Søgning på: kemi b isis. Resultater: 19141 til 19160 af 96602
-
forstå det ikke
Forumindlæghej alle samme jeg har et problem jeg vil det ikke hhvad faremomenter. er der ikke nogen der kan hjælpe mig. det er fysik, men jeg tror ikke vi har haft i fysik jeg kan ikke huske og er der ikke nogen der kan hjælpe mig med fællestrak hos syre og fællestræl hos baser. hjælp mig pleas (9. klasses ... -
Formler med 3 valgmuligheder
ForumindlægHvad betyder 3 talle i formlen? H3PO4 (3 valgmuligheder) 3 H-atomer 3 P-atomer 4 PO-atomer Hvad betyder tallet 4 i formlen? H3PO4 (3 VALGMULIHEDER) 4 O-atomer 4 PO-atomer 4 H3PO-molekyler -
Alle optaget
Forumindlæghvad vil det sige, hvis der fx. står i politikken at alle er blevet påtaget på medicin og teknologi, og jeg som har haft det som 1. prioritet ikke er kommet ind? nogen der kan forklare dette? -
Hunds regel
ForumindlægEvt. nogen, der kan hjælpe mig med at oversætte det jeg har markeret med ( ) : Hund’s (first) rule: “in a set of orbitals with equal energy (degenerate orbitals), electrons may not be spin-paired in an orbital until each orbital in the set contains one electron; (electrons singl... -
Syrer/baser i hverdagen?
Forumindlæg -
Hormoner
ForumindlægHvordan kan man forklare hvorfor hormonerne LH, FSH og TSH specifikt aktiverer hver sin receptor? - er det fordi deres β-kæde i kvartærnærstrukturen er forskellige for de tr,e og de derfor binder sig til hver deres specifikke receptor, som evt. passer til deres β-kæde? -
Mohr titrering tilsætning af 20-30 ml vand
ForumindlægKan nogle fortælle mig hvorfor det er nødvendigt at tilsætte 20 - 30 ml ionbyttet vand når man nu har tilsat 5 ml hav-vand ? Kan man ikke nøjes med de 5 ml og så tilsætte nogle få dråber K2CrO4 og tilsidst titrere vha AgNO3 ? Hvorfor er det ikke så vigtigt at vide nøjagtigt hvor meget ionbyttet v... -
SRO - Hvad skriver du om?
ForumindlægNu er 3g'erne i fuld gang med at vælge fag og område/emne til SRO. Hvilke fag har du valgt, og har du evt. allerede et område eller emne? Lad os dele det med hinanden. Jeg kan godt starte: Jeg har tænkt mig at vælge engA og historie, hvor jeg vil analysere et/nogle endnu ikke bestemt(e) væ... -
forklaring af ligning (haster :( )
ForumindlægEr der nogle der kan forklare denne formelll... skal bruge den i en rapport men fatter intet af den... p = m / V -
syrer og basse
ForumindlægHeej alle Jeg har sværet ved at forstå det med syrer og basse - kunne nogle forklare mig det godt ? -
alken
Forumindlæghej, Jeg skal tegne denne alken: 3,4-diclohr-4-metyl-cis-pen-2-en. Jeg har vedlagt et billede er der nogle, der kan svare på om jeg har tegnet det rigtigt? :) -
AP
ForumindlægHej, Jeg er kommet i tvivl om jeg på mit første karaktererblad vil få en karakterer for AP, jeg ved, at jeg vil få en karakterer i det, når jeg har været oppe til en test op til jul. Men vil der stå en karakterer ud for AP, når jeg engang får mit første eksamensbevis til december? :) -
Airbag? Idealgasloven
ForumindlægHey alle... Jeg har fået en opg. om at jeg skal beregne stofmængden af nitrogen i en airbag, og jeg har fået følgene opplysninger: V= 35 L - konstant P= 3 bar t= 50c = 323 K Kan jeg så ikke smide den ind i idealgasmodellen og berenge n, så det ser sådan ud 3bar*3,5(m3)=n*8,31*323K =3,91=n el... -
Nervesystemet
ForumindlægHej, Har 2 spørgsmål. Er der nogle forklaringer på hvordan paracetamol virker smertestillende? Her tænker jeg på nervesignaloverførsel... Kroppen har en mekanisme som kan regulerer temperaturen i den, men hvordan griber paracetamol ind i den mekanisme når man fx indtager det ved feber? Links... -
hvilken farve?
ForumindlægHej, hvordan finder man ud af hvilken farve opløsningen bliver hvis man blander nogle bestemte stoffer sammen og de begynder at reagerer? (meget vigtigt til SRP) -
Sværtopløsligt salt
ForumindlægHvordan ved man hvilke aggregations tegn disse 2 produkter skal have? Ba(NO3)2 (aq) + Na2SO4 (aq) --> BaSO4 (?) + 2NaNO3 (?) Som I kan se er det 2 vandløsninger, og hvordan ved jeg så hvad de 2 produkter skal have for aggregations tegn? Det er meningen at et af dem skal være sværtopløsligt ... -
Meget kort!
ForumindlægSidder med et ark hvor på det mættede try for vanddamp ved eb givend temperatur står: 18 grader: 0,0204 19 grader: 0,0217 20 grader: 0,0231 21 grader: 0,0245 22 grader: 0,0261 hvoprdan finder jeg ud af hvad trykker er ved 20,7 grader? -
pH
ForumindlægHej. Hvordan beregner jeg pH i 0,100 molære opløsninger af de fem nedenstående salte? På forhånd tusind tak. 0,100 M CH3COONa, 0,100 M NaHSO4, 0,100 M Na2CO3, 0,100 M NH4Cl, 0,100 M AlCl3. -
Et enkelt spørgsmål
ForumindlægHar jeg forstået det her spørgsmål rigtigt? Schribt darüber wie die jungend in einer modernen demokratischen Gesellschaft sein soll. wie. Skriv om, hvordan de unge skal opføre sig i et moderne demokratisk samfund. -
ENhed?? haster
Forumindlægja jeg skal sammenligne 2,6 μM og 100mg/L Men de har ikke samme endhed hvordan laver man det om så?
