Søgning på: kemi a eksamenssæt 2015. Resultater: 19221 til 19240 af 152921
-
Stofmængdekoncentration
ForumindlægHej. Nogen der kan hjælpe med følgende opgave: Det viser sig at der er andre stoffer end mælkesyre, der påvirker pH-værdien i yoghurt, idet pHværdien i en vandig opløsning af ren mælkesyre er 2,46. 3. Beregn stofmængdekoncentrationen af mælkesyre i en vandig opløsning med en pHværdi på 2,46. ... -
Stofmængden
ForumindlægNår man skal finde ud af stofmængden, så hvad for en formel skal man bruge?..n= m/M?ellerN= v*c, når c er angivet.. altså man ved hvad konsetrationen er.. -
please..j har brug for hjælp til fysik..j er sprogliger!!
ForumindlægJeg har kigget på dem, men kunne ikke lave nogen. så hvis der er en der gider kigge lidt på dem, vil det være super duper.. tak på forhånd..1.afstem ligningen:C2H5OH+3O2→CO2+H2O2.Kartofler indeholder pr.100g:20g kulhydrat, 2g protein og 0 g fedt.a)hvor meget energi er der i 100g. kartofler?... -
Hjælp-Baggrundsviden
ForumindlægEr der nogen som kan forklar/fortælle mig når man skal skrive baggrundsviden i en naturfagsopgave, hvad skriver man, jeg siddet i timevis og snart helt gråhåret fordi jeg bare er total lost... -
formler - forvirring
ForumindlægVed 2 elementer i parallelforbindelse, er spændingen over komponenterne: U1=U2=U3 . Hvad menes der over komponenterne? Er det, det samme som gennem komponenterne? Er dette en formel for polspænding eller hvilespænding? -
Ligevægt - Hjælp!!
ForumindlægHjælp, kan ikke komme videre med denne opgave! Har lige brug for lidt hints...Opgave:I en beholder findes ved en given temperatur 0,75 mol H2 og 0,14 mol N2 i ligevægt med 0,16 mol NH3 i følge reaktionsskemaet:3H2 (g) + N2 (g) <--> 2 NH3 (g)Beholderens volumen er 1,0 L.a) Bereng Kc ved den ... -
iongitter - hvorfor nedbrydes det?
Forumindlæghvis man putter et salt ned i noget vand, så nedbrydes gitteret. Men hvad får det til det? Jeg kan huske at min lærer sagde det var noget med vandmolekylerne.. Men kan ikke helt huske det.Er der nogen der kan hjælpe? -
Fehlings prøve
ForumindlægHvorfor er der tartrat-ioner i F2? -
Fehlings væske
ForumindlægHej!er i tvivl om hvad Fehling 2 helt præcis er? er det NaOH + tratrat eller noget?? -
Hvidt eller grønt lys?
ForumindlægAf ren interrese x) Er det lys vi får fra solen hvidt eller grønt?Lærte nemlig i fysik at bølgelængden svarede til grønt lys. Men det er måske fordi det rammer atmosfæren eller hvad at det ikke ser grønt ud? -
Hvad er en Trippelbinding?
ForumindlægHey...Jeg har et lille problem.. jeg sidder og ska skrive en kemirapport hvor jeg skal lave et mindre teori afsnit om hvad en trippelbinding er. Men min lærer er sindsygt dårlig til at forklare sådan noget så har ik rigtig fået fat i hvad det er.. Såå håber der er nogen der kan hjælpe lidt på vej... -
Fedtsyre
ForumindlægHvad kan jeg mon forklare ud fra dette, hjælplige :( -
flerfagligt og tværfagligt
ForumindlægHej Er der nogen der kan fortælle mig hvad forskellen er på monofaglig, flerfaglig og tværfaglig niveau? -
Reaktionskinetik
ForumindlægHey vil lige spørge om der er nogen som har gode notater til reaktionshastighed og reaktionsorden... :) -
????????????????
Forumindlægved i hvor man kan downloade gamle eksamens sæt i samfundsfag skriftlig....fordi jeg skal nemlig op til årsprøve i samfundsfag skriftlig på onsdag...kan det være at jeg måske kommer op i den de havde sidste år??????? -
redoxreaktioner
Forumindlæghej.Nogen der ganske kort kan gennemgå redoxreaktioner? Gerne ud fra denne reaktion:Fe++ + NO3- -> Fe+++ + NODet er mest starten jeg har svært ved (oxideringnumre).Mvh Ninna -
reduktion/oxidation
ForumindlægHej!Jeg har svært ved at finde rundt i begreberne oxidation og reduktion. Jeg ved at oxidation er stigning i oxidationstal, mens reduktion er fald i oxidationstal - men dette giver ikke altid mening i mit biologi. Bl.a. står der at et molekyle oxideres- men ved eksemplet afgives der en hydron og ... -
hjælp til div opgaver hurtigt
Forumindlægjeg skal finde opløsligheden af magnesiumhydroxid i 0,1 M NaOH er det rigtigt at kop=x*(0,1M+2x^)^2og hvad gør jeg så herefter?? -
Søvn
ForumindlægEr der nogle der kender nogle gode hjemmesider om søvn eller ved noget om søvn? Altså hvad der sker i hjernen/kroppen når vi sover, og hvorfor det er så nødvendigt med søvn? :) -
FSA 2006
ForumindlægEr der nogen der har svar/facitlisten til denne prøve. Skal op tirsdag
