Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 19121 til 19140 af 158924
-
Dumpe??
ForumindlægHej går i 3.g på HTX, og bliver lidt i tvivl. Mit snit burde ikke kunne komme ned på under 02, men synes jeg har hørt at selv om ens snit er over 02 kan man godt dumpe, hvis man får for mange 00. Vil lige høre, for kunne få et par 00 til nogle a fags eksamner, og så løber det jo hurtigt op, da ... -
Pointfordeling
ForumindlægHej.. Er der nogen af jer der kan fortælle mig, hvor man kan se pointfordelningen i Fysik A HTX.. Jeg har nemlig en eksamens ark, hvor der er 14 opgaver, og de 14 opgaver vægtes ens.. Jeg har 10 rigtige dvs 71.429 % men er der nogen steder hvor man kan se pointfordelingen? PÅ forhånd tak -
Knastskive
ForumindlægHejsa alle sammen! I Mat A (HTX) arbejder vi lige nu med cirkler og linjer. Der er dog den her opgave som jeg slet ikke kan se sammenhængen i. Jeg søger gerne en som kan hjælpe mig med opgave B og C. Har fundet x værdien mellem E og F Mvh Christian Carlsen -
hjælp til 2 ligninger med 2 ubekendte
Forumindlægjeps vi har fået en opgave hvor vi skal lave 2 ligninger med 2 ubekendte, og vi har brugt substitiuations metoden og lige store koffienters metoden, men vi skal finde en ny metode, er der nogle der har nogle forslag (går på HTX på 1 år og har mat a) -
Idéer
ForumindlægHey folk. Vi er en gruppe fra 3g på HTX der mangler en idé til et Teknologi A projekt. Vi skal finde på et problem (emnet er fuldstændig frit), og (op)finde en virksomhed der kan producere vores produkt, som løser problemet. Vi skal være i stand til at kunne fremstille en prototype af produktet, ... -
Fysik
ForumindlægHej studieportalen. Jeg skal snart lave en eksamensopgave fra sidste år (HTX Fysik A 30. maj 2017). Jeg har foberedt mig en del, men jeg ville bare spørge om der var nogen herinde, som har lavet den før, der kan fortælle mig hvilke slags spørgsmål der bliver spurgt ind til den? Så kan jeg nemli... -
3. Studieretningsfag
ForumindlægJeg skal til at søge ind på gymnasiet snart, og jeg har egentlig fundet det gymnasium og den studieretning, jeg vil have. Det er på htx, og studieretningen er med kommunikation/IT A og design B. Jeg skal senest den 1. marts vælge 3. studieretningsfag. Jeg kan vælge mellem kulturforståelse og prog... -
Lommeregner
ForumindlægJeg er begyndt på HTX inde på sukkertoppen, og vi skal købe en lommeregner, derfor undrede jeg mig over hvilken(lommeregner) jeg bør købe. Jeg skal have Mat, bio, kemi, fysik, osv. (disse fag er på a og b). Jeg takker på forhånd. -
HF/VUC niveau
ForumindlægHej! Jeg er en ung gut på 28år, som overvejer at starte på HF/VUC til næste sommer. Dog har jeg et par spørgsmål som måske nogen kan hjælpe mig med. Som uddannet butiksansat igennem HG, har jeg ikke den store viden indenfor skolen mere. Det er efterhånden en del år siden jeg gik i s... -
Cand.Merc. Finansiering og Regnskab
ForumindlægHej kære brugere :) Jeg læser HA (almen) på SDU i odense og er færdig til januar 2015. Overvejer at starte op på kandidat i KBH på CBS. Kandidaten er Cand.Merc.Finansiering og Regnskab. Er der nogen der har kendskab eller tidligerer gået på kandidaten og som kan fortælle lidt om den? Såsom... -
noter til eksamen
ForumindlægHej folkens der skulle vel ikke være nogle der havde nogle maskinskrevne noter til matekatik, gerne nogle som kan bruges til eksamen.. jeg tænker på Matematik A. -
Rank
ForumindlægHvad betyder ordet "Rank"?! - Det står i min bog om Lineær Algebra.. -
SRP farvestoffeer i sodavand
ForumindlægNogen som har en SRP liggende, som jeg må kigge på, der omhandler farvestoffer ? Hilsen Jeres ven -
SRO - forslag ?
ForumindlægHej. Er der nogle der har gode forslag til et godt emne man kan skrive om i sin SRO ? mvh. Mia -
Matematiske metoder?
ForumindlægNogen der kender til Carsten niebuhr og hvordan han brugte matematikken i sine beregninger? -
Lidt usikker
Forumindlæg4. forklar betydningen af a og b. er det ikke bare at a er antallet af elever og b er stigning i procent pr.år -
Astronom?
ForumindlægHej. Jeg sidder her og er dybt facineret af alt hvad jeg læser omkrig nye opdagelser i rummet, og lign. Og gad egentlig godt være ham der opdagede alt det! så tænkte på hvordan man bliver astronom? kan se at man skal have en bachelor grad i fysik, men hvordan tager man den? er der nogle krav til ... -
lån om finasiel regning
ForumindlægJD må låne af banken. Han låner 50000, som han vil tilbagebetale over 5 år. Banken siger han kan låne til 4% p.a. JD vil gerne have en halvårlig betaling. d) Beregn renten og derefter ydelsen pr halve år. Hvordan skal dette regnes ud? -
Uddannelse og karaktergennemsnit
ForumindlægHej Jeg er interesseret i at læse ernæring og sundhed til sommer. Jeg har en studentereksamen - dog med et ikke særligt imponerende gennemsnit på 4,8. Jeg vil evt. læse i Sorø, hvor jeg kan se på UG.dk at adgangskvotienten i år (i sommers) var i kvote 1 på 6,1 og at alle i kvote 2 blev optaget.... -
vinklen mellem 2 vektorer
Forumindlægeksamensopgaver i matematik opg. 3.056 jeg har prøvet at regne den ud men er gået helt i sort og håber derfor at der er nogen der kan hjælpe mig hurtigst muligt, skal afleveres i morgen mandag d. 18 oktober.. om 2 vektorer a og b gælder, at|vektor a|=2|vektor b|=3vinklen(vektor a, vektor b)=60Ber...
