Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 19121 til 19140 af 156338
-
Eucaryote
Forumindlæghvad er forskellen på encellede og flercellede eukaryotet -
AP
ForumindlægHej, Jeg er kommet i tvivl om jeg på mit første karaktererblad vil få en karakterer for AP, jeg ved, at jeg vil få en karakterer i det, når jeg har været oppe til en test op til jul. Men vil der stå en karakterer ud for AP, når jeg engang får mit første eksamensbevis til december? :) -
Forskelle på biotech uddannelse på LIFE og DTU
ForumindlægHej alle herinde. Da jeg går i 3.g og skal til at vælge hvad jeg vil fortage mig efter sommerferien. Det er så her problemmet kommer. Jeg vil meget gerne læse bioteknologi(biotech). Men hvor skal man læse det henne?, derfor har jeg to kandidater. Endten skal jeg læse det på LIFE(biovidenskabelige... -
osmose i kartoffel
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med at se om min teori om osmose og diffusion er korrekt så vil jeg blive rigtig glad:) Osmose er diffusion gennem en halvgennemtrængelig (semipermeabel) membran hvor stoffer vil søge fra høj partikel koncentrationer mod lav for at udligne, det er hvad ... -
hjæælp dt haster ..
ForumindlægHej.. Jeg er gået i stå med et par spgsm. som bare SKAL besvares, men jeg kan ikke finde ud af det.. og skal op til eksamen på mandag om det.. Er der evt. ngn der gider at hjælpe? ville være super taknemlig..: 1. hvordan danner planter energi ud fra solens lys, og hvordan får dyr og mennesker en... -
Termamyl
ForumindlægJeg vil høre, om der er nogle der har lavet opgaven 'Termamyl', som er opgave 6 (små opgaver)fra studentereksamen august 2000. Jeg har ret svært ved alle tre opgaver. På forhånd tak!!! -
Biologirapport
Forumindlæghej jeg skal skrive en mindst 8 sider lang rapport om søen. men jeg kan bare ikke komme videre. jeg er startet på noget om vandet i søen, og nu er jeg lost! er der nogen der kan hjælpe mig videre????? -
Hjælp - rimelig hurtigt tak :)
ForumindlægHej allesammen :) Vi skal lave eksamensprojekt her i uge seks, men skal allerede aflevere problemformulering, emne og gruppe på mandag. Men i min gruppe, som består af to, ved ikke helt hvad vi skal arbejde med? - Det er så her, jeg tænkte på, om nogle af jer har nogle forslag?? Det ville være s... -
Hvad betyder disse ord?
ForumindlægHej. Er der nogle der kan fortælle mig hvad disse ord betyder? Jeg har googlet nogle af dem, men jeg har lidt svært ved at forstå hvad der står. Jeg er bare dum. :) hehe. På forhånd mange tak. 1. Kunstig selektion. 2. Genetisk variation. 3. Økologisk niche. 4. Geografisk isolation. 5. Geneti... -
Hvad og hvilke fag?
ForumindlægHej, Ja som det fremgår af overskriften kunne jeg da godt lige tænke mig af vide, hvilke fag i har tænkt jer at skrive i... Og er i eventuelt kommet så langt, at i har valgt jeres emne? :D -
Mediatorer...Hvad er det???
ForumindlægHej jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad "mediatorer" er, i sammenhængen med smerter og smerteregistreringssystem.?? Håber der er nogen der kan lede mig på spor.. :( -
Projektopgave
ForumindlægHey guys Jeg skal snart lave en projektopgave med overemnet: "verden omkring os" Problemet er bare at jeg er helt blank for delemner. Jeg kunne nemlig godt tænke mig et emne, der er interessant og samtidig "nyt" hvis I kan følge mig, altså noget der ikke allerede er blev... -
er videnskab en religion
Forumindlæghej det er fordi jeg har fået spørgsmålet om videnskab er en religion, og så vil jeg hører jer om videnskab er en religion? -
et spørgsmål :s?
Forumindlæger det muligt ved blodtab at undvære blodtransfusion og nøjes med tilførsel af fysiologisk saltvand? -
fysik
Forumindlæghej , kan ikke forstå hvad stivelse og cellulose er ? -
Videnskab og ansvar... Røntgen
ForumindlægHej folkens jeg skal til at skrive en synopsis i AT omkring Videnskab og Ansvar... Man skal skrive om noget, der er blevet videnskabeligt opfundet, for at skabe en bedre fremtid, men i stedet har skabt problemer. Idet skal der indgå en diskussion, om hvem der har ansvaret. Fx atomkraft... Jeg ha... -
Emne - bar bund
ForumindlægJeg føler mig lidt på bar bund mht. valg af emne til årets AT. Jeg går på naturvidenskabelig linje og overvejer noget indenfor BIO - medicin. Men jeg ved ikke, hvad jeg skal koble det med.. Idræt kan jeg ikke lige finde nogen relevans til. Det samme gælder dansk, old og religion. Og historie er b... -
Gode links?
ForumindlægHej alle sammen:) Jeg ville lige spørger om i har nogle links til mig, såsom lektiehjælp, forklaringer på nogle emner i foskellige fag, træning eller noget andet hjælp til forskellige fag/ en fag -
Robotteknologi og samfundsfag
ForumindlægHey! Skal om en uges tid til AT-eksamen og skal til at ha fundet nogle guldkorn jeg kan suplere min synopsis med.. Jeg har om "Robotter i hverdagen-ven eller fjende?", hvor jeg tager udgangspunkt i visionen om robotter i filmen "I,robot". Har fagene fysik og samfundsfag med m... -
Gode råd til eksamen
ForumindlægHej. Jeg skal snart op i AT og tænkte på om nogle af dem der har været oppe har lyst til at dele deres erfaringer og komme med nogle gode råd med hvad man skal og hvad man ikke skal sige? Tror der er mange nervøse mennesker der vil sætte pris på dette.
