Søgning på: matematik fp9 maj 2021. Resultater: 19241 til 19260 af 33706
-
hjælp
Forumindlæghvad er kvote 1 og kvote 2? -
-x^2+16x = 2x+30
ForumindlægHej skal løse funktionen i overskriften, men kan ikke komme i gang da jeg ikke kan huske hvordan man opløser -x^2. -
andengradspolynomiet
Forumindlæghvordan kan andengradsligning anvendes ved regning med vinkelrette vektorer? -
Hjælp til nem reducering
ForumindlægHej:) Nogen der kan løse denne: (m3/2n2)4 -
hvis man har dumpet nogle fag
Forumindlæghej jeg har dumpet tre fag hvad gør jeg så? jeg skal søge ind til vidergående uddannelse men alle min fag skal være bestået . er der noget jeg kan gør i somme ferien? evt tage somme skole eller sådan? -
HHX eller STX?
ForumindlægJeg er meget i tvivl, om jeg skal vælge HHX eller STX efter 9. klasse. Bagefter vil jeg gerne læse Samfundsøkonomi, eller en anden samfundsvidenskabelig uddannelse. Derfor begyndte jeg at overveje HHX frem for STX, da der jo er flere fag, som har med økonomi at gøre. Men alligevel er jeg meget ... -
Reduktion hjælp!
Forumindlægx'et bag tretallet er anderledes end det andet. x-(2+3x) facit skulle meget gerne være x-(2 + 3x) = -2x - 2 hvordan udregner man det, er lidt i tvivl. -
Bevis for logaritmeregneregler
ForumindlægNogen som vil hjælpe mig med give en forklaring på de 3 sidste logaritmer? -
hjælp til mat A søges
ForumindlægJeg søger en stabil hjælpelærer til mat A, start september og til januar. Jeg bor ved Vinderup tæt på Holstebro og Struer. Undervisningen ca 2 gange om ugen. Løn efter kvalifikationer. Jeg har mulighed for at komme hjem til dig, hvis du ikke kan komme til mig. Mvh Caroline -
Differentiering af en logaritmefunktion og hvordan man ganger to funktioner sammen.
ForumindlægJeg har fået en opgave der lyder: ------------------------------------------------------------------------------------- En funktion f er givet ved Bestem ------------------------------------------------------------------------------------- Jeg ved godt at for at gange to funktioner samme... -
Bestemmelse af brøk
ForumindlægMin lærer har stillet mig denne opgave: Hvis tælleren i en brøk øges med 87 og nævneren med 1, er brøkens værdi 2. Hvis i stedet tællerens værdi mindskes med 6 og nævnerens værdi fordobles, bliver brøkens værdi 1/14. Bestem brøken. Jeg prøvede at stille det op som to ligninger me... -
linære funktionen
ForumindlægHej allesammen Kan nogen hjælpe mig med denne opgave, da jeg har svært ved at løse den. År 1999 2000 2001 2002 2003 Antal skilsmisser 10760, 11314, 11635, 12175, 12814 Antallet af skilsmisser kan i perioden 1999-2003 tilnærmelsesvis beskrives med lineær funktionen hvor f(x) angiver antallet... -
Er der nogle opgavesæt om differentialregning?
ForumindlægEr der nogen der ved, hvor jeg kan finde opgavesæt om differentialregning? -
Hvad er en potens?
ForumindlægHvis 5 er grundtallet/roden i 52, og 2 er eksponenten, hvad er potensen så? -
Uddannelsesmuligheder - samfund
ForumindlægHej derude! Jeg er en 20-årig pige, som holder sabbatår! Dvs. jeg til sommer, ifølge mine planer, skal søge ind på en uddannelse i Aarhus! Problemet er, at jeg er kommet i tvivl om hvad jeg vil, og det kunne jo være folk herinde har nogle erfaringer :-) Jeg har interesse indenfor, samfund, kul... -
karaktergennemsnit
ForumindlægHej, Jeg går netop i 10. klasse i vejle, og man snakkede altid om at der var bestemt gennemsnit for at man blev optaget på en af de gymnasiale uddannelser i Danmark. Men netop nu i folkeskolen havde jeg et gennemsnit på 5,8 (6), og jeg blev erklæret fuldt ud uddannelsesparat. Er der nogen som... -
Hvem skal på HTX næste år?
ForumindlægJa, titlen siger jo det hele, hvem har planlagt HTX til næste år, og hvilken har I valgt? :D -
Studievalg 2014
ForumindlægVil du vide mere om de forskellige videregående uddannelser? Ansøgningsfristen for de videregående uddannelser i 2014 er d. 15 marts for kvote 2-ansøgere og d. 5 juli for kvote 1-ansøgere. Derfor er det en god idé allerede at starte på din ansøning nu. Vil du læse en videregående uddannelse på ... -
Optagelsesprøve til STX
ForumindlægHej. Min lille søster skal op til optagelsesprøven på STX er der nogen af jer der var op sidste år som kan give nogen gode råd og evt. kan forklare lidt om selve prøven, og niveauet. det kunne være en stor hjælp. -
integrer k1x - k2x^2
Forumindlæghej skal have hjælp til at integrere funktionen
