Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 19161 til 19180 af 24857
-
Eksamen snart - hjælp ønskes
ForumindlægHej derude! Jeg har snart eksamen og der er noget jeg ikke helt har lært at regne mig frem til. Disse har jeg virkelig brug for hjælp til at kunne regne til: 1) Vis at f(x) = ln(x2- 4x + 1) er stamfunktion til fx = ((2x-4) / (x2-4x+1) 2) Find den stamfunktion til f(x) = 4x - 1 der har y= 7x + 3... -
Analysemodeller! Hjælp!
ForumindlægÅh nej, åh nej, jeg skal op i dansk! Selv om vi har haft den samme dansklærer i både 1., 2. og 3.g, så har hun ikke den fjerneste idé om hvem der er hvem, hviklet har resulteret i at vi allesammen har fået den samme karakter i mundtlig som vi får i skriftlig... Det betyder så at jeg - uden at vær... -
Hjælp Darwin [Bio/his]
ForumindlægJeg vil virkelig gerne slutte på en fornuftig karakter, men er bange for at jeg har gjort det svært for mig selv. Jeg har lagt min AT opgave op på nettet, please læs og hjælp mig konstruktiv. Tekst med fed skrift er ikke med i den afleverede opgave, det er snarere noter til mig selv & ting je... -
Analyse af tv-nyheder
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal lave et skriftligt oplæg om hvordan et nyhedsindslag fortæller en nyhed. jeg skal i mit oplæg gør rede for hvordan nyheden fortælles og hvilke virkemidler der bruges både mht. kamera lyd og ord. Min analyse skal fylde mindst 2 sider... Jeg har fundet en nyhed på dr1... -
Bjergdiagram
ForumindlægHej i d) under "fremstilling af et kunstigt sødemiddel" (jf.link) skal man beregne hvor meget base man har. Jeg har så fundet ud af at man skal sige 1-0,2 = 0,8 altså 80 %, men hvor skal man netop gør det for den grønne kurve og ikke den grønne for den rammer også pH 7 og man får at... -
MIN LOMMEREGNER!
ForumindlægJeg går pt. i 1.G og skal på tirsdag op i skriftlig matematik (YES!)Efter jeg gik igennem pensummet og sad lidt med min lommeregner - TI-89 Titanium - fandt jeg ud af, at dens Sinus, Cosinus og Tangens funktioner fucker fuldkommen op :/ Eksempel:I min matematik bog står de i et eksemple, at man s... -
Sygeeksamen og dimission
ForumindlægHej :) Jeg er så uheldig at være havnet i den situation hvor jeg skal til sygeeksamen i matematik skriftlig pga. tekniske problemer. Men det det hele handler om, er hvorvidt at jeg skal deltage i dimissionen. Deltager man i dimissionen selvom man teknisk set først bliver student 2 mdr. senere? Vi... -
Tyngdepunkter
ForumindlægHej med alle jer :) Jeg er gymnasie elev på HTX og matematik på A, og sidder her med det skriftlige oplæg til eksamen på Fredag, jeg går ud fra at der er andre der sidder i sammen situation som mig. Jeg sidder med et problem og tror ikke jeg har lavet opgave 5 rigtigt. Jeg vil derfor anmode om... -
Hvad valgte du?
ForumindlægHejJeg ved godt at det er et underligt tidspunkt på året at spørge om dette, men jeg har tænkt meget over det på det sidste, og jeg kan lige så godt bruge sommeren på at udtænke det...Jeg vil skrive Større Skriftlig Opgave i Biologi, men jeg ved ikke havd jeg vil skrive om!Er der nogen der har no... -
Hjælp, et lille enkelt spørsmål!
ForumindlægEn funktion f er givet ved f (x)=2x3 +4x2 . Bestem f ′(x). Hvad skal bestemme? Jeg skal op i matematik skriftlig årsprøve (1.g). Jeg tog denne opgave fra UVM, men er ikke helt sikker på om dette spørgsmål kan blive stillet til os, ser jeg ved det rette plads for opgaver? Hvis i har nogen an... -
Eksamen i morgen, simpelt spørgsmål
ForumindlægHej, jeg skal til skriftlig matematik eksamen i morgen og har et lille problem. For at stille det simpelt op er problemet en brøkregel. (a/b) + (a/c) a=? Er dette umuligt? Hvis det er tilfældet så vil jeg gerne høre andre forslag til hvordan man kommer fra m_1 * d_1 = m_2 * d_2 d_1 = x_T - ... -
Kan man få de skritlige eksamner tilbage?
ForumindlægTjah, det fremgår jo egentlig temmelig tydeligt af overskriften. Men kan man få sine skriftlige eksamener tilbage? For jeg ville vildt gerne have min kemi, som jeg kan vise frem (specielt til min far). Jeg er så ovenud lykkelig (og totalt overraskert) over at det lykkedes mig at få 10. Så den ska... -
Dansk skr. HHX 2009
ForumindlægHej alle sammen :) For nogle uger siden var jeg oppe i skriftlig dansk (HHX). Jeg valgte at analysere novellen "en flinker fyr", men jeg er kommet i tvivl om der var andre tekster man skulle analysere i den opgave? Der var nemlig en til novelle, som var knyttet til en artikel - og igår ... -
VØ - Eksamen
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har været til skriftlig eksamen i dag, og jeg har ca. 45-55% rigtige svar ift. spørgsmålene, som udgør 100% i alt. Er der nogen der kender karakterfordelingen eller ved om denne karakterfordeling er gældende? -3 = 0 - 15 00 = 15 - 30 02 = 30 - 45 4 = 45 - 65 7 = 65 - ... -
Empiri mediefag
ForumindlægHej folk! :) Jeg har lige læst, at empiri i humaniora er meget "flydende".og at det kan deles op i det ukonkrete eller det konkrete. Det ukonkrete er menneskets tanker, ytringer, handlinger, ideer og følelser. Det konkrete er menneskets produkter, såsom sprog, skrifter kunstværker, reds... -
Gennemsnit
ForumindlægOkay. Jeg er så heldig at få 12 både skriftligt og mundtligt i et fag i årskarakterer. De tæller begge 0,75 Skal op til eksamen i det fag, hvor karakteren tæller 1,5 I tilfælde af, at jeg får -3 .. Er jeg så stadig bestået? Og vil det fx have indflydelse på, at jeg har -3 i eksamens karakter og 1... -
Engelsk karakter
ForumindlægHej Håber der er en der kan hjælpe!! Jeg er i øjeblikket ved at tage enkeltfag på vuc for at bestå adgangskravene til en videregående uddannelse. Jeg tager kun de fag jeg skal bruge og altså ikke en fuld hf. Jeg gik for længe siden på gymnasiet, men valgt at droppe ud i 2. g, jeg nåed... -
Hjælp!!
Forumindlæghttp://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Uddannelser-til-voksne/Overblik-over-voksenuddannelser/Almen-voksenuddannelse/Proever-og-eksamen-avu/Centralt-stillede-skriftlige-proever-i-avu/~/media/UVM/Filer/Udd/Voksne/PDF11/111212%20AVU%20Matematik%20skriftlig%20proeve%20niveau%20D%20opgavesaet.a... -
Hjælp mig :(
ForumindlægHej Jeg vil gerne spørger om der er nogle der går på HF som har haft skriftlig terminsprøv her nu. Jeg har meget stor problem med at skrev engelsk og dansk , da jeg har engelsk imorgen Håber der er nogle der ikke har noget imod at send deres stil´+ grammatik Og sorry hvis jeg spørger ... -
Højskole ?
ForumindlægJeg læste lige at en højskole ikke har nogen eksamner, hvilket lyder ret i mine øre. Jeg er meget dårlige til eksamener, ekstremt til de mundtlige, klare mig egentlig okay i skriftlig. Men hvem kan gå på disse højskoler og hvilke uddannelser.. Jeg søgte lige lidt på det men det var mest for de 16...
