Søgning på: srp historie kemi. Resultater: 19061 til 19080 af 34803
  • Afstem reaktionsskema

    Forumindlæg
    Nogen der har lavet opgave A og B i denne vedhæftede opgave? Eller vil fortælle hvordan man gør, har slet ikke ikke naturvidenskablig linje med kemi, så er lidt lost.. ? Håber der er nogen der vil og kan hjælpe:-)
  • hva betyder fældningsreaktion?

    Forumindlæg
    heeeej..hvad betyder ordet " fældningsreaktion(er)" ?er stødt på det i forb. med kemi...har på nuværende tidspunkt ingen ordbog. :Shåber nogen kan hjælpe..mange taaaaaaaaak :D
  • Redoxreaktion

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til eksamen i Kemi C i morgen og har et spørgsmål jeg er lidt i tvivl om: Forklar hvordan du i princippet vil afstemme en redoxreaktion for at finde de ækvivalente stofmængder i reaktionen. Håber i kan hjælpe og på forhånd tak :)
  • Hvad betyder [ ]?

    Forumindlæg
    Hej Jeg er i gang med at læse mine noter til fysik/kemi noter. Der er et spørgsmål, jeg ikke kan huske hvad svaret er. Spørgsmålet er: Hvad betyder [H+] og [OH-]? Tak på forhånd
  • polær binding

    Forumindlæg
    hej jeg er igang med at lave en kemi rapport og har brug for lidt hjælp.hvad er karakteristisk for et polært stof og for et upolært stof.og hvordan har et polært det sammen med et upolært stof.
  • konstant????

    Forumindlæg
    Hej :)) har fysik/kemi eksamen i morgen, så håber virkelig i kan svarer så hurtigt som muligt :)) Jeg vil gerne vide, hvad det betyder, når noget er konstant På forhånd tak
  • [H3O+]

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg sidder med noget bioteknologi - kemi, hvor jeg skal svare på nogle spørgsmål til et forsøg. Et af spørgsmålene er, at jeg skal finde ud af hvad [H3O+] er.... Er det M (molar massen) jeg skal finde ? På forhånd tak :)
  • Opløselighedsprodukt (Ca(OH)2)

    Forumindlæg
    Hej Derude jeg sidder og skal til mundtlig kemi A eksamen, og kan simpelt hen ikke finde ud af dette inde for opløselighedsprodukt: Hvad sker der med opløselighedsproduktet for calciumhydroxid hvis temperaturen hæves ? Håber i kan hjælpe!
  • Redoxreaktioner

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal op til mundtlig kemi i overmorgen og har problemer med at forstå redoxreaktioner. Ved godt at det er en reaktion hvorved der sker en elektronoverførsel. Men kan ikke forstå hvordan . Håber i kan hjælpe :)
  • hældningskoefficient

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med at lave kemi rapport om Nernst lov, dog er jeg i tvivl om hvordan jeg finder hældningskoefficient ud fra min graf, som er retliniet...er der nogen der kan hjælpe?
  • Forsøg til emnet metaller

    Forumindlæg
    Hej jeg skal op i mundtlig fysik/kemi snart og der er 6 enmer jeg kan komme op i hvoraf et af dem er metaller hvilke (enkle) forsøg kan man lave til det emne??
  • Polystyren

    Forumindlæg
    Hej. Er i gang med kemi afleveringen og der er 3 opgaver som jeg ikke kan finde ud af i sættet om polystyren, så hvis der er nogle der kan hjælpe (gerne hurtigt) så vil det være alle tiders. MvH Playstation
  • kemiingeniør - DTU

    Forumindlæg
    Hej, Jeg er optaget for Bachelor i Kemi og Teknologi i DTU. Er der nogen som læser det? Er bøger i dansk eller engelsk og havd med læsning og klasser? Er der virkelige hårdt at bestå?
  • Skal man skrive rapporter i biologi?

    Forumindlæg
    Har indtil videre haft fysik og kemi, og der skulle vi lave forsøg og skrive rapporter. Er det også sådan i de andre naturvidenskabelige fag, fx biologi og geografi?
  • program til fysik

    Forumindlæg
    Finder et program til fysik, som minder om det lille program til kemi, som hedder kemiassistent? Det skal være til fysik på B-niveau. Altså nogen med mekanisk og termisk fysik.
  • Fremstilling af vand ved hjælp af hydrogen

    Forumindlæg
    Jeg skal i min Fysik/kemi rapport svare på dette spørgsmål: Fremstilling af vand ved hjælp af hydrogen - Jeg skal derved vise det. Er der nogle der her lyst til at hjælpe mig med dette spørgsmål?
  • pKb-værdien for NaOH ???

    Forumindlæg
    HejEr der nogle der er indehavere at en databog i kemi/fysik som lige har mulighed for at slå pKb værdien op for NaOH(aq)på forhånd takmvh kim
  • HJÆÆÆLP ! :D

    Forumindlæg
    Fysik/Kemi ..Hvilken masse har Cl (37 i kernedele)(17 protoner) ?mit eget bud er : 37 Unit.*Men jeg kan ikke helt selv huske reglen omkring dette .
  • Opskriv reaktionsskema

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe med en kemi opgave? Opskriv reaktionsskema (strukturformler) for følgende additions-reaktionerne a) Hex-3-en og hydrogenchlorid b) But-2-en og dichlor
  • Hjælp til eksamenssæt.

    Forumindlæg
    Er der nogen der har lavet eksamenssættet i Kemi fra august 2008? - der er nemlig mange opgaver jeg slet ikke kan overskue, har dog lavet hele opgave 1. hjæælp?