Søgning på: engelsk b skriftlig eksamen 2015. Resultater: 19121 til 19140 af 135334
-
Sammenligning mellem den engelske og den danske madkultur
ForumindlægHej alle! Er der ikke en venlig eller klog sjæl som vil hjælpe mig med at lave en Sammenligningen mellem den engelske og den danske madkultur? Evt. nogle gode input, hjemmesider m.m! På forhånd tak! -
rette lidt mindre end en side engelsk!!
Forumindlæghejsa allesammen. nogen der lige hurtig vil rette min engelsk på mindre end en side? skriv jeres mail her, så skriver jeg :) please, heeelp!!! -
Engelsk A STX - Eksamenssæt - Forår
ForumindlægHej :-) Jeg er særligt interesseret i Engelsk A STX eksamensopgave sæt til forår. Nogen, som ved, hvor jeg kan finde dem, eller som ligger inde med dem??? - Hvilke mulige opgaver kunne man skrive? På forhånd tak :-) -
Hurtigt check up engelsk stil.
ForumindlægHej mennesker. Jeg er lige blevet færdig med én engelsk stil og tænkte derfor om der var en sød sjæl der kunne tænke sig at kigge den lidt igennem for fejl? - Det ville være en stor hjælp! Mvh. Mille. -
eksamens spørgsmål funktioner og differentialregning
Forumindlæghar brug for hjælp til at forklar om differentiation af f(x)=a^x og f(x)=x^n har vedhæftet spørgsmålet. min tvivl går på hvordan man lige skal forklare sammenhængen af f(x)=a^x og f(x)=x^n og vækstegenskaben for eksponentielle funktioner: -
nogle der kan anbefale en god engelsk bog?
ForumindlægHej er der nogle der kan anbefale en god novelle eller roman på engelsk - den skal læses og herefter presenteres for klassen. Det er ligegyldigt hvilken genre det er. I må meget gerne skrive flere bøger end en, så jeg har flere at vælge imellem. På forhånd tak. :) -
Engelsk royal gift med dansk royal???? HELP!!
ForumindlægHeej Nogen der kan nævne en engelsk/britisk kongelig der er gift med en dansk kongelig. Det må være i "nutiden" men også for 200 år siden og andre tidspunkter ;) Mangler det voldsomt!!! Skal afleveres imorgen :D Knusser <3 -
Liniær funktion - find a og b og tegn graf!
ForumindlægHej! Sidder med en opgave, jeg ikke aner hvordan man løser, så håber der er en der vil være så sød at hjælpe! Den skal laves i Maple :) OPgaven lyder: Om en liniær funktion f med regneforskrift f(x)=ax+b gælder, at f(-1)=8 og f(7)=12 Tegn grafen for f(x), og bestem tallene a og ... -
Bestem det tidspunkt, hvor befolkningstallene i A og B er lige store.
ForumindlægJeg har et land A og et land B. Jeg har selv fundet forskrifterne på begge, hvilke jeg er ret sikker på er: y = 2000000 * 1,01^x (for A) y = 150.000.000 * 1,016^x (for B) Opgaven lyder på at bestemme det tidspunkt, hvor befolkningstallene er lige store. Er ret sikker på at man skal sætte ... -
Biologi eksamen - Mendels 2. lov?
ForumindlægHej. I morgen skal jeg til mundtlig biologi eksamen, hvor jeg har trukket Mendels arvelove, nedarvning og indavl. Men jeg forstår simpelthen ikke Mendels 2. lov? Jeg har sidder i snart 3 timer for at forstå den, men jeg kan simpelthen ikke få det ind. :-( Er der tilfældigvis nogle venlige sjæle... -
Skr. dansk HF i mandags.
ForumindlægHej med jer, Nu har jeg læst en del mener igennem og kan se, at der er stor forskel på hvilke emner man kommer op, alt efter om man tager HF, HHX und so weiter. Er der nogen som tog HF-skriftlig dansk i mandags og som vil komme med deres mening om eksamens-forlægget? Evt. hvad i skrev om? Knus... -
Mundtlig eksamen - disposition - vektorer i rummet
ForumindlægHej....Vores matematikhold, skal træne til mundtlig eksamen, og jeg har fået dette spørgsmål.Du skal lægge specielt vægt på længden af vektorer, vinkelberegning samt arealberegning.Mit spørgsmål til dig er så, hvordan vil du disponere dette?På forhånd tak for hjælpen -
LYSETS SPEKTRUM - FYSIK NV EKSAMEN, HJÆLP!!!!
ForumindlægHej, Så det er sådan, at jeg skal til NV eksamen i morgen,og jeg mangler noget basic viden omkring lysets spektrum. Kom med så meget information som muligt, tak!!! I appriciate it -
Søger privatlærer til mat b fra randers omegn
ForumindlægHej jeg er en dreng på 22 og søger en person med god forståelse for Matematik B niv. til at hjælpe mig med at gøre mig eksamensklar til vinter. Jeg har selv læst det i noget tid nu, men vil gerne føle mig sikker. Jeg bor i randers og der vil selfølgelig være løn efter aftale. -
Udtrykket "at komme i lære" på engelsk
ForumindlægHej allesammen, Jeg er blevet bedt om at oversætte en beskrivelse af en bog fra dansk til engelsk. På et tidspunkt i teksten står der: "...han kommer i lære i københavn," og her blev jeg i tvivl om, hvorvidt der overhovedet var en engelsk pendant til det danske udtryk "at komme i ... -
HJÆLP! International handel og WTO - eksamen
ForumindlægHej! Jeg skal til eksamen i international økonomi imorgen, og har idag trukket emnet 'International handel og WTO'. Jeg har 24 timer til at forberede mig på en synopsis og fremlæggelse til det - og da jeg må få alt den hjælp jeg kan, ville jeg høre jer derude om i har nogle gode råd :-)... -
HJÆLP TIL HISTORIE EKSAMEN HURTIGT! Udvandringen til Amerika
ForumindlægHey skal lige bruge lidt hjælp og det skal gå tjep. - Hvorfor danskerne udvandrede til USA - Vi Vil gerne kende til statisstikkerne - Vi vil gerne finde ud af hvad der skete efter de kom derover - Hvilket land de kom til - Hvordan var landet de kom til (forholdene blandet andet). - Hvor de ... -
EKSAMEN i fysik/kemi om 2 dage!
ForumindlægHej allesammen (: Jeg skal op i fysik folkeskolens afgangsprøve om to dage, og jeg ville gerne have sat et par småting på plads. I behøver ikke svarer på det hele, men håber at der måske er nogle der har en hjemmeside jeg kan læse på eller selv ved noget om det og kan fortælle. 1. Jeg kan ikke ov... -
HJÆLP! Eksamen i morgen. "San Francisco"
ForumindlægHej folkens Vil sætte pris på hvis en kunne give mig et bud på en analyse af Scott MzKenzie's "San Francisco (Be Sure to Wear Some Flowers in Your Hair)" Forholdsvis ukendt sang - så vedhæfter den :) Men det haster da jeg skal op i morgen! -
HJÆLP!Eksamen i DKs placering og EU integration
ForumindlægHej alle. jeg har idag trukket Danmarks internationale placering og EU integration .. jeg har følgende kilder: -Uddrag af Thorvald Staunings tale i 1941 -Uffe ellemann-jensens møde med USA's udenrigsminister april 1985 -Udenrigsministeriet: sikkerhedspolitikkens mål og midler. -...
