Søgning på: analyse af vædderen. Resultater: 19201 til 19220 af 23784
-
3. personsfortæller og synsvinkler...?
ForumindlægHej Jeg er ved at forberede mig til afgangsprøve i dansk, og jeg mangler at analyser fortælleren. Jeg er altid forvirret, når jeg skal analysere fortælleren. Der er 3. persons fortæller - altså han eller hun og jeg-persons fortæller. Det er jeg med på, men hvad er alvidende fortæller? ... -
AT - religion metoder
ForumindlægHej alle. Jeg er igang med at rette mit AT-projekt, og er gået lidt i stå mht. religions metoderne. Mit emne er Jehovas vidner og har sammensat fagene dansk og religion. Jeg skal så til at analysere en tekst fra en gruppens bøger. Denne er en biblefortolkning og en slags vejlednings bog, f... -
søger tekst om overvågning + psykologi metoder!
ForumindlægHej! Jeg er ved at lave AT projekt. Jeg skriver i dansk A og psykologi C, det emne jeg har valgt er overvågning på arbejdspladsen. Jeg vil ud fra en tekst, artikel eller ... analysere den danskfagligt. I psykologi vil jeg kigge på om overvågningen af de ansatte kan føre til stress. Mit spørgsmå... -
Religion og historie - palæstina israel
ForumindlægJeg skriver AT om Israel-palæstina konflikten i Religion og historie med fokus på årene 48-60. hvor jeg diskuterer jødernes kamp for det gode liv. I historie har jeg valgt at lave IP analyse på aktørerne under konflikten I religion har jeg valgt at tage citater fra GT der omhandler at gud... -
"Det videnskabelige gennembrud" Tekster af Jacob A. Riis
ForumindlægHej! :-) Jeg skriver AT og har valgt at skrive med fagkombinationen dansk og samfundsfag. Vores overordnede emne er Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851 -1914. Jeg har så valgt at skrive om fotografi. I dansk har jeg tænkt mig at analyse et billede som Jacob A. Riis har ... -
Generelle forberedelse til undervisning.
ForumindlægHejsa. Jeg går nu i 3g på HTX matfys, og fordi dansk ikke er min modersmål så vil jeg helst spørge andre om nogen tricks til forberedelse til undervisning. Fx hvilken litteratur har i læst for at blive bedre til det gammel danske sprog, eller hvad for noget opslagsværk har i brugt til at lære at ... -
Hjælp til modelvalg
ForumindlægOpgaven/Problemformuleringen lyder sådan: 1. Redegør for de kulturelle forhold i Danmark, der gør at man kan arbejde med begrebet ”den økologiske forbruger”. 2. Foretag en analyse af 2 reklamer for økologiske produkter, herunder Kornkammerets reklamefilm: ”Økologisk me... -
Artikelanalyse
ForumindlægIfbm. mit AT-projekt skal jeg undersøge mediernes fremstilling af bagmanden Wikileaks med udgangspunkt i en dansk-faglig analyse. Desværre halter mine kompetencer på det punkt, eller faktisk er jeg snarere af den opfattelse, at det er svært/umuligt at sige noget dybere analytisk om en artikel. I... -
Hjælp til gittes monolog om venstrefløjen
ForumindlægHeej! Jeg har alvorligt brug for hjælp. Jeg er i den uheldige situation at jeg skal skrive en mini srp opgave som skal afleveres på torsdag. Jeg skal give en analyse og fortolkning af "Gittes monolog om venstrefløjen" af Per Højholt (1984). Jeg forstår slet ikke hvor teksten vil hen ... -
Afhængighed(rusmidler, kokain osv.)
ForumindlægHej Jeg skal skrive en opgave i biologi om afhængighed (kokain). Herunder vil jeg gerne skrive om belønningscentret(rusmidler), nervesystemet. Jeg inddrager et musseforsøg på det analyserende plan, samt Overvågning af narkotikasituationen) og Narkotikasituationen i Danmark - delrapport... -
Metoder - Paradise Hotel
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og er ved at se på, hvilke metoder, jeg har benyttet mig af, i min AT-projekt, hvor jeg har skrevet i psykologi B og samfundsfag C og har arbejdet med selviscenesættelse i Paradise Hotel. Jeg har brugt den kvalitative metode i begge fag, idet jeg har kigget på interviews. ... -
deduktiv vs. induktiv metode
ForumindlægHej alle, Jeg arbejder i øjeblikket med min AT eksamen men er blevet i tvivl om min metode del. Jeg skriver, indenfor psykologi og samfundsfag, om iscenesættelse i det senmoderne samfund gennem tv-mediet som iscenesættelsesplatform. Jeg har ved hjælp af Freuds narcissisme teori, analyseret Amal... -
metode engelsk!
ForumindlægGoddag, jeg har nogle AT-spørgsmål som haster utrolig meget da jeg skal op imorgen!! jeg er kommet i dybe problemer med hensyn til min metode i engelsk! Jeg skal analysere showet feat factor. Men her er jeg kommer i dybe problemer mht. til hvilken metode jeg har brugt!! Jeg har skrevet at jeg h... -
Statstik
ForumindlægEt forskningslaboratorium er ved at indkøre en spektrofotometrisk metode til bestemmelse af titanium i malm. I den forbindelse undersøges nøjagtigheden for metoden, samt om der er systematisk forskel på resultater opnået for to ansatte laboranter. Det vides, at resultaterne for denne type af kemi... -
Grundforløbsprojekt 2011 / HHX Det kulturelle område (Amerikanisering)!
ForumindlægHejsa derude! Jeg skal til at igang med Grundforløbsprojekt. Jeg har om Amerikanisering og skal forbi følgende punkter: 1: Du bedes kort redegør for årsagerne til, at USA tiltrækker forskellige nationaliteter. 2: Med udgangspunkt i en selvvalgt tekst om en gruppes indvandring i ISA bedes du ... -
Spørgsmål ift. kildekritik og kildeanalyse
ForumindlægGodaften. Jeg sidder lige og skriver SRP. Jeg er dog lidt i tvivl om noget ift. kildeanalyse. Jeg har fået opgaveformuleringen: Lav en historisk analyse af hvordan og hvorfor Sydafrika overgik til en demokratisk styreform med inddragelse af selvvalgt materiale. Jeg har valgt at dele analyse... -
Finde blå toner i noder
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal til årsprøve i musik på mandag. Jeg har dog et lille problem. Jeg kan ikke finde ud af at finde blå toner i noder. Vi skal analysere soul og der står decideret som et af underspøgsmålende i vores analyse vejledning er der blå toner. Jeg har fint styr på at de blå toner i ... -
Reklameanalyse til prøven
ForumindlægGoddag til alle! :D Jeg har været utrolig heldig at trække levende billeder til danskprøven- jeg har derfor valgt at analysere en reklamefilm. Jeg er dog en smule råvild over hvilken en jeg burde vælge, da jeg gerne vil analysere en reklame der hverken er for simpel eller for kompliceret. Hvis m... -
Immigration i Danmark
ForumindlægI min problemformulering skal jeg gøre følgende: Jeg vil redegøre for begrebet immigration, herunder vil jeg undersøge nogle nøgletal der beskriver immigrationen i Danmark. Desuden vil jeg redegøre for begrebet integration og undersøge hvordan nogle forskellige indvandregrupper er integreret... -
Sidste Time af Dennis Jürgensen
ForumindlægHej! Til min SRP skal jeg bl.a. analysere "Sidste Time" af Dennis Jürgensen, men for at kunne analysere den er det ret vigtigt at forstå den først. Jeg har nu læst bogen to gange, men er stadigvæk forvirret over slutningen.... Skal det forståes på den måde at det er biologilæreren Gerlu...
