Dansk
Hvorfor?? - Kronologi
Hej, jeg sad og tænkte over, hvorfor nogle forfattere benytter sig af brudt kronologi i deres historier?
Svar #1
30. august 2017 af kSchmidtN (Slettet)
Hvilke forfattere tænker du eventuelt på? Måske der er noget, der kendetegner lige præcis deres måde at opbygge komposition på.
Brudt kronologi bruges nemlig meget ofte - af alle forfattere. Overvej, hvis du skulle skrive en roman, hvori handlingen varer 50 år, og du blev nødt til at skrive hvad der skete minut for minut, sekund for sekund - for ikke at bryde med kronologien. Det ville blive en ret tyk roman :-).
Min pointe er, at forfattere benytter sig af brudt kronlogi for at få handlingen til at skride frem.
Svar #2
30. august 2017 af Mm98
Altså vi har fx lige læst en roman af Birgithe Kosovic, og hun har benyttet brudt kronologi i sin roman, idet vi springer rigtig meget fra nutid til fortid.
Det var blot noget jeg tænkte over, fordi jeg sommetider blev forvirret, da historien lige pludselig midt i det hele skiftede retning.
Skriv et svar til: Hvorfor?? - Kronologi
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.