Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 19221 til 19240 af 153151
-
AT- Det arabiske forår
ForumindlægHej! Jeg vil skrive AT om Det Arabiske Forår. Vores overordnede emne er "Kampen for det gode liv". Men ved ikke helt hvilke fag jeg skal skrive i? Står mellem samfundsfag/dansk og historie/religion. Hvilken kombination synes i er bedst, med henhold til fagenes metode, og at man skal k... -
Landsteiner og AB0-systemet (AT)!!
ForumindlægHej.. Jeg er ved at skrive synopsis til AT-eksamen.. Skriver om Landsteiners opdagelse af AB0-blodtyperne i fagene Biologi A og Historie A. Jeg vil høre om der er nogen, der skriver om samme emne, da jeg er kørt lidt fast (specielt i forhold til at finde relevante kilder). Håber der er nogen,... -
Essay - Poetic Justice
ForumindlægHer kommer endnu et indlæg om essayet "Poetic Justice - sidder der ingen bag skærmen, som har lyst til at oploade en opgave til inspiration eller eventuelt sende den til [email protected]? Eller eventuelt give en hjælpende hånd med nogle af delspørgsmålene; - the significance of their... -
HJÆLP det haster MEGET!
ForumindlægOpgave 6.4 Færdiggør følgende reaktionsskemaer, idet du vælger sandsynlige reaktioner. Navngiv alle organiske stoffer blandt både reaktanter og produkter. Angiv endvidere i hvert tilfælde, hvilken reaktionstype, der er tale om. a. CH3 – CH2 – CH = CH – CH3 + H2 b. CH3 – CH = CH2 + HCl c. CH3 ... -
SRP: Jeres Emne?
ForumindlægHvad skriver I om i SRP? Jeg ved at en del 3g'ere skriver SRP her op til jul, så lad os dele det med hinanden... Jeg skriver om reaktionskinetik i mat og kemi. I mat kommer jeg ind på seperation af de variable og mere indviklede differentialligninger, i kemi er det nogle forsøg med enzymer ... -
Hvad er primær og sekundærlitteratur?
ForumindlægHar historie og tysk begge er hovedfag. Har brugt 2 bøger, den ene er en tysk bog til analysen det er så primær litteratur? Så er resten sekundær eller er jeg forkert på den? Hvis jeg har perspektiveret og samemnlignet med film i analysen er de så også primær? -
fysik: det eller vi eller jeg?
ForumindlægI alle de år jeg har skrevet opgaver og rapporter i fysik/kemi/mat har der været en ting jeg har været tvivl om. Når man skriver en sætning, skal man benytte "det", "vi" eller "jeg". F.eks. i en fysik opgave:Vi antager, at gassen af ioner er en idealgas...eller Det a... -
Jobmuligheder
ForumindlægI mine tidligere indlæg om studievejledning, har jeg fået meget brugbare og yderst relevante svar. Jeg siger tusind tak for det. Ud fra 3 forskellelige studieretninger, må vi have flere forskellelige muligheder, men jeg skal vælge én af dem. De kan ses i linket, Studieretningerne, og jeg står i ... -
1 sætning - Geschichte Deutschlands?
ForumindlægEr følgende korrekt opstillet: "Grundriss der geschichte Deutschlands nach 1945" (-Overblik/grunrids over Tysklands historie efter 1945) -
SRP- Mat og Hist?
ForumindlægHej Jeg skal til og igang med SRP og jeg har tænkt mig at vælge matematik og historie. Er der nogen som har nogle gode idéer til emne? -
Skriftlig Dansk HF..
ForumindlægHvem har været oppe i dag og hvordan gik det ??? Hvad skrev i -
Fremskridtpartiets 1.program 1973
ForumindlægJeg har ikke samf., men jeg har en kilde i historie som jeg læser. Vil gerne spørge hvad hvad de økonomiske og politiske konsekvenser af Fremskridtpartiets 1.program 1973 kunne være blevet bl.a. mht. fx. afskaffelsen af indkomstskatterne og anskaffelse af skatter på forbrug. -
Er nervøs og bange
ForumindlægHej.. Jeg skal studere Matematik efter sommerferien, og jeg har hørt en masse historier derfra.. med at det skulle være meget svært og næsten alle er blevet knust. Hvad kan man gøre for at forberede sig? Min årskarakter i Matematik er 11 i både mundtlig og skriftlig.. -
Apartheid
ForumindlægHej, jeg er i gang med min Dansk/Historie opgave. Jeg har valgt racisme som et overordnet emne, og mit underemne er Apartheid. Problemet er bare at jeg ikke har nogen kilde, og derved kan jeg jo ikke være kildekritisk, som er en del af opgaven. Jeg mangler altså noget jeg kan analysere på, inden... -
Elevtid -> tid man faktisk bruger
ForumindlægHvis ens skole bruger Lectio (en hjemmeside til skemaer, fraværsindberetning, karakterer, opgaver, forældrekonsultationer etc.) kan man se, hvilke opgaver man har fået for, og hvor kang tid man skal bruge til den - de, der står under elevtid.Men ofte bruger jeg meget længere tid til en opgave end... -
Nogen der vil kigge på min stil/vurdere den?
ForumindlægDen er 3 sider lang litterær artikel. Nåede ikke perspektiveringsdelen eller konklusionen, ellers er jeg sikker på at jeg kunne få 12. Jeg er bange for at mangel på konklusions- og en perspektiveringsdelen kommer til trække ned, selvom analyse og fortolkning var meget god. Ville være dejligt, h... -
Geometri
ForumindlægHey!Sidder med følgende svær opgave:Den hedder 7.087. Beregn længden af den bue, B beskriver, når B føres fra den laveste til den højeste position.I opgaven medfølger der en tegning som forklarer problemstillingen yderligere, så det er lidt nemmere hvis I har mulighed for at se det der.Nogen der ... -
essayopgave - forstår ikke opgavebeskrivelse
ForumindlægHej derude, håber i har en god søndag. Er der en venlig sjæl som ville kunne hjælpe mig med at forstå en opgave beskrivelse i Engelsk. Den lyder således: Write an essay (900-1200 words) in which you analyze and interpret "Abduction"(en tekst af Shelagh Delaney). To put your ... -
hurtig svar:Underordenet emne
ForumindlægHej Jeg har valgt til min dansk/historie opgave, at skrive om Slaver i romerriger, Men da det er stort emne, vil jeg derfor gerne have et indskrænket, men ved ikke helt hvormeget jeg skal indskrænke det til, for det skal jo også være noget man let kunne tage fat i....... Nogen som har nogle f... -
har brug for en hjælp!!!!!
Forumindlæghej. jeg skal skrive en historie-opgave. og vores store emne er "Mellemkrigstid" og mit emne er: "den nazistiske ungdomsopdragelse". og jeg skal redegøre for: "nazistiske ideologi". så mit spørgsmål er hvordan og hvad er det jeg skal skrive under "nazistiske ide...
