er der nogle her der kan hjælpe med disse spg ;) Kontanthjæpsreformen redegøre for problemet, forklare hvordan regeringen ønsker at løse det og undersøge, hvordan andre politiske partier ønsker at løse problemerne. du skal forholde jer til fordele og ulemper ved de foreslåede løsnin... -
Eksamenstræning Mat A
ForumindlægHej drenge og piger. Vi skal i den kommende tid øve os på Matematik eksamen. Vi ved ikke hvem der bliver udvalgt i klassen, så alle skal forberede sig. Næste gang vi skal øve hedder spørgsmålet: Linjer og vektorer i planen Redegør for vektorbegrebet Bevis sætningen om den rette linje. Proble... -
problemformulering til historieopgave?
ForumindlægEmne; Hellig krig og forhold til andre kulturer - til historie opgaven 2.g Redegørende; Hvad er baggrunden for det første korstog opståen? Analyserende; På hvilken måde afspejler det nutidens forhold mellem muslimer og kristne? Det er bare en foreløbelig problemformulering, er der nogle som har n... -
reduktionsopgaver
Forumindlæghej alle Jeg har en matematik aflevering, hvor der er en opgave, som jeg simpelhen ikke forstår. Vil i hjælpe mig? Tre regneudtryk er reduceret, men der er sket fejl. 32 - 4(4x + 7) = 32 - 16x + 28 = 50 - 16x 2(4a + 3) + a(2 - b) - ab = 8a + 6 + 2a + ab - ab = 10a + 6 0,5a -(2b + a) · 3 = ... -
hjælp til DHO
Forumindlæger der nogle der vil komme med ideer til hvordan jeg kan skrive min problemformulering om så den bliver mere klar og tydelig og knap så bred. på forhånd tak. Jeg har valgt emnet nyeste tid, tendenser i samfundet. Med udgangspunkt i en redegørelse af narcissisme/selviscenesættelse som begreb, vi... -
hjæææælp mærsk
ForumindlægHvem er god til virksomhedsøkonomi??? Jeg har en aflevering hvor der er 3 spørgsmål jeg virkelig ikke kan finde ud af :( de lyder sådan her: - Redegør for, hvilke investeringsårsager, der kan være tale om i artiklen. - Analyser investeringen ud fra investeringskalkulen i bilag 2 - Diskute... -
Eksponentiel og potens - hjælp
ForumindlægJeg er gået lidt i stå i min eksamensforberedelser, da der er nogle ting jeg ikke helt forstår. Jeg skal forklare følgende: Dette spørgsmål er generelt for både eksponentielle funktioner og potens funktioner "Anvend differentialkvotient i forbindelse med redegørelsen for grafens forløb&q... -
Matematik mundtlig eksamen
ForumindlægHej Et af mine eksamensspørgsmål til mundtlig matematik lyder således: Du skal behandle differentialkvotient, herunder differentibialitet og differentialkvotient for funktionerne x^2 og tangentligningen. Jeg ved at jeg skal fremlægge bevis for sætning 1, bevis for tangentligningen og et eksem... -
2.G Dansk-historie opgave... hjælp!
ForumindlægHej, Jeg er i gang med at skrive min dansk-historie opgave og er løbet ind i en blindgyde. Jeg er kommet til analysedelen efter at have skrevet redegørelse osv. .. Problemet er nu, at jeg ikke ved hvordan jeg skal skrive analysedelen. Jeg er meget i tvivl og har indtilvidere bare skrevet hvad per...
