Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 19201 til 19220 af 153151
-
Stilemne hjælp!
ForumindlægHej. Hvornår er stilemnet "jorden kalder" fra. Opgaven lyder: forestil dig, at en fjern og fremmed civilisation i rummet kan modtage budskaber fra jorden. Du får til opgave at vælge, hvad der skal fortælles om livet på vores planet. Skriv, hvad du vælger at fortælle om, og hvorfor. MA... -
Hvordan skriver man en DHO?
ForumindlægJeg er i gang med at skrive dansk-historie opgave :) Men jeg er nu stødet på, at jeg er lidt forvirret omkring, hvordan den egenetlig skal bygges op? Jeg har følgende problemstillinger: - Redegørelse for Napoleonskrigene - Analyse af Danmarks rolle under Napoleonskrigene og fredsslutningen - V... -
Hjææælp :)
ForumindlægJeg har fået udleveret min sso i dag og jeg skriver om omsorgssvigt i psykologi. Jeg har fået et spørgsmål der lyder således: Diskuter hvordan omsorgssvigt i den tidlige barndom kan præge barnets udvikling både på kort sigt og på langt sigt. Vurder dernæst barnets muligheder for at bryde den nega... -
skal laves til imorgen :(
ForumindlægKan i hjælpe med følgende opgav: http://peecee.dk/?id=39420, det haster skal nemlig afleveres imorgen. Det drejer sig om de sidste tre stykker kan ikke finde ud af dem har siddet og prøvet sidden kl 4 på forhånd tak! -
frivillige! hjælp!
ForumindlægJeg har lige skrevet en stil på dansk, med overskriften "forladt". Men da jeg har super mange lektier for, har jeg ikke tid til at finde flere fejl, end jeg allerede har fundet. så hvis der er nogen, der er en venlig sjæl, og vil tjekke for komma-/stavefejl - eller bare vil læse den ige... -
Klokken
ForumindlægHej jeg skal skrive en Opgave, det skal være en litterær artikel om ”Klokken” (H.C.Andersen). Jeg skal give en analyse og fortolkning af teksten og perspektiver til romantikken. Er der nogen som kan hjælpe??????+++++ -
bedst til perspektivering?
ForumindlægEr ved at lave en skriftlig opgave om Stalin. Så kunne jeg godt tænke mig at vide hvem i synes ville være mest relevant til en perspektivering? Pol Pot eller Hitler? -
Miljøet i Kill Bill 2
ForumindlægHej jeg har fået til opgave at lave en miljøanalyse til Kill Bill 2. Hvordan skal det forstås? Skal jeg bare beskrive det fysiske miljø? "Det foregår i et amerikansk ørkenmiljø", eller hvordan skal miljøanalyse forstås? -
påskeoprøret / easter rising
Forumindlægskal til at skrive opgave om det påskeoprøret i 1916 irland/england. nogen som har skrevet om det før? eller kender til nogle gode specifikke sider omhandlende emnet? ville være en stor hjælp, mange tak :) -
Studieretningopgave! Mat/his
ForumindlægHej! Er der nogle derude, som er færdige med gym, og som har skrevet SRP sidste år? kunne godt tænke mig, at se et eksempel på en opgave i mat/his.. nogen, der kan hjælpe? -
portræt om mig selv
Forumindlæghej er der nogen der kan hjælpe mig hvordan man kommer igang med at et skrive et portræt, jeg har nu fået til opgave at skrive et portræt af mig selv. jeg ved bare ikke hvordan jeg kommer igang -
Hvad er forskellen på et episk digt og et prosadigt?????
ForumindlægHej jeg har en opgave om Yahya Hassans digt "Trælameller" og har svært ved og kende forskellen på et episk digt og et prosadigt. someone help me plz -
Bøger der omhandler perioden 1848-1901 i DK?
ForumindlægHej, jeg er igang med at finde bøger til min dansk/historie opg hvor jeg har valgt at lægge vægt på historie delen. Jeg skal perioden 1848-1901 i danmark vælge et emne jeg vil beskæftige mig med. Jeg har valgt at undersøge årsagerne til urbaniseringen og hvilke konsekvenser det fik for den nye in... -
Bermudatrekanten? et skib der synker
ForumindlægHejsa, jeg har en lidt tricky opgave;)) opgaven lyder: Fra Wikipedia kommer følgende beskrivelse: "Bermudatrekanten er et område, der ligger melle Bermuda, Florida og Puerto Rico. Området er berygtet for at mange skibsforlis, flystyrt og lignende sker i området, hvilket har fået folk til a... -
Studieretningsprojekt
ForumindlægHej allesammen. Jeg vil gerne skrive studieretningsprojekt i fagene kemi og historie, med kemi som hovedfag. Er der nogen, der har gode idéer til emner? På forhånd tak! -
Hvorfor?? - Kronologi
ForumindlægHej, jeg sad og tænkte over, hvorfor nogle forfattere benytter sig af brudt kronologi i deres historier? -
Analysemodel af toopen og bolden (kærestefolkene)
Forumindlæghej nogen der kan hjælpe mig er gået kold,t kan ikke finde ud hvad eventyrtrækket er i historien ,og hvad er perspektiver eventyret og hovedtema(budskab) og til sidst persongalleri -
Terrorisme - SRP
ForumindlægHej. Jeg har valgt at skrive om Terror i fagene Historie og samfundsfag i SRP. Jeg skal finde ud af hvordan disse to fag kan biddrage til mit projekt. I samfundsfag vil jeg gerne diskutere om bekæmpelsen af terror. Her vil jeg inddrage international politik og teorier (realisme og idealisme).... -
Eksamen
ForumindlægHvis ens folkeskole har mistanke om at man har snydt til eksamen, vil de så snakke med dig og høre din side af historien, eller vil de give dig en -3 med det samme? -
cyklisk tidsforløb
ForumindlægHej!Jeg sidder med en tekst, hvor der er et cyklisk tidsforløb. Der er en fortælling,og denne gentages kort til sidst. Det lader altså til at hovedpersonen oplever sit liv igen og igen (eller bare en bestemt del af det - hans død). Er der nogen der kan sige mig, hvad formålet kan være med at lade...
